olekan Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 hvor finnner man nrk og tv2 applikasjonene? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Du finner de i Ovi Store NRK : http://store.ovi.com/content/72659?clickSource=search TV 2: http://store.ovi.com/content/58407?clickSource=search Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Heisann. Jeg bare lurer på hvordan jeg kan få instalert spill og applikasjoner på mobilen uten at den har tilgang til trådløsnettet. Jeg har ikke planer om å laste ned ting på 3g, og ruteren vår støtter tydeligvis ikke mobiler og apple-enheter i det hele tatt (har bestilt ny ruter). Er det ingen muligheter for å laste ned applikasjoner til pc-en også føre de over til mobilen eller noe? Det er jo mye bedre å surfe på ovistore på pc også da... Lenke til kommentar
tkm Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Heisann. Jeg bare lurer på hvordan jeg kan få instalert spill og applikasjoner på mobilen uten at den har tilgang til trådløsnettet. Jeg har ikke planer om å laste ned ting på 3g, og ruteren vår støtter tydeligvis ikke mobiler og apple-enheter i det hele tatt (har bestilt ny ruter). Er det ingen muligheter for å laste ned applikasjoner til pc-en også føre de over til mobilen eller noe? Det er jo mye bedre å surfe på ovistore på pc også da... Er et triks som fungerer på gratis-applikasjonene. Finn appen du vil ha. Feks denne http://store.ovi.com/content/16234?clickSource=browse&contentArea=applications Slett alt fra og med spørsmålstegnet i linken og skriv inn /download Og vips så får du lastet ned appen til pcen Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Har vel bestemt meg for å kjøpe N8. Grå/sort. Et par spørsmål før jeg bestiller: 1. NetOnNet selger den med et såkalt Invisible Shield https://prisguiden.no/goto.php?shopId=261&priceId=1210313657&productId=126584&url=http%3A%2F%2Fwww.netonnet.no%2Ftracking%2Fhardware_no%2F147321&price=4015 Hva er dette for slags beskyttelse, og har det noe for seg? Gjør det bruken av mobilen mer tungvint? 2. Hadde tenkt å kjøpe på nett hos Elkjøp, siden jeg da har muligheten til å levere den i butikken ved reklamasjon o.l. Men de er fri. Skal kjøpe mobilen uten abonnement, og ha en "norsk utgave", ikke noe EU-tull og fanteri. Er det noen grunn til ikke å kjøpe fra NetOnNet? De er tross alt 300 kr billigere enn Komplett som jeg har handlet en del fra tidligere. Ellers ser jeg at Dustin og Siba har inne, men vet ikke hvor bra de er. 3. Noe "må ha"-utstyr som anbefales kjøpt til N8 når man først skal kjøpe mobilen? Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Invisible shield er beskyttelsesfilm for skjermen. Det skal ikke gjøre telefonen dårligere å bruke. Selv har jeg hatt tre touchtelefoner hittil men har aldri benyttet film. Skjermen på N8 er så sterk at du skal aktivt mishandle den for å få striper. Men film er selvsagt en liten ekstra forsikring da ... Hvilken (nett)butikk du handler fra er sikkert hipp som happ, ser at de har den til bra pris på CDON Av "Må-utstyr" ... Om du skal lytte til musikk på telefonen bør du ha bedre øreplugger enn de medfølgende. En eventuell mobilholder for bil kan være kjekt å ha, likeens 12-volts billader. Selv kjøpte jeg også et slikt "Silikon-kondom" til å ha telefonen i, da blir den lettere å holde (den er litt glatt med sitt metallytre), men nå har jeg lagt kondomet vekk, synes telefonen ble så lodden, klumpete og gammalmodig utseende liksom ... Uansett lykke til med kjøp av en flott telefon! Endret 31. desember 2010 av GraBalder Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Selv kjøpte jeg også et slikt "Silikon-kondom" til å ha telefonen i, da blir den lettere å holde (den er litt glatt med sitt metallytre), men nå har jeg lagt kondomet vekk, synes telefonen ble så lodden, klumpete og gammalmodig utseende liksom ... Vet du om noen andre vesker eller "mapper" det går an å ha mobilen i som ikke er så store av seg, men som fortsatt gjør det lett å ta telefonen ut/inn av lomma og av selve veska? De vanlige som er å få kjøpt til htc og iphone er for små for nokiaen slik at den ikke kommer helt nedi eller det blir vrient å få den ut siden den sitter så tett... Jeg vil altså ikke ha en slik gummiting av grunnene du nevner, pluss at jeg ser iphone folket vrenger av sine når de tar de ut av lomma, og de er fult av hår etc ja Akkurat nå bruker jeg en Koss hodetelefon-veske, ikke særlig lommevennlig, men jeg må ha noe, spesielt på jobben :/ 1 Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Invisible shield er beskyttelsesfilm for skjermen. Det skal ikke gjøre telefonen dårligere å bruke. Selv har jeg hatt tre touchtelefoner hittil men har aldri benyttet film. Skjermen på N8 er så sterk at du skal aktivt mishandle den for å få striper. Men film er selvsagt en liten ekstra forsikring da ... Hvilken (nett)butikk du handler fra er sikkert hipp som happ, ser at de har den til bra pris på CDON Av "Må-utstyr" ... Om du skal lytte til musikk på telefonen bør du ha bedre øreplugger enn de medfølgende. En eventuell mobilholder for bil kan være kjekt å ha, likeens 12-volts billader. Selv kjøpte jeg også et slikt "Silikon-kondom" til å ha telefonen i, da blir den lettere å holde (den er litt glatt med sitt metallytre), men nå har jeg lagt kondomet vekk, synes telefonen ble så lodden, klumpete og gammalmodig utseende liksom ... Uansett lykke til med kjøp av en flott telefon! Det er jo klart at telefonen ikke blir spesielt mye vakrere med et slikt silikonkondom (tvert imot), men den blir i alle fall adskillig lettere å holde i. Telefonen er i utgangspunktet meget glatt, grunnet en kombinasjon av glatt metall, runde sidekanter og liten tykkelse. Dermed blir den ukomfortabel å bruke i lengden, fordi man hele tiden er redd for å miste den i gulvet. Jeg bestilte nettopp en slik silikongreie fra skalshop.se . Endret 1. januar 2011 av CellularDude Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Vet du om noen andre vesker eller "mapper" det går an å ha mobilen i som ikke er så store av seg, men som fortsatt gjør det lett å ta telefonen ut/inn av lomma og av selve veska? Nei, vet dessverre ikke om andre som passer, men er på jakt selv, så hvis noen vet så er det fint å få tips her. Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Har vel bestemt meg for å kjøpe N8. Grå/sort. Et par spørsmål før jeg bestiller: 1. NetOnNet selger den med et såkalt Invisible Shield https://prisguiden.no/goto.php?shopId=261&priceId=1210313657&productId=126584&url=http%3A%2F%2Fwww.netonnet.no%2Ftracking%2Fhardware_no%2F147321&price=4015 Hva er dette for slags beskyttelse, og har det noe for seg? Gjør det bruken av mobilen mer tungvint? 2. Hadde tenkt å kjøpe på nett hos Elkjøp, siden jeg da har muligheten til å levere den i butikken ved reklamasjon o.l. Men de er fri. Skal kjøpe mobilen uten abonnement, og ha en "norsk utgave", ikke noe EU-tull og fanteri. Er det noen grunn til ikke å kjøpe fra NetOnNet? De er tross alt 300 kr billigere enn Komplett som jeg har handlet en del fra tidligere. Ellers ser jeg at Dustin og Siba har inne, men vet ikke hvor bra de er. 3. Noe "må ha"-utstyr som anbefales kjøpt til N8 når man først skal kjøpe mobilen? 1. Det skader selvfølgelig ikke å ha den, men Nokia N8 tåler ekstremt mye før den får riper, skjermen inkludert. Var en her i denne tråden som hadde ødelagt mobilen sin ved å miste den i vann, så han sjekket hvor mye den tålte. Han brukte kniv og gaffel på skjermen og resten av dekselet, uten at det kom riper i det hele tatt. På linsen til kameraet, kom han ikke lengre enn å prøve å ripe med neglen før mobilen plutselig bestemte seg for at den ville funke igjen. Men den besto altså alle ripetester han rakk å gå gjennom. 3. Var en over her som sa du må kjøpe hodetelefoner. Det er jeg ikke heeeelt enig i, lyden i de medfølgende funker. Men det er klart, den kunne vært bedre, så skader ikke å kjøpe nye. Men det er ikke et must, mener jeg. Hvis du skal bruke mobilen som GPS-navigator i bilen, kan det være en idé å kjøpe en telefonholder. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Det var meg som mistet telefonen i do og ja, det ble diverse ripetester som den besto med glans Forøvrig vil jeg si at lydkvaliteten er veldig god og et ordentlig headset vil gi deg mye igjen for dette. Når det er sagt skal det sies at medfølgende propper er over snittet gode! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Angående eposten på telefonne. Under synkroniseringsfrekvens er det noe som heter "Etter varsling" ? hva vil det si ? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Noen nyheter om når Wimp kommer til N8? Lenke til kommentar
havugla Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hei Angåande headset bruket eg same oppskrifta på med medfølgande headsettet. Koss portapro funka fint saman med det det orginal. http://www.lastrada.no/2010/04/diy-fa-iphone-fjernkontroll-pa-koss-portapro/ Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Noen nyheter om når Wimp kommer til N8? +1. Interessert i dette! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Radioproblemer. Er det andre som har problemer med FM radioen på N8? Når jeg starter radioen krasjer som regel applikasjonen. Etter restart går det som regel bra en stund, men lyden mangler noen ganger og den krasjer ofte etter kanalskifte. En oppdatering bør komme snart. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Radioproblemer. Er det andre som har problemer med FM radioen på N8? Når jeg starter radioen krasjer som regel applikasjonen. Etter restart går det som regel bra en stund, men lyden mangler noen ganger og den krasjer ofte etter kanalskifte. En oppdatering bør komme snart. Nei opplever det ikke selv... Radioen fungerer meget bra her. Virker som telefonen, etter en tids bruk får litt krøll med programvaren, nå har jeg ett problem med bakgrunnsbildene som ikke vil tilpasse seg skjermen når jeg roterer telefonen... Men ellers har jeg ingen bugs nå Har til stadig 10 applikasjoner kjørende, telefonen søker etter e-post hver time i mellom 07.00 og 23.00, går over i stillemodus kl 23.00, hvor den bare ringer med lyd om noen i familien ringer, ellers er den tyst om natten, samtidig som den går over i strømspare modus kl 23.00.. alt ved hjelp av den geniale appen Nokia Situations.. Kan ikke si meg annet en strålende fornøyd, selv om man opplever noen bugs til tider.. Men mener å ha hørt at ny FW skal være klar nå i Januar... Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Angående telefonens hardførhet: jeg mistet den i bakken her om dagen og nå har skjermen knekt. Knekken er diagonal og strekker seg over nesten hele skjermen. Jeg antar at dette er typisk for gorilla glass, da de ikke riper e.l. Det medfører vel at de er svært lite elastiske og dermed overlever de fall helt fint ellers så knekker de (jamfør en tørr grein). Jeg synes det er veldig rart at skjermen ga etter, jeg falt i oppoverbakke så høyden var ikke så veldig stor. Telefonen datt ut av lomma og traff mursteinsbakken uten noen vekt oppå seg. I forhold til hva jeg har sett av N8 fall test ble jeg faktisk ganske overrasket over at den ikke tålte dette. PS: skjermen fungerer fortsatt fint og med riktig vinkel (se rett på skjermen) synes ikke knekken i det hele tatt. Det er dog selvfølgelig irriterende at den er der selv om den knapt påvirker noe som helst. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Er vel sikkert mulig å skaffe reservedeler.. http://www.mytrendyphone.no/shop/nokia-n8-display-35909p.html Sikkert ikke i rett farge, men regner med de kommer med flere farger med tiden Bør jo ikke være noen stor umulighet å bytte deksel på telefonen. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Ja, men så er neste spørsmål hvordan jeg skal bytte det ut. Må vel sannsynligvis innom en servicebutikk av noe slag. I tillegg er jeg ikke sikker på om telefonen tok skade av den berømte doturen i høst så jeg er litt nølende til å bruke penger på småreparasjoner Jeg har forsåvidt reiseforsikring og dette skjedde mens jeg var på vei til toget, burde det da dekke dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå