Olannon Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg kan ikke si meg enig i at N8 er tungvint etter man er vant til den. Hardwaren er kjempebra. Prosessoren og GPUen fungerer godt sammen og yter det telefonen behøver. Det går raskt og smertefritt å ta bilder, hvilket på mange måter er det viktigste med telefonen. Kroppen og skjermen tåler latterlig mye i forhold til andre smartphones, noe som kommer veldig godt med. Lydkvaliteten ved samtaler så vel som musikk er utmerket, blant det beste du finner. Skjermen bruker OLEDteknologi med Nokias ClearBlack som resulterer i en fargesterk, lys skjerm som også fungerer godt i sollys. På softwaresiden er N8 generelt klønete å sette opp og bli vant til. Utover det fungerer den veldig fint, etter min mening. Den har riktignok en del bugs, som folk rapporterer om flittig i denne tråden. Personlig har jeg ikke erfart noe særlig utover hva jeg har vært vant til tidligere. Har enda ikke hatt behov for å gjøre noen slags reset. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Det kan godt hende jeg ikke er vant til den enda, og det er min første smartfon med berøringsskjerm. Men man skal være i overkant snill for å si at dette er et veldesignet operativsystem. Det som skremmer meg er at jeg kjenner lusa på gangen. 1 Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 N8 har ikke Clear black display. Kun vanlig Amoled. Noen forskjell? Neppe mye i såfall. Nye E7 kommer med Amoled og clear black. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) N8 er enkelt og greit rå hardware med elendig software. Inntil videre er ikke dette noe du burde selge til kunder som ikke er interessert i å bruke en god del energi på å sette seg inn i ting. Potensialet er der, men siden Nokia har gjort de samme tabbene i flerfoldige år tipper jeg problemet ligger i deler av arbeidsstokken og deres manglende vilje eller evne til å skifte den ut. Her glemmer du en viktig ting: Du må skille mellom de som har problemer med N8 og de som ikke har! Om du leser litt her på forumet ser du att noen sliter med de samme problemene hele tiden mens noen omtrent ikke har problem i hele tatt. Jeg er blant de i siste gruppen, har aldri hatt noen bugs på min og har brukt den mye siden midten av oktober Det har og blitt diskutert her i forumet hvorfor enkelte har problem og andre ikke har, en mulig årsak kan være att de har innstallert mye apps/pre-release osv. Men det er bare en teori selvsagt. Selv er jeg storfornøyd og har egentlig bare ett ankepunkt med N8 og det er den dårlige formatstøtten på video... Ellers er det en super mobil Endret 20. desember 2010 av leirdueredet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Jeg kan ikke si meg enig i at N8 er tungvint etter man er vant til den. Hardwaren er kjempebra. Prosessoren og GPUen fungerer godt sammen og yter det telefonen behøver. Det går raskt og smertefritt å ta bilder, hvilket på mange måter er det viktigste med telefonen. Kroppen og skjermen tåler latterlig mye i forhold til andre smartphones, noe som kommer veldig godt med. Lydkvaliteten ved samtaler så vel som musikk er utmerket, blant det beste du finner. Skjermen bruker OLEDteknologi med Nokias ClearBlack som resulterer i en fargesterk, lys skjerm som også fungerer godt i sollys. På softwaresiden er N8 generelt klønete å sette opp og bli vant til. Utover det fungerer den veldig fint, etter min mening. Den har riktignok en del bugs, som folk rapporterer om flittig i denne tråden. Personlig har jeg ikke erfart noe særlig utover hva jeg har vært vant til tidligere. Har enda ikke hatt behov for å gjøre noen slags reset. N8 har også meget bra batterikapasitet i forhold til andre smartmobiler vil jeg også nevne som ett viktig pluss. Jeg syns faktisk min blir bedre etterhvert som jeg bruker den Endret 20. desember 2010 av leirdueredet Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Her glemmer du en viktig ting: Du må skille mellom de som har problemer med N8 og de som ikke har! Om du leser litt her på forumet ser du att noen sliter med de samme problemene hele tiden mens noen omtrent ikke har problem i hele tatt. Jeg er blant de i siste gruppen, har aldri hatt noen bugs på min og har brukt den mye siden midten av oktober De har og blitt diskutert her i forumet hvorfor enkelte har problem og andre ikke har, en mulig årsak kan være att de har innstallert mye apps/pre-release osv. Men det er bare en teori selvsagt. Selv er jeg storfornøyd og har egentlig bare ett ankepunkt med N8 og det er den dårlige formatstøtten på video... Ellers er det en super mobil Hvorfor må jeg det? Jo færre som har problemer med et produkt (i hvert fall et som er rettet mot massemarkedet, slik som dette), jo bedre er det. Og omvendt. Hvis man skal ta det du sier til følge betyr det jo at sjansen for å motta et defekt produkt er skyhøy. Da bør man i hvert fall holde avstand. Nei, med et så allsidig produkt som dette er det klart at noen kommer til å støte på flere problemer enn andre. Bugs er en ting, dårlig design er noe annet, og inkompatibilitet er noe tredje. Operativsystemet er til tider tungvint og ulogisk. Jeg får den ikke på WLAN hjemme, og det er ikke fordi det er noe galt med ruteren: 4-5 andre enheter funker problemfritt. Ofte er det ikke sånn at telefonen ikke kan gjøre som man vil, det er bare ufattelig brukerfiendtlig lagt opp. For eksempel: Hvis jeg vil nedprioritere nettverksmålet "WLAN X", antar jeg intuitivt at den muligheten ligger under "valg" nederst til venstre. Neida. Det kommer bare frem hvis jeg holder fingeren på ikonet en stund. Så logisk at det skulle være der og ikke noe annet sted, og jammen flaks at jeg slumpet over løsningen på nett! Det er mange andre eksempler. Hvis du elsker telefonen er det ingenting som er bedre enn det, men du må ikke ta det personlig at noen er uenige. Jeg liker den, men det er helt tragisk at det som kunne vært verdens beste telefon ødelegges så mye av tåpelige programvaretabber. Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 En del N8 kommer desverre med hardware feil. Hvor mange batcher og hvor stort antall det er snakk om er uvisst. Nokia er som alltid, og som de fleste andre produsenter relativt tause, men har kommentert det indirekte et par ganger via forskjellige offisielle kanaler. Nokia E7 som egentlig skulle slippes før jul, blir utsatt pga "at nokia ikke er fornøyd med telefonen enda". Denne har nok lidd av samme feil som en del N8 da de er nærmest indentiske hva gjelder CPU, RAM etc. N8 skal også som tidligere utalt fra Nokia, få en "stor" oppdatering i løpet av Q1 2011. Denne vil inneholde flere fixer og oppgraderinger, samt en oppgradering av nettleseren, som forøvrig skuffer foreløpig. Lenke til kommentar
Krankenstein Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg liker den, men det er helt tragisk at det som kunne vært verdens beste telefon ødelegges så mye av tåpelige programvaretabber. Ja. ENIG!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Hvordan slår man av klokken som vises når tastelåsen er på? Den forsvinner når strømsparing er på, hvordan gjør jeg det ellers? Takk skal du ha, Dipso. Var visst nesten for enkelt.. Endret 21. desember 2010 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Instillinger-Temaer-Skjermsparer Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Noen som vet om det er mulig å spille av videoer via Wi-Fi til TV fra N8? Altså uten å bruke HDMI for å overføre HD video. Såvidt jeg kan se er det mulig på C7 iallfall. Dette vil isåfall være mye enklere enn å koble fysisk HDMI hver gang. Endret 21. desember 2010 av leirdueredet Lenke til kommentar
Krankenstein Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Noen som vet om det er mulig å spille av videoer via Wi-Fi til TV fra N8? Altså uten å bruke HDMI for å overføre HD video. Såvidt jeg kan se er det mulig på C7 iallfall. Dette vil isåfall være mye enklere enn å koble fysisk HDMI hver gang. UPnP technology. Ingen DLNA Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Noen som vet om det er mulig å spille av videoer via Wi-Fi til TV fra N8? Altså uten å bruke HDMI for å overføre HD video. Såvidt jeg kan se er det mulig på C7 iallfall. Dette vil isåfall være mye enklere enn å koble fysisk HDMI hver gang. UPnP technology. Ingen DLNA Hm, trodde N8 og C7 hadde samme spesifikasjoner på prosessor/multimedia jeg men da er dette tydeligvis en forskjell på de. DLNA er vell da eneste punktet C7 slår N8 isåfall. Endret 21. desember 2010 av leirdueredet Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Mener å ha lest at DLNA kommer på N8 via update etter hvert. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 ift bugs har jeg og samboeren opplevd svært lite på våre n8er. Er godt fornøyd med både hardware og software. Sambo har hatt sin i 2 måneder nå og ikke opplevd problemer annet enn litt treghet nå og da. Den hang seg vell ett minutt en gang. Høres ut som flere har fått mandagsmodeller her. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 ift bugs har jeg og samboeren opplevd svært lite på våre n8er. Er godt fornøyd med både hardware og software. Sambo har hatt sin i 2 måneder nå og ikke opplevd problemer annet enn litt treghet nå og da. Den hang seg vell ett minutt en gang. Høres ut som flere har fått mandagsmodeller her. Min formening er vel at det mere handler om dårlig programvare man laster ned å slenger inn på telefonen.. likt som på pc.. Så i hvilken grad man opplever at telefonen har mange bugs avhenger hvorvidt man hiver innpå med programmer. Men joda.. telefonen skal tåle det.. er jo gjerne derfor man har apps.. Men jeg er iallefall veldig nøye med å fjerne programmer jeg ikke bruker, eller jeg opplever som søppel. Men med tiden merker jeg det ikke er nok lengre å telefonen må tømmes helt. Slik opplever jeg iallefall min telefon.. nå har jeg funne meg ett knippe kjekke program som heller ikke gjør telefonen ubrukelig.. og sliter med 0 bugs på telefonen Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg synes responsen i skjermen kunne vært bedre. Dessuten virker tilbake-funksjonen i kameraet dårlig; det vil si når et bilde forhåndsvises, og jeg skal tilbake til opptaksmodus for å ta neste bilde. Lurer forresten på en ting: Hovdskjermene har jo hver 6 felt for widgets. Går det an å slå sammen felt? Tenker f.eks på visning av agenda, hvor det kun vises 3-4 av de neste kalenderoppføringene. Dersom dette kunne vært vist over to eller flere felt, ville jeg hatt ennå større glede av det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Dessuten virker tilbake-funksjonen i kameraet dårlig; det vil si når et bilde forhåndsvises, og jeg skal tilbake til opptaksmodus for å ta neste bilde. Å trykke ned utløseren fungerer like bra da. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Dessuten virker tilbake-funksjonen i kameraet dårlig; det vil si når et bilde forhåndsvises, og jeg skal tilbake til opptaksmodus for å ta neste bilde. Å trykke ned utløseren fungerer like bra da. Ok, takk for tipset! Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Har satt opp Mail for Exchange med min Gmail-konto (mail, kontakter og kalender), og det fungerer helt fint, med ett unntak: Når jeg vil sende mail, får jeg følgende melding: Kan ikke utføre operasjon. Hva må jeg gjøre for at det skal fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå