genetex Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hadde en del problemet med min Nokia N8 i dag tidlig: Når jeg prøvde å starte den, kom jeg fram til den hvite oppstartsskjermen hvor det står Nokia, oppe til høyre viste det at batteriet ikke ladet, og ca 20% av skjermen var dekt av en stor svart boks. Skjedde hele tiden, noen ganger uten det svarte feltet. Prøvde å starte den uten sim-kort, funket som det skulle hver gang. Men når jeg puttet inn sim-kortet fikk jeg samme problem igjen, helt frem til nå plutselig, så ville den fungere. Dette skjedde nå etter at den for første gang gikk helt tom for batteri siden jeg kjøpte den. Leser at det er andre her også som har problemer, mye problemer med N8? Hvordan laster jeg ned nyeste versjon av programvaren? Og finnest det en guide eller noe på nettet til telefonen? Er ekstremt mye jeg ikke får til/finner ulogisk og vanskelig. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 En del folk har opplevd diverse problemer. Selv har jeg kun små bugs som jeg regner med forsvinner med fwoppdateringer. Guide: http://lmgtfy.com/?q=nokia+n8+guide Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Er en del som har noen problemer, ja, men naturlig nok er det også de som poster mest på forumet. OS-et er nok hakket mindre intuitivt enn Andriod/IOS. Hvis du kunne sagt hva du ikke får til/finner vanskelig, hadde det vært lettere å hjelpe deg. Nå er jeg ikke en veldig avansert bruker, men føler jeg har fått til det meste jeg har prøvd på (har ikke hatt Nokia siden 3330). Bortsett fra Skype, den mottar ikke lynmeldinger folk skriver til meg... Edit: oppdatere telefonen: meny --> Innstillinger --> telefon --> telefonbehandl. --> enhetsoppdat. Hvis det er enkeltprogrammer du skal oppdatere, tror jeg du må gjøre det ved å avinnstalere programmer for så å innstallere nyeste versjon (med mindre det er et Nokia-program (som sosial-wigdeten), da spør den om det når du starter programmet). Endret 19. desember 2010 av Pera86 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Skal det ikke være mulig å laste ned og installere programmer på denne telefonen via PC-en? Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Skal det ikke være mulig å laste ned og installere programmer på denne telefonen via PC-en? Kan gjøre det trådløst. Jeg har ikke installert noe via PC enda, alt over nett. Mulig man trenger programvare for operativsystemoppdateringer eller lignende. Lenke til kommentar
Spookie91 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hei! Sente en mms her den ene dagen. Den la seg i utboks og begynte sendingen. Hun som skulle ha bilde fikk det, men meldingen ligger enda i utboksen og jeg får ikke slettet den. Det som egentlig er plagsomt er at det sende tegnet på startskjermen ikke forsvinner. Noen som har noe tips til å få slettet meldingen? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Slett den via samtaler eller Ovi Suite. Hadde samme problemet selv. Lenke til kommentar
Krankenstein Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Igjen så har låseknappen slutta å funke. 4.hard reset here U come:)Blitt rutine nå. For de andre her inne som har samme problemet, så ser eg det er en sammenheng mellom antall ganger jeg slår av og på mobben. Virker så problemet inntreffer etter 5-7 av og på tilfeller. Så med andre ord, alltid ha nok strøm på mobben og ikke slå den av med mindre du absolutt må. LATTERLIG! Og plutselig da jeg skrev dette innlegget, så funker låseknappen igjen. Da har den vært i ustand i flere timer...Ustabilt sh.. Endret 20. desember 2010 av Krankenstein Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Skal det ikke være mulig å laste ned og installere programmer på denne telefonen via PC-en? Kan gjøre det trådløst. Jeg har ikke installert noe via PC enda, alt over nett. Mulig man trenger programvare for operativsystemoppdateringer eller lignende. Jeg vet man kan gjøre det trådløst, det var ikke spørsmålet. Mitt problem er at N8-en min ikke funker på det trådløse her hjemme, noe jeg tenkte ikke gjorde så mye siden ALL SUNN FORNUFT tilsier at man skulle kunne installere programmer via PC-en. Men den gang ei. Jeg har funnet metoder for å gjøre det nå, men det er ikke akkurat standard. Jeg føler nesten at hver jævla gang jeg skal gjøre noe med denne telefonen blir jeg sittende og skrike "HVORFOR IKKE?!!". Endret 20. desember 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Jeg vet man kan gjøre det trådløst, det var ikke spørsmålet. Mitt problem er at N8-en min ikke funker på det trådløse her hjemme, noe jeg tenkte ikke gjorde så mye siden ALL SUNN FORNUFT tilsier at man skulle kunne installere programmer via PC-en. Men den gang ei. Det skal da ikke være noe problem å installere program fra PC-en? Jeg gjør det hver gang. Bruker Ovi Suite til å laste ned programmene til PC-en, mobilen er tilkoblet PC-en gjennom USB, du starter installering fra PC og avslutter installasjonen på mobilen. Akkurat på samme måte man gjør på alle andre mobiltelefoner. Hvor i prosessen er det at det baller seg til for deg? Endret 20. desember 2010 av GraBalder Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Hvor finner jeg butikken i Ovi Suite? Finner bare kart. Og når jeg bruker nettsiden, får jeg ingen download-link, bare muligheten til å sende telefonen en link via SMS. Endret 20. desember 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Har ikke Ovi Suite på PC-en jeg sitter foran nå, men butikken skal da være lett å finne ... Let i menyen, noe øverst til høyre, logge på Ovi Store eller noe lignende ... Kan gi eksakt oppskrift når jeg kommer til hjemme-PC-en om du ikke finner det før. Og når jeg bruker nettsiden, får jeg ingen download-link, bare muligheten til å sende telefonen en link via SMS. Du skal ikke bruke nettsiden, du skal bruke Ovi Suite og logge på Ovi Store derfra. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Ikonet lengst til høyre er bare software updates. Til venstre for den er "musikk", som åpner et vindu i IE, og til venstre for den igjen er kart. EDIT: Programmet hadde ikke fått med seg at telefonen var koblet til. Ikke at det gjorde noen stor forskjell: eneste er at nå foreslår oppdaterings-fanen at jeg installerer et og annet spill jeg ikke er interessert i samt Ovi Maps, som jeg selvsagt har fra før. Kanskjen den blir mer medgjørlig om jeg går med på et av "forslagene"? Installerer Galaxy on Fire og ser hva som skjer. EDIT2: Internal error, du. I am impress. Endret 20. desember 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Dæv... Skjønner nå at hukommelsen må ha spilt meg et puss Det er bare oppdatering av telefonprogramvaren som skjer lettvint gjennom Ovi Suite. Apper må visst gjøres som du sier, via web, få tilsendt link til mobil og laste ned direkte. Da er jeg enig, dette er for tungvint. Ser at det er diskutert på forum: herrrr - vente og håpe på ordning ved neste hw-oppdat? Beklager forvirringen, antagelig begynnende Alzheimer og Parkinsons ... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Du er tilgitt, store sinn har bukket under for mindre ting enn en N8. Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Og der fikk jeg også et problem... Mobilen gikk i går kveld for første gang tom for batteri, og etter det har det vært umulig å få den på igjen. Skjermen er bare helt sort, den responderer ikke i det hele tatt når jeg prøver å skru den på, trass i at jeg har hatt den i laderen i hele natt. Har også prøvd å koble den til USB-inngangen, dette hjelper ikke. Har også prøvd å ta ut SIM-kortet, da dette så ut til å hjelpe for en tidligere i tråden her med et lignende problem, men det gjorde ingenting for meg... Lenke til kommentar
Real-Madrid Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hvordan er dere fornøyde med N8 hittil? Jobber i en telebutikk (vi selger jo da så klart N8) og kan si at jeg er ganske interessert i mobiler. Og da lurer jeg litt på hvordan dere opplevere TLF. Personlig har jeg ikke blitt veldig imponert over N8 sine spesifikasjoner, og synes de henger ganske langt bak HTC, Samsung og iPhone mtp hva de har kommet med for en god stund siden. Når jeg hørte nokia skulle komme med en ny TLF som skulle hamle opp med disse andre store forventet jeg meg mer skal jeg være ærlig når det kommer til spesifikasjoner (hardware, software). Men jeg føler det blir litt dumt og slakte den før jeg faktisk har prøvd den, og så klart hørt erfaringer fra de som bruker den hver dag. Hva er deres +/- ved denne TLf. Hva slags bugs har dere vært borti, og hva er dere fornøyde med Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) N8 er enkelt og greit rå hardware med elendig software. Inntil videre er ikke dette noe du burde selge til kunder som ikke er interessert i å bruke en god del energi på å sette seg inn i ting. Potensialet er der, men siden Nokia har gjort de samme tabbene i flerfoldige år tipper jeg problemet ligger i deler av arbeidsstokken og deres manglende vilje eller evne til å skifte den ut. Endret 20. desember 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
Real-Madrid Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 N8 er enkelt og greit rå hardware med elendig software. Inntil videre er ikke dette noe du burde selge til kunder som ikke er interessert i å bruke en god del energi på å sette seg inn i ting. Potensialet er der, men siden Nokia har gjort de samme tabbene i flerfoldige år tipper jeg problemet ligger i deler av arbeidsstokken og deres manglende vilje eller evne til å skifte den ut. Takk for svar Så du vil si det er en litt knotete TLF i starten før man får satt seg inn i den? Kanskje ikke et produkt for en kvinne i 50-60 årene som ikke er vandt til touch-telefoner.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Det er en knotete telefon etter at du har satt deg inn i den også. Absolutt ikke noe du anbefaler en gjennomsnittlig gamlis. Det som er så synd er at med markedets beste kamera kommer den til å appellere til mange flere enn de som vil være i stand til å trives med den. Endret 20. desember 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå