Gibos Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Etter en del diskusjoner med folk her hjemme og på enkelte fora bestemte jeg meg for å sende en forespørsel til Canon Norge, som var så venlig at de tok seg tid til å svare meg på dette. Vi har også en i familien som har kjøpt et Canon kamera i utlande(uten å spare all verden på det) så da ble det ekstra interessant å finne ut av det Svar fra Canon : Canon gir 1 år europeisk garanti på de fleste av sine produkter. Utenfor Europa vil dette variere noe mellom de ulike landene og produkt. Det som imidlertid er viktig er at garantikortet som følger med produktet fylles ut og stemples. På et slik kort vil du også finne en oversikt over hvilke land garantien gjelder for. Reklamasjonsretten i henhold til Norsk kjøpslov gjelder selvfølgelig ikke, dette bør man også ta med i regnestykket. Med vennlig hilsen Canon Norge Så da er brodern og alle andre som handler i utlande trygg i 1år. Men er det noen som har peiling på hvor mye jeg kan spare på å kjøpe en G3 eller G5 på Gran Canaria? Vurderer er par andre kjente merker også men prisen i Norge vil ligge mellom 6-8000,- Grunnen til at jeg lurer så veldig på om det vil lønne seg noe særlig er at i høst var jeg i Spania(fastland) å da kosta datautstyr (og elektronikk generelt) nesten like mye eller mer enn i Norge, men da i prisklasse 1000-3000,- Håper noen som nylig har vært der kan gi et litt konkret svar, regner med at folk som har vært der er som meg, elektronikk butikkene studeres nøye mens dama/kona ligger på stranda Gibos Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Det er mulig at du sparer noen kroner på kjøp i utlandet, men den norske Forbrukerkjøpsloven er helt unik for kjøp av varer i Norge. Dessuten får du som regel med ei brukerveiledning på skandinavisk språk. Forbrukerkjøpsloven gir deg hele 5 års reklamasjonsfrist for feil og mangler. Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 joda det har du, men du har 2års garanti og 5års reklamasjonsrett. Dette gjelder vel nesten alt du kjøper. Du kjøper en ny bil den har 3års garanti og 5årsreklamasjonsrett. Men prøv å gå til forhandleren å klag på noe etter 4år, det er garantert en haug med klausuler(om de gidder å bry seg i det hele) så du ender opp med ingen ting. Ser for meg at det er bortimot det samme med kamera osv.. mulig jeg tar feil, har man i praksis 5års garanti er det jo genialt. Trodde at skulle reklamasjonsretten gjelde, ligger bevisbyrden på deg som kjøper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå