violamor Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Hei i dag har jeg gjort det store. skulle legge inn firmware. men når jeg nå skulle laste filen over glemte jeg å koble meg på med kabel. så routeren koblet seg fra nett. og nå får jeg ikke kontakt med den har prøvd å resat den, koblet meg opp med kabel og prøvd cd`en som fulgte med men jeg kommer ikke inn til pålogg vinduer med å skrive 192.168.1.1 Fins det en annenmåte å få kontakt med routeren på å få den tilbake til fabrikkinstillingen Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Mulig denne kan hjelpe deg. ---------------------------- 1°) Connect on computer to your linksys with ethernet cable. 2°) Try to ping the default IP address : 192.168.1.1, normaly it will work fine. 3°) Go to ftp://ftp.linksys.com/international/firmware/ and download the right firmware for you router (ex : WAG54G-FR_AnnexA_ETSI_v1.02.7_03_code.bin) WARNING, it's necessary to download this file in binary mode. 4°) Find an TFTP client that work with password http://www.practicallynetworked.com/suppor...ftp_problem.htm for example. 5°) Start this tftp client, for host name enter : 192.168.1.1 Select the right firmware file. In password field, put de default linksys password : admin And press "send" button. Lenke til kommentar
violamor Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Hei jeg har gjort akurat slik men kommer ikke inn der som jeg skal skrive admin etter at jeg har trykket inn ip adressen .så jeg får ikke kontakt jeg har sikkert laget noe krøll inni ruteren sa jeg overførte firmwaren og når det ble brutt under overføringen har sikkert alt låst seg. skulle bare ha fått til å få ruteren tilbake til fabrikkinstillingen. Endret 28. april 2010 av violamor Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Poenget her er om du får pinget routeren, for å få til det så må du antagelig sette en fast ipadresse med riktig nettverksmaske og gatewayadresse på ethernetporten i maskinen du prøver å pinge fra. Lenke til kommentar
violamor Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Hei igjen og takk for svarene. Var borte hos naboen med ruteren. Vi pinget men fikk ikke noe svar. Vi prøvde å risette for å få den tilbake til fabrikkinstillinger etter en oppskrift vi fant på linksys sine sider. Alle diodene lyser som di skal. Virker som at vi har kontakt også men vi får alikevell ikke noe kontakt. Så jeg har bestilt meg ny router. men det er syn å må kaste den gamle da den sikkert er i orden men bare har låst seg fullstendig. Må sikkert sende den en til rep. Men vet ikke hvor og om det vil lønne seg Lenke til kommentar
jonol Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 hei! har selv greid en gang å klusse til med oppgradering av firmware. Jeg leste og prøvde meg fra en hel kveld, men ruteren var død(fikk ikke ping'a den uansett hva jeg prøvde). Men så prøvde jeg meg med TFTP som vidarkri nevnte, og det fungerte faktisk! Du kan jo prøve med en JTAG kabel, finnes mange guider for slikt Lenke til kommentar
violamor Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Takk. Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner så mye av dette her. men jeg skal høre med min venninne om vi prøvde det som du nevnte. Glemte å si at min router heter WRT300N. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå