Sameboe Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hurra, vi skal slå RBK... Blir en fryd! Heia Alta Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Ikke sjans. Blir Eggens andre kamp og lekende lett. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Ikke sjans. Blir Eggens andre kamp og lekende lett. Du undervurderer Alta ja. Det jeg regnet med, samme gjorde Glimt ifjor... Og vi holdt på å slå ut Molde også (som gruste dere runden etter) Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Når Ranheim slår Alta tror jeg RBK klarer det og. Ranheim møter Glimt foresten. Tror det kan bli en liten bombe der. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Når Ranheim slår Alta tror jeg RBK klarer det og. Ranheim møter Glimt foresten. Tror det kan bli en liten bombe der. Ja, det er noen uker siden da Alta ikke greide å score mål. Nå har vi faktisk begynt å finne formen, det er da vi er skumle. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Liker positiviteten din Samby. Gleder meg også til å le av deg etter kampen. Ser også at Fyllingen skal slå ut Viking neste runde og. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Nybergsund protesterer mot ujevn hjemme/borte fordeling. - Truer med å trekke laget fra cupen Personlig synes jeg NFF burde gjøre cupen om til en Norge/England hybrid. Runde 1-2-3 spiller alle Eliteserie + 1.divisjons lag på bortebane. Runde 1 og 2 mot NFF bestemte lokale motstandere, i runde 3 med trekning av motstander fra hele landet. Fra runde 4 blir ALLE kamper trukket, hvis et lag blir trukket først får det hjemmebane. I teorien kan et lag da få hjemmebane fordel hele veien til Ullevål. Ellers har jeg alltid tenkt på semi-finalene som et problem i Norge. Har jo vært Hjemme+Borte oppgjør, også masse diskusjon om urettferdighet når noen lag får hjemmebane i både kvartfinale + semifinale. Hva med å ha begge semifinalene i Oslo, samme helg? Lørdag og Søndag på Ullevål stadion. Eventuelt begge kampene Lørdag. Klokken 14.00 i Telenor Arena og 18.00 på Ullevål Stadion. Da blir det nøytral bane. Samtidig blir det "fotballfest" to helger i Oslo. En for semifinalene og en for finalen. Hva mener dere? Hvordan burde cupen i Norge struktureres? Hvordan løse Hjemme/Bortekamp fordelingen og semi-finale dilemmaet? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Synes det er merkelig at TL-lag får hjemmekamp i 3. runde, når de mindre lagene ville få langt mer ut av det. Personlig er jeg glad RBK fikk hjemmekamp. En kamp mer i sommerferien. Men for et 1.,2. eller 3. divisjonslag er det jo inntekter å hente her. Er ikke sikker på at det semifinale-opplegget ville bli så godt mottatt. Synd om Alta og Tromsø møtes i semifinale og må ned til Oslo å spille kampen f.eks. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hva med å ha begge semifinalene i Oslo, samme helg? Lørdag og Søndag på Ullevål stadion. Eventuelt begge kampene Lørdag. Klokken 14.00 i Telenor Arena og 18.00 på Ullevål Stadion. Da blir det nøytral bane. Samtidig blir det "fotballfest" to helger i Oslo. En for semifinalene og en for finalen. Jeg tror ikke det er så veldig lurt å arrangere semifinalene i Oslo med mindre det er lag fra Østlandet som er i semien. Når det er finale reiser folk stokk over stein for å komme seg til Ullevaal, stadion blir vel alltid fylt uansett. Det blir nok hakket verre med semifinalene. Jeg tror ikke f.eks. Tromsø-Viking på Ullevaal hadde vært helt det store. Det hadde kommet fem ganger flere bortesupportere enn det gjør på seriekampene mot VIF, men det er jo likevel ikke nok til å fylle stadion. Jeg trodde aldri jeg skulle si dette, og har heller egentlig ikke tenkt over det før, men er det en ting jeg ikke ønsker skal sentraliseres til Oslo, er det fotballen. Jeg elsker Oslo, og jeg vil at mest mulig, helst alt, skal skje her. Bortsett fra fotballen, da. Hele sjarmen med Tippeligaen er at lag fra hele Norge møter hverandre. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Synes det er merkelig at TL-lag får hjemmekamp i 3. runde, når de mindre lagene ville få langt mer ut av det. Personlig er jeg glad RBK fikk hjemmekamp. En kamp mer i sommerferien. Men for et 1.,2. eller 3. divisjonslag er det jo inntekter å hente her. Er ikke sikker på at det semifinale-opplegget ville bli så godt mottatt. Synd om Alta og Tromsø møtes i semifinale og må ned til Oslo å spille kampen f.eks. Det er faktisk lettere for Alta å spille kamp mot Vålerenga borte, enn Rosenborg borte pågrunn av at Alta må fly om Gardermoen for å komme til Trondheim. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Vi har flyplass i Trondheim og altså. Skjønner ikke helt hva du mener. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Vi har flyplass i Trondheim og altså. Skjønner ikke helt hva du mener. Dere har flyplass ja, men har dere IQ? Det Samboe mener er at for Alta er det lettere å komme seg til Oslo en Trondheim (nesten). For å komme seg til Trondheim må de fly Alta - Oslo - Trondheim. Noen få avganger i uken går Alta - Tromsø - Trondheim. Anyway... Cup-semifinalene: Målet er jo å få en rettferdig måte å avholde semifinalene på. Hva med å utnevne Lerkendal, Brannstadion, Ullevål og Telenor Arena som "semi-finale" stadior og velge den som passer best for begge lags supportere. Eks: Molde vs Viking i semifinale. Denne spilles på Brann Stadion i Bergen. Alternativet er at et av lagene får hjemmebane fordel. Dog ser jeg at det er enklere å gjennomføre dette i England der de har så mange store stadion bygg. Dessuten er det relativt enkelt å komme seg fra A til B med tog eller billig fly. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Diverse potensielle skreller i cupen nå! Follo - LSK 3-0 Molde - Sogndal 1-2 Stabæk - FK Tønsberg 0-1 Løv-Ham - Aalesund 1-0 EDIT1: Der ble det 1-1 mellom Stabæk og FKT. EDIT2: Sogndal opp i 1-3! Endret 9. juni 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Så jævlig typisk at fittene fra togstasjonen utenfor Oslo gjør at oddsbongen sannynligvis ikke går inn! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Må da skjønne at de ikke skal vinne. Men de har hentet inn 0-3 litt for raskt før. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Haha Hoseth tenner til fordi han mener stopperen er for sein i taklingen. Hoseth tar så strupetak på Sogndal-spilleren, dumt og fortjent gult kort. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 M****, Stasjonen og Aafk ut av cupen! Stabæk og TIL sliter og. Fy faen som jeg digger dette! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Tippeliga-dødaren FK Tønsberg slår ut Stabæk på straffer! Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 M****, Stasjonen og Aafk ut av cupen! Stabæk og TIL sliter og. Fy faen som jeg digger dette! Du ler ikke like mye da Alta IF ødelegger Rosenborg på Lerkendal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå