Wooperoo Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Kjøpte meg helt ny pc her om dagen og vil føre over et par filer fra den gammle hardiscen min (en SATA disc kjøpt for rundt et halvt år siden) til den nye pc'n. Et par spørsmål; Må jeg gjøre noe med derre slave/master pinnen? Kan jeg bare sette discen rett i pc'n? Må jeg skru fast discen når jeg bare skal overføre noen filer for så og kaste den? (altså om jeg bare kan plugge den i pc'n og legge den på golvet mens jeg overfører) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Sata kjører på forskjellige kanaler så ingen master/slave jumper å tenke på der. Du kan godt bare legge den på golvet, vær forsiktig at du ikke kortslutter noe inni maskinen når du driver med dette, det er fort gjort hvis man ikke har lange nok kabler. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Bare pass på at du ikke skumper borti disken når den er på, for hvis lesehodet kommer ned på diskene kan dataene bli korrupt. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Må jeg skru fast discen når jeg bare skal overføre noen filer for så og kaste den? (altså om jeg bare kan plugge den i pc'n og legge den på golvet mens jeg overfører)Ja, det kan du gjøre hvis du er villig til å risikere disken (og dataene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå