kristiom Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Håper noen kan hjelpe meg med dette: Jeg har et Canon HD videokamera som jeg har fyllt opp minnekortet på. Har filmet i HD kvalitet og har overført all data til PC via ImageMixer 3 programmet som fulgte med kameraet. Jeg ønsker å føre dette over på en DVD. Jeg har lagd en DVD liste med de filmsnuttene som fikk plass, men når jeg førsøker å skrive dette får jeg beskjed om at jeg bruker feil DVD plate eller noe. Har brukt Verbatim DVD-R. Jeg er ikke så veldig inne i alt dette, og hadde satt veldig pris på om noen kunne hjelpe meg. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Skal vi feilsøke skal vi ha den eksakte feilbeskjeden. Du kan ellers ikke brenne HD-film til DVD som HD - en DVD Video er ikke HD, og derfor skal filmen nedskaleres til 576i for PAL eller 480i for NTSC. Er du inne i "brenn DVD" eller lignende skulle programvaren konvertere korrekt. Lenke til kommentar
kristiom Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Jeg får følgende feilmelding: "Dette plateformatet støttes ikke" Da jeg la inn programvaren huket jeg av for PAL, så jeg regner med at den skulle konvertere i forhold til dette. Inne i selve programvaren kan jeg velge mellom å lage DVD lister, Blue ray lister, AVCHD lister etc. Jeg valgte DVD liste og kopierte over alle filmsnuttene til maks kapasitet (4,7 GB) var nådd. Jeg trykker så på "skriv" Det kommer opp en melding om: "opprett en disk med filene ikke kombinert" Dette skjønner jeg ikke helt, trykker så OK. Et skriveoppsett vindu kommer da opp og under skrivestasjon står det: TSSTcorp CDDVDW TS-L633M (E). Etter å ha jobbet litt kommer det opp: dette plateformatet støttes ikke. Jeg har ikke noen bruksanvisning til dette programmet og har faktisk aldri brent en DVD plate før, så jeg er ganske grønn her Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Det er en ny, blank skive du setter i, eller hva? Lenke til kommentar
kristiom Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Ja det er det. Har prøvd flere forskjellig plater (av samme type) men får samme beskjed... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå