cycronica Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Smule lei Drit lei av UbiSoft som alltid skal finne slike "lure" løsninger på piratkopieringsproblemet. For de som laster ned er ofte disse løsningene fjernet så i realiteten er piratvaren et bedre produkt enn den originale Endret 28. april 2010 av Alastor Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Gå hor ut bloggen din en annen plass er du grei. Ny bruker, ny blogg med kunn 1 artikkel....hmmm ja.... Endret 28. april 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Hva i alle dager avidgamer? Det er jo et stort irritasjonsmoment, ubisoft altså, så ser ikke problemet. Det er på tide folk tar seg i sammen, og stemmer med pengene sine og boikotter ubisoft. Endret 28. april 2010 av Crispin Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Om man ønsker å dele slikt, så kan man heller poste alt sammen her, og åpne for diskusjon her, og så kanskje linke til originale bloggen til slutt. Dette slik det er satt opp nå, framstår kun som reklame. Link fjernet, men vi kan gjerne diskutere Ubisoft og DRM i denne tråden . Endret 28. april 2010 av Alastor Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Hva i alle dager avidgamer? Det er jo et stort irritasjonsmoment, ubisoft altså, så ser ikke problemet. Det er på tide folk tar seg i sammen, og stemmer med pengene sine og boikotter ubisoft. Jeg sikter på at denne personen laget emnen for å få mer traffikk på hans blogg. UbiSoft sitt DRM hater jeg, og ja, har boikottet UbiSoft. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Hva i alle dager avidgamer? Det er jo et stort irritasjonsmoment, ubisoft altså, så ser ikke problemet. Det er på tide folk tar seg i sammen, og stemmer med pengene sine og boikotter ubisoft. Jeg sikter på at denne personen laget emnen for å få mer traffikk på hans blogg. UbiSoft sitt DRM hater jeg, og ja, har boikottet UbiSoft. Har gjort akkurat det samme Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Er stor fan av Settlers og vurderte sterkt å kjøpe nr 7, men gadd ikke pga DRM. Si hva dere vil om at "alle har jo bredbånd", men jeg har kun mobilt bredbånd som ikke er så veldig stabilt. Senest i dag ble nettet koblet ut uten grunn da jeg spilte Allods. Det er ille nok i et MMO, men i offline single-player blir det for teit. Endret 28. april 2010 av thecrow77 Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Jeg spiller egentlig ikke noen spill fra Ubisoft, men om denne form DRM kommer til spill fra Infinity Ward, Blizzard og DICE, da slår jeg hodet i veggen. Punktum. At de i det hele tatt gidder styret med DRM er rart. De som laster ned piratspill har uansett kunnskap til å omgå DRM dersom man leser litt rundt. A4 mannen i gata som kjøper spillet vil bare bli irritert over denne DRM'n så sånn sett så har dette spillet motsatt virkning uansett Endret 29. april 2010 av MarB Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Egentlig har jeg ikke boikottet med vilje. Det lar seg ikke gjøre for meg å spille disse spillene. Jeg bruker laptop mye, og er på reise ofte. Er umulig for meg å kunne spille. Endret 29. april 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Om dette er sant eller ikke er vanskelig å si, men om det er det så sier det vel en held del om Ubisoft. http://www.bbspot.com/News/2010/04/ubisoft-drm.html Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Haha, skullt tro den der var skrevet av The Onion! Nei, den har jeg lite tro i! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Enig i at denne DRM'en er helt meningsløs, men problemet er nok at PC spill blir piratkopiert i en såpass stor skala at "noe" må selskapene finne på. Personlig har jeg ikke hatt noe imot at det ble innført en "dongle" eller andre metoder for DRM så lenge denne ikke ødelegger for spillopplevelsen til brukeren. Lenke til kommentar
NoobCannon Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Piratene finner hele tiden en vei rundt DRM og blir ikke spesielt "rørt" av det, mens det er de som faktisk kjøper spillet som må slite med det. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Gamers will purchase hourly licenses for the games, and assent to a full-cavity body search before allowed to play the games in the heavily-monitored gaming cubes. Lol Hadde egentlig vært fint om de satte det i live, så hadde hele firmaet gått at skogen og tatt DRM-sjiten med seg. Det skal Ubisoft riktignok ha, det tok noen uker før en crack til Settlers 7 var på plass. Godt jobbet! Selv hadde jeg oppriktig tenkt å kjøpe spillet, men det skjer ikke nå før det selges for en hundrings i billighylla. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Gamers will purchase hourly licenses for the games, and assent to a full-cavity body search before allowed to play the games in the heavily-monitored gaming cubes. Lol Hadde egentlig vært fint om de satte det i live, så hadde hele firmaet gått at skogen og tatt DRM-sjiten med seg. My thoughts exactly, some de sier på fransk. Lenke til kommentar
alekso Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Det er totalt meningsløst av UbiSoft og bruke penger på DRM. Disse pirat gruppene kommer altid til å finne ut en måte og cracke det på. Det skal jo sies at det har tatt litt lengre tid for disse gruppene å få ut cracker men de har nå greid det til slutt. Det er syndt at det skal gå utover oss som kjøper spillene. Like etter Assassins Creed 2 kom ut var det jo mer eller mindre umulig å spille det pga alle DOS angrepene på Ubisoft serverene. Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg spiller egentlig ikke noen spill fra Ubisoft, men om denne form DRM kommer til spill fra Infinity Ward, Blizzard og DICE, da slår jeg hodet i veggen. Punktum. At de i det hele tatt gidder styret med DRM er rart. De som laster ned piratspill har uansett kunnskap til å omgå DRM dersom man leser litt rundt. A4 mannen i gata som kjøper spillet vil bare bli irritert over denne DRM'n så sånn sett så har dette spillet motsatt virkning uansett Poenget er at Ubisoft ikke tjener penger på denne A4'mannen som faktisk kjøper spillet. De prøver bare å beholde det som de selv har lagd. At crackere stadig finner smutthull hjelper jo ikke i det hele tatt. Det betyr bare at spillselskapene går til mer drastiske tiltak. Eller, det som jeg frykter mest, dropper hele PC-konseptet og lager spill kun til konsoll. NOe som allerede er på god vei til å skje. De taper uhorvelige summer på grunn av alle ungdommene som laster spillene ned. Nå kan det jo selvsagt diskuteres om de som laster spillet ned faktisk hadde kjøpt spillet hvis spillene ikke hadde vært tilgjengelige gratis, men at de taper penger på det i forhold til hva de kunne tjent er det ingen som helst tvil om. Jeg har forøvrig personlig aldri hatt noe problemer med DRM-greiene på Assassin's Creed II. Spilt det spillet så ufattelig mange timer og ingen problemer. AC2 er forøvrig det beste singleplayerspillet jeg har spilt siden jeg rundet Halflife i 1998! Så dere som boikotter spillet går glipp av noe der. Dere gjør dere bare en bjørnetjeneste... Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Før lastet jeg ned nesten alle spill, men når man blir litt eldre så skifter man syn. Mye bedre og kjøpe spillene og støtte gode spillutviklere. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Egentlig har jeg ikke boikottet med vilje. Det lar seg ikke gjøre for meg å spille disse spillene. Jeg bruker laptop mye, og er på reise ofte. Er umulig for meg å kunne spille. Hørt om mobilt bredbånd? Høres bra kjipt ut å være mye ute på reise uten tilgang til internett. Eneste grunnen til å klage over DRM løsningen er hvis man fremdeles befinner seg i steinalderen. Samfunnet utvikler seg i en retning hvor man har tilgang til internett hele tiden uansett hvor man er. Ergo er ikke dette egentlig noe problem. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Eg er ein av dei som har kjøpt spillet lovlig men har meir problem med lovlig versionen en pirateversionen. Forsatt har ikkje Ubisoft kommet med ein fix på problemet eg har med spillet menst pirateversionen fungere heilt uten problem... Har kontaktet Kundestøtten som ikkje akkurat hjelpe svært pga dei meiner det er problem med pc-en men det kan det umulig vere med clean OS instalation og opptatere driver. Endå når Pirate versionen fungere men ikkje den lovlig kjøpte versionen. No venter eg endå på kundeservicen skal fikse problemet sån eg kan spille ladder, Måtte spille Campaign på Pirate versionen siden Mission 8 er umulig og spille på pc-en. For meg blir dette truleg siste spillet fra Ubisoft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå