Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Reiseforsikring dekker nok det meste som hender utenfor hjemmet ja vil jeg tro.

Er det noen som hører en tikke-lyd når man snakkker i telefonen? sånn Jitter forstyrrelse ala feedback hvis man er nær høyttallere og får en samtale på telefonen.

Slik: tik tik tik tik tik tik tik tik bzzzzzzzzzzzz tik tik tik tik tik tik tik tik tik bzzzzzzzzzzzz.....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står på vippen til å kjøpe N8 nå...

Er den fremtidsrettet nok til å vare i 3 år, slik som N95`en klarte?

-Eller dukker det opp noe snart som er mer verd å vente på?

:hmm:

HW-messig har den jo det meste på stell selv om det finnes mobiler med f.eks bedre skjermoppløsning eller enkelte andre funksjoner som noen setter høyt. Softwaremessig er jo plattformen i kontinuerlig utvikling med stadige oppdateringer. Nokia har jo i praksis designa N8 ut ifra hva brukerne ønsket og slik går det nok på softwaresiden. Det var vell riktignok mange som ønska seg android og ikke remake av symbian, men et sted måtte vell nokia sette grensa ;) Jeg har stor tro på symbian 3, selv om jeg ikke ville nølt med å bytte til android om jeg kunne gjort det og fått samme specs til samme pris. Om symbian 3 fikser på endel irriterende småting og lærer litt av google tror jeg også softwarebiten kan bli riktig så bra etterhvert!

Lenke til kommentar

Vent på Sony. Sony er kvalitet og det kommer mye bra fremover. Mobile conference i februar og ces om et par dager.

Det vil alltid komme noe nytt og bedre.. .. N8 har gode muligheter for å henge med i 3 år :)

Men prismessig kontra hva man får er det ikke mange som kan konkurrere med N8

Lenke til kommentar

Kort fortalt: hvis du synes Symbian^3 fungerer greit og har troa på at Nokia kan komme med gode oppdateringer slik de har lovet som bl.a. gjør brukergrensesnittet litt mer attrakivt, så ja.

På kamerasiden tipper jeg det ikke kommer noen mobiler som overgår N8 i løpet av 2011. Nokia brukte enormt med tid og energi på å få alt fra bildesensoren til programvaren riktig.

Lenke til kommentar

Etter en times testing med N8 i butikk falt general-avgjørelsen:

-Det ble ingen N8.

Den føltes for treg, for lite responsiv og surfingen var et mareritt.

Kjøper ikke noe som ikke oppleves raskere enn N95`en.

Solly Nokia, kom opp med noe bedre takk. :hrm:

-Får vente og se hva som dukker opp av 2-kjerners etterhvert.

Lenke til kommentar

Vent på Sony. Sony er kvalitet og det kommer mye bra fremover. Mobile conference i februar og ces om et par dager.

Det vil alltid komme noe nytt og bedre.. .. N8 har gode muligheter for å henge med i 3 år :)

Men prismessig kontra hva man får er det ikke mange som kan konkurrere med N8

Enig idet ja, tror N8 vil holde seg på topp en god stund fremover.

Er veldig fornøyd med min N8 også, har iallfall ikke sett noen mobil hittil jeg heller ville byttet den i :)

Lenke til kommentar

Jeg sliter med wlan. Da jeg fikk mobilen til jul hadde jeg ingen problemer med å koble meg på nettet og surfe hjemme hos foreldrene mine, men i min egen leilighet har jeg store problemer. Det står at mobilen er tilkoblet men det er ingenting som tyder på at den er det når jeg prøver å gå inn på nettsider etc. Jeg kunne sikkert brukt timer på å lete igjennom tråden, men er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Jeg sliter med wlan. Da jeg fikk mobilen til jul hadde jeg ingen problemer med å koble meg på nettet og surfe hjemme hos foreldrene mine, men i min egen leilighet har jeg store problemer. Det står at mobilen er tilkoblet men det er ingenting som tyder på at den er det når jeg prøver å gå inn på nettsider etc. Jeg kunne sikkert brukt timer på å lete igjennom tråden, men er det noen som kan hjelpe meg?

Kjent fenomen at N8 har problemer med enkelte routere.

Mitt tips er å slå av QOS i routeren, (Quality Of Service) rett å slett en tjeneste som skal sørge for best mulig samtalekvalitet om du bruker bredbåndstelefoni.. noe som er en bortkastet tjenese om du ikke har bredbåndstelefoni.

På min router satte jeg også hastigheten på det trådløse nettet fast til 802.11 G only.. til nå har det fungert bedre enn om den sto på mixed modus med N og G standarden.

Lenke til kommentar

Kjent fenomen at N8 har problemer med enkelte routere.

Mitt tips er å slå av QOS i routeren, (Quality Of Service) rett å slett en tjeneste som skal sørge for best mulig samtalekvalitet om du bruker bredbåndstelefoni.. noe som er en bortkastet tjenese om du ikke har bredbåndstelefoni.

På min router satte jeg også hastigheten på det trådløse nettet fast til 802.11 G only.. til nå har det fungert bedre enn om den sto på mixed modus med N og G standarden.

Hvordan deaktiverer man QOS på routeren?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Angående oss som kjøpte mobben på telenor sin nettbutikk, så går det noen måneder før de sender en faktura til oss. Da ca 6 måneder. Den må du betale. Så går det 6 nye måneder ca før siste regning dukker opp. Etter den er betalt, er du ferdig:)

Kjekt å vite.. billigere for dem og lettere for oss å betale bare 2 faktura istedet for 12 eller 6 :)

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg også et slikt "Silikon-kondom" til å ha telefonen i, da blir den lettere å holde (den er litt glatt med sitt metallytre), men nå har jeg lagt kondomet vekk, synes telefonen ble så lodden, klumpete og gammalmodig utseende liksom ...

Vet du om noen andre vesker eller "mapper" det går an å ha mobilen i som ikke er så store av seg, men som fortsatt gjør det lett å ta telefonen ut/inn av lomma og av selve veska? De vanlige som er å få kjøpt til htc og iphone er for små for nokiaen slik at den ikke kommer helt nedi eller det blir vrient å få den ut siden den sitter så tett... Jeg vil altså ikke ha en slik gummiting av grunnene du nevner, pluss at jeg ser iphone folket vrenger av sine når de tar de ut av lomma, og de er fult av hår etc ja :p

Akkurat nå bruker jeg en Koss hodetelefon-veske, ikke særlig lommevennlig, men jeg må ha noe, spesielt på jobben :/

Svar; Jeg kjøpte en veske på Clas Ohlson;)

(http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=157030188)- passer etter mitt syn som hånd i hanske;)

Hvordan kan man styre med wii kontrollen, som vist på filmen?

Er det noen som har prøvd Coreplayer Mobile, øker dette codec støtten?

Endret av Lonto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...