Gå til innhold

E3-kafèen 2010: Generell prat om smått og stort fra E3


Gjest Slettet-NIoHlfL

E3 2010  

50 stemmer

  1. 1. Hvilken av pressekonferansene til de "tre store" likte du best?

    • Microsoft
      3
    • Nintendo
      19
    • Sony
      28


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nytt Silent Hill? Blir det som de første eller kjedelig action som det siste?

 

Edit: Nye Silent Hill, kort fortalt:

 

* Tjekkisk utvikler (men det har

Mafia 2 også.)

* Kampene er "naturlig utviklet". Mye tyder på at fiendene tåler fint lite.

* Musikken lages av han som lager musikken til Dexter.

* Vi spiller en forbryter som har stukket av fra fengsel. Tøffing som kan sloss, med andre ord? Geez...

 

Kan muligens bli bra, men jeg tviler.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Nintendo har jo bare barnslige spill. Jeg er lei av spill uten blod and gore.

 

SKAL ha Bulletstorm. Alt for få gode spill til voksne.

 

Hva har blod og gørr med underholdning å gjøre? Har du i det hele tatt prøvd spill som Legend of Zelda eller Super Mario Galaxy? Jeg vil tippe du kun har sett skjermbilder og videoer uten å ha spilt det selv, og derfor ikke har den fjerneste anelse hva du snakker om. ;)

 

Edit: For å si det slik. Super Mario Galaxy er regnet som et av de beste spillene gjennom tidene uansett sjanger, og Galaxy 2 er om mulig enda bedre. Men du driter i dem fordi det ikke er blod og gørr?

Han har et poeng, da. Selv om han sier det på en litt fjortis måte, så er det noe i det. Nintendo kan VIRKELIG det å lage spill, så de store spillfranchisene deres er bra uansett, men hele nintendo-konferansen besto av tegneseriegrafikk. Ja, det er bra spill, men jeg reagerte faktisk også på at store deler av Microsoft sin konferanse også besto av tegneseriegrafikk (les: kinectframvisningen). Når sony da viste sin Move forventet jeg noe av det samme, men nei, her er det både hummer og kanari og de ga meg følelsen av å ha mer for hardcore-gamere i tillegg til de typiske partyspillene.

 

Er kanskje rett og slett det at tegneseriegrafikken gir meg en følelse av at det er et kompromiss for å appellere til casual gamere og da blir det litt dårligere følelse for min del.

 

No offense til Nintendo da, jeg har ikke helt klart å bestemme meg for hvilken pressekonferanse jeg likte best av nintendo og sony sin. Nintendo skuffet hvertfall ikke oss hardcore gamere som de har hatt en tendens til tidligere! :)

Lenke til kommentar

Så alt det tullet med "gameplay er viktigere enn grafikk" er bare tull? ;)

 

La meg sette det litt på spissen. Street Fighter, Tekken, Virtua Fighter, Dead or Alive, Marvel vs Capcom og Mortal Kombat er alle populære slossespill, men kun Mortal Kombat har blod og gørr. Betyr det at kun Mortal Kombat er for voksne? Jeg vil påstå Virtua Fighter (og til en viss grad Street Fighter) er for voksne, mens Mortal Kombat er for tenåringer. Det er for mye blod og gørr for barn, men for tullete karakterer og gameplay til å bli tatt seriøst.

Lenke til kommentar

Les posten min på nytt du, jeg har ikke en gang nevnt gameplay. Men når samtlige spill jeg så på nintendo sin konferanse utenom GoldenEye har grafikk som minner om Disney's Playhouse, så er det noe som skurrer i hodet mitt. Husk, jeg klager ikke over at Wii har dårlig grafikk, det bryr jeg meg ikke like mye om, det er heller stilen jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Jeg ser hva du mener, men du tok ikke poenget mitt. Det jeg mente er at Mario, Samus og Zelda, blandt andre, har vært til stede siden Nintendo var til stede. Mario er selve maskotten til Nintendo, og han vil selvsagt være til stede så lenge Nintendo fokuserer på spill, og godt mulig enda lengre om de slutter i spillbransjen og går over til noe helt annet. Kid Icarus var på den gamle NESen, og så videre. De har selvsagt alltid hatt blodige spill på konsollene sine, men alltid fra en tredjepart, og alltid i suverent mindretall. For hver Mortal Kombat har vi en drøss Street Fighter, Virtua Fighter og Tekken, for å si det på den måten. Dette er fordi ulikt Microsoft og Sony fokuserer de på hele familien, ikke bare en "hardcore kjerne". Selv om spillene deres går fra ren familieunderholdning i Mario Party til "hardcore" i Zelda og Mario vil spillene alltid være lett tilgjengelig for selv casual spillere som ikke piller så mye. Det skal være like tilgjengelig for en hardcore tenåring som en førtiårig mor som setter seg ned med en femåring og spiller sammen med ham/henne i en liten stund. Blod og gørr kan få spill til å virke mer voksne, men det gjør også at de mister en drøss av fans. Vil du ha blod og gørr bør du holde deg til xbox og playstation. Av samme grunn kan jeg si her og så at konferansen til Nintendo neste år, på Tokyo Gameshow, den messa i Tyskland og alt mulig annet vil i hovedsak bestå av "Disney-grafikk".

Lenke til kommentar

Har aldri brydd meg om de ikoniske Nintendo-spillene selv. Jeg har hatt Gameboy, men har egentlig aldri likt noen av de "koselige" karakterene og spillene deres. Har etterhvert utviklet allergi mot japansk sukkersøt populærkultur. Og ikke bare det, men gameplay hvor du skal hoppe på alle slags kosedyr har aldri interessert meg noe særlig. Megaman er bra, men det er jo mer et skytespill enn et Mario-style platform spill. Så jeg kan ikke huske å ha kjøpt noen Mario, Zelda eller lignende "kosedyr"-spill i min barndom heller. Jeg spilte såklart noen runder Mario på besøk hos venner, men ble aldri helt fan.

 

På Gameboy gikk det mest i Choplifter 2, Megaman 2, Turtles, Battletoads og den slags, så jeg sier på ingen måte at Nintendo ikke har/hadde bra spill. Men er enig i det som har blitt sagt at flere av Nintendo-spillene fremstår som uinteressante både på grunn av grafisk design (ikke grafikk-kvalitet) og gameplay (skjønte aldri hva som var gøy med Super Mario 64).

Lenke til kommentar

Jeg ser hva du mener, men du tok ikke poenget mitt. Det jeg mente er at Mario, Samus og Zelda, blandt andre, har vært til stede siden Nintendo var til stede. Mario er selve maskotten til Nintendo, og han vil selvsagt være til stede så lenge Nintendo fokuserer på spill, og godt mulig enda lengre om de slutter i spillbransjen og går over til noe helt annet. Kid Icarus var på den gamle NESen, og så videre. De har selvsagt alltid hatt blodige spill på konsollene sine, men alltid fra en tredjepart, og alltid i suverent mindretall. For hver Mortal Kombat har vi en drøss Street Fighter, Virtua Fighter og Tekken, for å si det på den måten. Dette er fordi ulikt Microsoft og Sony fokuserer de på hele familien, ikke bare en "hardcore kjerne". Selv om spillene deres går fra ren familieunderholdning i Mario Party til "hardcore" i Zelda og Mario vil spillene alltid være lett tilgjengelig for selv casual spillere som ikke piller så mye. Det skal være like tilgjengelig for en hardcore tenåring som en førtiårig mor som setter seg ned med en femåring og spiller sammen med ham/henne i en liten stund. Blod og gørr kan få spill til å virke mer voksne, men det gjør også at de mister en drøss av fans. Vil du ha blod og gørr bør du holde deg til xbox og playstation. Av samme grunn kan jeg si her og så at konferansen til Nintendo neste år, på Tokyo Gameshow, den messa i Tyskland og alt mulig annet vil i hovedsak bestå av "Disney-grafikk".

Sony OG Microsoft har begge delene(singstar, PS Move og utallige partyspill og spill til unge og voksne, bare se på hvor allmenn PS2 er blitt). Men hverken mammaer eller 5-åringer er på E3 og derfor viser de ikke tegneseriegrafikken på E3. Sony sa det jo selv under "PS Move"-visningen(quoter ikke ordrett, husker det ikke ordrett): "PS Move kommer til å få alt mulig av fitness-muligheter og utallige partyspill for hele familien, men her vil vi vise fram det vi har til dere hardcore-spillere."

 

Respekt!

Lenke til kommentar

Så alt det tullet med "gameplay er viktigere enn grafikk" er bare tull? ;)

 

La meg sette det litt på spissen. Street Fighter, Tekken, Virtua Fighter, Dead or Alive, Marvel vs Capcom og Mortal Kombat er alle populære slossespill, men kun Mortal Kombat har blod og gørr. Betyr det at kun Mortal Kombat er for voksne? Jeg vil påstå Virtua Fighter (og til en viss grad Street Fighter) er for voksne, mens Mortal Kombat er for tenåringer. Det er for mye blod og gørr for barn, men for tullete karakterer og gameplay til å bli tatt seriøst.

Uansett vil du finne "gamlinger" som spiller Mortal Kombat og fjortiser som spiller Virtua Fighter. Poenget ditt er irrelevant, og når tok noen rollefigurer og gameplay i slåssespill seriøst? Slåssespill handler om den berusende følelsen etter å ha most inn en knappekombinasjon som tok måneder å lære seg og avslutte med en flammende uppercut til K.O. Slåssespillene har aldri tatt seg selv seriøst, og handler hovedsakelig om hardcore gameplay som er steinvanskelig å lære seg, fremfor dype, interessante rollefigurer.

 

Jeg ser hva du mener, men du tok ikke poenget mitt. Det jeg mente er at Mario, Samus og Zelda, blandt andre, har vært til stede siden Nintendo var til stede. Mario er selve maskotten til Nintendo, og han vil selvsagt være til stede så lenge Nintendo fokuserer på spill, og godt mulig enda lengre om de slutter i spillbransjen og går over til noe helt annet. Kid Icarus var på den gamle NESen, og så videre. De har selvsagt alltid hatt blodige spill på konsollene sine, men alltid fra en tredjepart, og alltid i suverent mindretall. For hver Mortal Kombat har vi en drøss Street Fighter, Virtua Fighter og Tekken, for å si det på den måten. Dette er fordi ulikt Microsoft og Sony fokuserer de på hele familien, ikke bare en "hardcore kjerne". Selv om spillene deres går fra ren familieunderholdning i Mario Party til "hardcore" i Zelda og Mario vil spillene alltid være lett tilgjengelig for selv casual spillere som ikke piller så mye. Det skal være like tilgjengelig for en hardcore tenåring som en førtiårig mor som setter seg ned med en femåring og spiller sammen med ham/henne i en liten stund. Blod og gørr kan få spill til å virke mer voksne, men det gjør også at de mister en drøss av fans. Vil du ha blod og gørr bør du holde deg til xbox og playstation. Av samme grunn kan jeg si her og så at konferansen til Nintendo neste år, på Tokyo Gameshow, den messa i Tyskland og alt mulig annet vil i hovedsak bestå av "Disney-grafikk".

MadWorld viser at du tar skikkelig feil. Det blodigste spillet av alle er altså på Wii, og det solgte ikke i det hele tatt, på tross av gode anmeldelser.

Lenke til kommentar

Mad World er et kjempe bra spill :whistle:

Riktig det, men nye IP'er på Nintendo's plattformer har for vane å floppe totalt siden brukerbasen bare kjøper Mario og Zelda. Derfor velger Nintendo den enkleste fremgangsmåten, nemlig å gi ut rehash etter rehash, oppfølger etter oppfølger. Funker fint det for fansen, men det er altså ikke alle som liker den oppskrifta.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Nytt Silent Hill? Blir det som de første eller kjedelig action som det siste?

 

Edit: Nye Silent Hill, kort fortalt:

 

* Tjekkisk utvikler (men det har

Mafia 2 også.)

 

 

Har vel absolutt ingenting å si hvor de kommer fra.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Øh, jo? For det første er Silent Hill 1 - 4 utviklet av de samme folkene, så de har bra kjennskap til serien, vet hva som fungerer, hva som ikke fungerer og så videre. SH5 ble utviklet av noen helt andre folk som ikke har rørt serien før, og det vises helt klart. Det begynte bra, men falt raskt sammen og ble bare noe tull som har fått dårlig kritikk de aller fleste steder. En grunn er at det er altfor mye slossing og man faktisk kan sloss, men det er ikke i nærheten av de første i kvalitet. Det er ikke uten grunn det nye vil gå mer tilbake til røttene og bli mer som de første spillene.

 

For det andre er de første utviklet i Japan, mens nr 5 er utviklet i vesten. Det gjør at utviklerne har en helt annen kultur og oppfatning hva som er skremmende. Se for eksempel på skrekkfilmer fra vesten samenlignet med skrekkfilmer fra Japan.

 

For det tredje er de som lagde de første erfarne. Ikke bare med Silent Hill-serien, men med spill generelt. Hvor erfarne er de nye folkene? Har de i det hele tatt laget noen spill før? Tenk deg at Valve droppet å utvikle Half-Life Episode 3, men i stedet gav jobben til en gjeng som aldri har laget et eneste spill før. Vil det fortsatt ikke ha noe å si hvem som lager det?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Så det på den måten at du kommenterte hvor de var fra. Kan vel lage gode spill om de kommer fra Russland eller Japan. Det at Mafia 2 har en Tjekkisk utvikler betyr vel ikke at spillet blir dårlig - de lagde forsåvidt nummer 1 også, så regner med oppfølgeren holder samme standard. Det er slik du framstilte det. Er dog enig i at spillene skulle holdt seg til Team Silent, selv om de ikke finnes lengre.

 

Mulig jeg leste for mye inn på det med nasjonalitet, for jeg ønsker selv Konami skulle tatt seg av utviklingen - med de gamle veteranene. Men det kan absolutt bli et godt spill, men også et middelmådig som Homecoming.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...