Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Har endelig fått min N8. Fornøyd. Har noen spørsmål:

1. Når man ringer ut, og får automatisk svarer med diverse valg som, Tast 1 for ditt, Tast 2 for datt osv, hva gjør man da? Under samtale kan jeg ikke se at det er noe tastatur å taste på. Trykte Valg under samtale og fikk opp noen alternativer, men kunne ikke se at noen av disse valgene gjaldt problemstillingen.

2. Er litt opptatt av å spare strøm. Etter ca 1 minutt slår tastelåsen seg på. I starten brukte jeg Stor Klokke som skjermsparer. Nå bruker jeg Ingen skjermsparer. Sparer jeg strøm på dette? Og ser at jeg ved å trykke et par ganger på batteri-ikonet kan aktivere Strømsparing. Hva innebærer egentlig denne strømspareren? Kunne ikke se noen forskjeller i farta?

Har forøvrig disse innstillingene: Lyssensor på laveste nivå, tidsavbrudd skjerm/tastelås 1 minutt, tidsavbrudd for lys 30 sek.

3. Har redigert startskjermene. De to første har jeg fylt opp. Men...når jeg prøver å legge til noen snarveier på den tredje startskjermen er det tydeligvis noen teite begrensninger. Får visst bare en valgfri, mens de 3 andre er bestemt av Nokia? Vil ha fire egne valg her, som på de andre startskjermene, men blir på en måte tvunget til å ha bl.a. Viasat og Youtube. Gjerne to av dem samtidig alt etter hvilken rekkefølge jeg prøver. Kjent problem? Bare meg? Fix?

2. For å spare strøm, så kan man slå av automatisk søk etter WLAN, 3G kan man slå av, slå av blåtann og påse at det ikke kjøres programmer i bakgrunnen som trekker strøm.

Strømsparemodus slår av skjermspareren (f.eks stor klokke eller slikt, slår av blåtann om du har den aktivert.. denne sørger jo da før at strømforbruket går ned.

3. Det skal være fullt mulig å legge til snarveier å sette egne snarveier. Hva er det som skjer når du prøver å gå inn å endre snarveiene ? Får du ikke opp valg eller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min fikser de fleste nettverk, men det er irriterende mange den sliter med. Inkludert hjemmeruteren. Når alle andre wifi-enheter jeg har funker uten problemer, er det uholdbart at N8-en ikke gjør det. WLAN-løsningene til Nokia kunne trenge en makeover, både på kompatibilitet og brukervennlighet. Det skumle er at det var på nøyaktig samme måten med min N82, så jeg er redd problemet er udugelighet heller enn manglende tid til å patche.

Det er software bug i speedtouch routere, det er ikke N8 sin feil. les min post lenger opp.

Min PC, PS3, Wii, DS samt alt av huseiers utstyr og min søsters laptop fungerer knirkefritt på den samme ruteren. Da vil jeg si det er en mangel ved telefonen at den ikke får det til.

Lenke til kommentar
2. For å spare strøm, så kan man slå av automatisk søk etter WLAN, 3G kan man slå av, slå av blåtann og påse at det ikke kjøres programmer i bakgrunnen som trekker strøm.

Strømsparemodus slår av skjermspareren (f.eks stor klokke eller slikt, slår av blåtann om du har den aktivert.. denne sørger jo da før at strømforbruket går ned.

Takker! WLAN, 3G og BT har jeg avslått i utgangspunktet når jeg ikke bruker det. Passer også på programmer i bakgrunnen. Og siden jeg har valgt Ingen skjermsparer, så kjører jeg vel i praksis på strømsparing uansett om jeg har aktivert det eller ikke.

3. Det skal være fullt mulig å legge til snarveier å sette egne snarveier. Hva er det som skjer når du prøver å gå inn å endre snarveiene ? Får du ikke opp valg eller ?

Vet at det skal være mulig å ordne snarveiene, og det har jeg også gjort. Har nå:

Startskjerm nr 1: Klokke, profiler, kalender, verktøy, innstillinger, notater, programmer, meldinger, ny melding, logg, bluetooth, hendelser, kontakter, utg.anrop, samtaler, kalkulator.

Startskjerm nr 2: E-post, musikk, radio, søke-widget, bilder, bilderedigering, video, videoredigering, favorittkontakter

Problemet dukker opp når jeg på den tredje startskjermen forsøker å legge til Internett, kart m.m. Det kommer opp automatisk Viasat, Youtube, video og en til. Jeg forandrer disse til de jeg ønsker, slik jeg gjorde med alle de andre på de to andre startskjermene. Men det nytter ikke. Når man velger å legge til snarveier kommer det jo en liten meny hvor du kan velge 4 snarveier. Det er kun hvis jeg velger å forandre på den nederste/siste snarveien at den er forandret/lagt til når jeg går ut igjen. Og da står den først istedet for sist.

Ble litt knotet forklart, men kanskje andre har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar

Min fikser de fleste nettverk, men det er irriterende mange den sliter med. Inkludert hjemmeruteren. Når alle andre wifi-enheter jeg har funker uten problemer, er det uholdbart at N8-en ikke gjør det. WLAN-løsningene til Nokia kunne trenge en makeover, både på kompatibilitet og brukervennlighet. Det skumle er at det var på nøyaktig samme måten med min N82, så jeg er redd problemet er udugelighet heller enn manglende tid til å patche.

Det er software bug i speedtouch routere, det er ikke N8 sin feil. les min post lenger opp.

Min PC, PS3, Wii, DS samt alt av huseiers utstyr og min søsters laptop fungerer knirkefritt på den samme ruteren. Da vil jeg si det er en mangel ved telefonen at den ikke får det til.

Det er fortsatt en bug i softwaren på speedtouch routere som skaper problemer mot enkelte telefoner. Speedtouch har til og med gått ut med en pressemelding på det...

Hva er poenget med å kverulere på hvor feilen ligger når løsningen uansett er å oppgradere software i routern?

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar

Det er software bug i Speedtouch boksene. Om du har software 6 eller 7, om jeg ikke husker feil, får du dette problemet.

Løses "enkelt" ved å oppdatere softwaren, i tillegg til å fjerne QoS som du allerede har gjort.

Jeg har søkt etter softwareoppdateringer men finner en drøss med muligheter. Har du peiling på hvilken update som skal lastes ned og hvordan man faktisk gjør det?

Endret av Simensen
Lenke til kommentar

Takker! WLAN, 3G og BT har jeg avslått i utgangspunktet når jeg ikke bruker det. Passer også på programmer i bakgrunnen. Og siden jeg har valgt Ingen skjermsparer, så kjører jeg vel i praksis på strømsparing uansett om jeg har aktivert det eller ikke.

Vet at det skal være mulig å ordne snarveiene, og det har jeg også gjort. Har nå:

Startskjerm nr 1: Klokke, profiler, kalender, verktøy, innstillinger, notater, programmer, meldinger, ny melding, logg, bluetooth, hendelser, kontakter, utg.anrop, samtaler, kalkulator.

Startskjerm nr 2: E-post, musikk, radio, søke-widget, bilder, bilderedigering, video, videoredigering, favorittkontakter

Problemet dukker opp når jeg på den tredje startskjermen forsøker å legge til Internett, kart m.m. Det kommer opp automatisk Viasat, Youtube, video og en til. Jeg forandrer disse til de jeg ønsker, slik jeg gjorde med alle de andre på de to andre startskjermene. Men det nytter ikke. Når man velger å legge til snarveier kommer det jo en liten meny hvor du kan velge 4 snarveier. Det er kun hvis jeg velger å forandre på den nederste/siste snarveien at den er forandret/lagt til når jeg går ut igjen. Og da står den først istedet for sist.

Ble litt knotet forklart, men kanskje andre har opplevd noe lignende?

Fikk samme problem i går.

Ringte Nokia i dag og fikk beskjed om å nulle innstillinger (Ring og *#7780#).

Det løste problemet, men alle innstillinger er selvsagt borte.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt en bug i softwaren på speedtouch routere som skaper problemer mot enkelte telefoner. Speedtouch har til og med gått ut med en pressemelding på det...

Hva er poenget med å kverulere på hvor feilen ligger når løsningen uansett er å oppgradere software i routern?

Det er vel et spørsmål du først og fremst burde stille deg selv, herr "det er ikke N8 sin feil".

Lenke til kommentar

Det er software bug i Speedtouch boksene. Om du har software 6 eller 7, om jeg ikke husker feil, får du dette problemet.

Løses "enkelt" ved å oppdatere softwaren, i tillegg til å fjerne QoS som du allerede har gjort.

Jeg har søkt etter softwareoppdateringer men finner en drøss med muligheter. Har du peiling på hvilken update som skal lastes ned og hvordan man faktisk gjør det?

Dessverre kjenner jeg de ikke godt nok da jeg ikke har en slik router selv, det eneste jeg vet er at den siste softwaren som er tilgjengelig løser problemet. I alle fall de 15-20 jeg har gitt tipset til før.

Det er vel et spørsmål du først og fremst burde stille deg selv, herr "det er ikke N8 sin feil".

Hvorfor det? Jeg vet at problemet blir løst med en software oppgradering på Speedtouch routere.

Jeg har fått spørsmål 15-20 ganger allerede, og alle har løst problemet ved å oppgradere speedtouch routern sin.

Gå å prøv det du.

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar

Har brukt min Nokia N8 i en uke nå, og har noen spørsmål, mulig ting er besvart tidligere i tråden men orker ikke bla igjennom alle sidene..

Er det ikke stoppeklokke og nedtellingstidtaker på telefonen?

Hva slags nettleser er best å bruke? Har hittil kun brukt den som er på telefonen, men en ting irriterer meg at man må trykke nederst i hjørnet for å få opp "menyen" for internett, altså skrive inn nye adresser, klikke tilbake osv. Er det mulig å få deaktivert fullskjermvisning på noen måte sånn at den "menyen" nederst er oppe hele tiden? Funker dette annerledes i andre nettlesere f.eks?

Når jeg har telefonen på lydløs(ingen skjermsparer på) og får melding så er eneste varselet at det blinker rundt menyknappen. Er det ikke mulig å få opp på skjermen at man får en melding?

Finnes det noen enklere måte å sette inn smilyer i sms på enn å trykke på tasten med tre streker også sett inn emotikon? Skriver meldinger med fulltastatur..

Er det mulig med en sånn "låsefunksjon" som man må dra fingeren over skjermen i et bestemt mønster for å åpne telefonen fra tastelås? Som finnes på htc blant annet.. Dårlig forklart, men håper noen skjønner hva jeg mente.. :) :)

Lenke til kommentar

Ikke klokke eller nedtagning, dessverre. Se signatur for alternativ app.

Opera Mobile er beste nettleser.

Man får ikke melding opp på skjermen hvis man ikke trykker på menyknappen. Da vil det vises at du har en ulest melding.

Smiley i meldinger er bare å skrive vanlig : ) (uten mellomrom) så blir den autokonvertert.

Låsefunksjon - tror det finnes noe apps for det. Har ikke behov for dette så har ikke satt meg inn i det.

Lenke til kommentar

Dette har nok ikke noe med software på mobilen å gjøre.. Jeg kobler på med alle WLAN med min N8 uten problemer iallfall. Isåfall må det være noe galt med ditt eksemplar.

Vil heller tro det er noe galt oppsett/feil med routeren din.

Problemet er jo at jeg sliter med tilkoblingen andre steder også. Prøvde hjemme hos en kamerat, der fikk jeg heller ikke forbindelse. Tror han har get som leverandør (Hva slags routere leverer de?) På en kafè det var gratis nett fikk jeg det heller ikke til. Vel, jeg får satse på at jeg har vært maks uheldig med routerne...

Lenke til kommentar

Mener å ha lest at DLNA kommer på N8 via update etter hvert.

Høres bra ut, hadde vært supert om N8 fikk denne funksjonen på samme måte som C7 har så man slipper å bruke HDMI kabel:)

Noen som har noen referanse til dette for N8?

Jeg kontaktet Nokia vedr. DLNA funksjonen men de kunne ikke si noe sikkert om denne funksjonen kommer på neste update.

Hadde bare vært helt supert om DLNA og GPS kommandoer over FM-sender kommer på hovedoppdatering nå i februar :thumbup: er egentlig det eneste jeg føler mangler nå :)

Lenke til kommentar
Fikk samme problem i går.

Ringte Nokia i dag og fikk beskjed om å nulle innstillinger (Ring og *#7780#).

Det løste problemet, men alle innstillinger er selvsagt borte.

Takker for tipset larsjohns. Men jævla irriterende å måtte resette masse greier for å fikse problemer som ikke burde dukket opp i det hele tatt. Når dette har skjedd en gang, så kan det jo meget vel hende igjen. Hvor ofte skal man i såfall være nødt til å nulle innstillinger pga dårlig arbeid fra Nokia?

Og hva er det egentlig som er borte når man nullstiller? Dette er ikke noe jeg ønsker å gjøre mer enn maks en gang. Tror derfor jeg avventer en stund.

Lenke til kommentar

Dette har nok ikke noe med software på mobilen å gjøre.. Jeg kobler på med alle WLAN med min N8 uten problemer iallfall. Isåfall må det være noe galt med ditt eksemplar.

Vil heller tro det er noe galt oppsett/feil med routeren din.

Problemet er jo at jeg sliter med tilkoblingen andre steder også. Prøvde hjemme hos en kamerat, der fikk jeg heller ikke forbindelse. Tror han har get som leverandør (Hva slags routere leverer de?) På en kafè det var gratis nett fikk jeg det heller ikke til. Vel, jeg får satse på at jeg har vært maks uheldig med routerne...

Prøvd å tatt en formatering av telefonen ?

Kan nesten garantere at det hjelper..

Lenke til kommentar

Ny firmware er ute nå. Men er ikke tilgjengelig for oss helt enda vist..

Spennende.. Har i det siste opplevd en del rart med telefonen men mistenker at det har en sammenheng med batteriet. Da telefonen min fort kan være skadet av en aldri så liten dotur er det vanskelig å si hva som er software og hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...