Gå til innhold

Cupen - NM i fotball 2010

Latias

Anbefalte innlegg

Ja, RBK har det, men Godset er ikke like gode som RBK. Derfor blir det litt dumt å sammenligne. RBK vinner serien hundre ganger, Godset 1. For 40 år siden. Sånn er det bare. Stabæk i TA er ikke lett, uansett hvordan man ser på det. Og grunnen til at jeg trekker frem den kampen er på grunn av at Godset kjørte over Stabæk rimelig ofte, og vant meget fortjent. Vi gruste også SS på tribunen om noen lurte.

Om det er at Godset spiller bedre på kunstgress enn naturgress du vil frem til, så er det sant det, ja? Det er jo klart?

Ja, vi var sterke på hjemmebane i år, og det er det absolutt ingenting galt med, og jeg nekter heller ikke for det. Kunstgresset har helt sikkert sitt å si, noen liker det bedre enn naturgress enn andre. Finnes også spillere som ikke kan fordra kunstgress, og sånn kommer det alltid til å være.

Godset har gjort det dårlig borte de siste årene, men at det har gått bedre i år enn i fjor, det kan ingen ta fra oss. Vi har også spilt på full høyde mot bortelag på kunstgress i år, og tapt. Sånn er det bare.

Foreslår at du jekker deg en pils og ser det beste fra Godset på bortebane denne sesongen, nemlig kampen fra 8 august mot Stabæk i TA.

Og dette er jo trossalt en tråd om cupen, tror vi begge har sporet av med denne diskusjonen. Godset kom på 7. plass i år (noe som er veldig bra om du tar de siste årene i sammenligning), og vant cupen. Alt i alt en meget god sesong. Mye mer enn det lag som for eksempel Molde, Brann og Stabæk kan si.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vi vil frem til, er at Godset er ikke et av norges beste lag, når det er så sinnsykt mange faktorer som skal spille inn for at dere skal være overlegne. Jeg sier ikke at Godset er et dårlig lag, men langt fra et av norges beste.

Hvordan kan et lag som vinner cupen være langt fra norges beste?

Lenke til kommentar

Det vi vil frem til, er at Godset er ikke et av norges beste lag, når det er så sinnsykt mange faktorer som skal spille inn for at dere skal være overlegne. Jeg sier ikke at Godset er et dårlig lag, men langt fra et av norges beste.

Hva om Follo hadde vunnet finalen? Hadde Follo vært blant de beste lagene i Norge da?

Lenke til kommentar

Jeg har på følelsen av at de store ikke bryr seg så mye om cupen. Det her ser man jo også rundt om i verden at cupen ikke betyr så mye som folk skulle ønske. Jeg tror mange ser på det som en bedre prestasjon å komme på 4 plass i tippeligaen enn å vinne cupen. Tror AaFK er bedre fornøyd med sesongen enn Godset er.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Jeg har på følelsen av at de store ikke bryr seg så mye om cupen. Det her ser man jo også rundt om i verden at cupen ikke betyr så mye som folk skulle ønske. Jeg tror mange ser på det som en bedre prestasjon å komme på 4 plass i tippeligaen enn å vinne cupen. Tror AaFK er bedre fornøyd med sesongen enn Godset er.

Menge gjør nok ikke det. Jeg vil heller at Godset skal vinne cupen enn å komme på fjerdeplass i serien. Men når det er bronse det er snakk om blir det vanskligere igjen. Det kommer utelukkende annpå hvor man selv setter skillet.

Jeg mener at de er et av norges beste lag. Det gjør ikke du, og det skal du få lov til. Jeg mener heller ikke at det er "sinnsykt mange" faktorer som skal spille inn for at vi skal være overlegne, tvert i mot. List gjerne opp de "sinnsykt mange" faktorene her.

Lenke til kommentar

Ikke betyr så mye? Mener du at Rosenborg ikke satsa alt på å slå Follo? Mener du at Fa-cupen ikke har samme status som tidligere?

Hva om Follo hadde vunnet finalen? Hadde Follo vært blant de beste lagene i Norge da?

Nå vant vel ikke Follo?

Lenke til kommentar

Ikke betyr så mye? Mener du at Rosenborg ikke satsa alt på å slå Follo? Mener du at Fa-cupen ikke har samme status som tidligere?

Jeg kan vel godt si at jeg har sett bedre innsats fra Rosenborg sin side.

At RBK som helhet har fremstått bedre kommer vel mye pga at Annan var suspendert. Jeg kan love deg at Rosenborg var meget sugne på et cupgull, enten du vil innrømme det eller ikke.

Lenke til kommentar

Nå vant vel ikke Follo?

Men les da mann. Hadde de gjort det, ville de vært blant de beste i Norge da?

Lenke til kommentar

Nå vant vel ikke Follo?

Men les da mann. Hadde de gjort det, ville de vært blant de beste i Norge da?

Hadde gulsot fra 6div vunnet, ville de da vært blandt de beste lagene i Norge? Om du bare forholder deg til fakta blir alt så mye lettere.

Lenke til kommentar

For å si hvilket lag som er Norges beste må man se stabilitet gjennom sesonger og prestasjoner. Av å vinne cupen et år kvalifiserer man ikke til noen tittel "Et av Norges beste lag". Er jo så og si forskjellige lag som vinner cupen hvert år, men de har stabilisering som fy i serie, og gjerne flopper de i Europa til de grader.

Vil nok tro at SIF skal ha mer enn cup gull i 2010 for å få den tittelen.

Lenke til kommentar

Det er jo spørsmålet vi stiller deg... Er man blant norges beste når man vinner cupen?

Jeg vil absolutt påstå at man som vinner av Cupen er blandt norges beste i den gjeldene sesongen. Over en lengre periode må man ha stabile plasseringer på øvre halvdel av tabellen flere år på rad, men det er det vel uansett bare Enga og RBK som har klart de siste åra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...