Pseudork Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 En kammerat har et videokort med tre porter på. En skjermport, en som jeg tror er s-videoport, og en gulport. Vi har forsøkt å få til den gule porten. Er dette video-ut, eller er det bare skjerm og s-video som er ut? Hvorfor virker ikke den gule? Den gule er typisk en slik hun-plugg som finnes bak på stereoanlegg for AUX, bare de er hvite og rød. Denne er gul. Må vi stille inn noe i WIndows eller skal det bare være å plugge i å kjøre? Programmer? Trekke ut skjermkabelen? Noen? Er ikke sikker på kortet, tror det var GeForce noe. Maskinen er en HP-maskin. Alle forsøk på hjelp settes pris på. Lenke til kommentar
Caldazar Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Den gule porten er ein såkalla kompositt-video utgang. Som S-video porten, kan denne også nyttast til å koble til TV. S-video gjer derimot betre signal, så eg ville nytta den. Og om du vil kan du nytte ein heilt vanleg phono-kabel som du har til annlegget ditt, det er akkurat same kabelen bortsett frå at den med ein raud og ein kvit leiar er to stykk som er leverte saman. Så for all del, ta den raude/kvite phonokablenen din og bruk den til TV òg, det har eg gjort før utan problem. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Den gule porten kaller de fleste for Composite. Det er nok TV-UT den også. Composite er OK i bruk på eldre TV-apparat som ikke støtter S-Video signal. Visst TV'en ikke viser bilde med en gang så må du ta å klikke deg inn på skjerminstillingene til skjermkortet, aktivere composite utgangen og eventuelt skifte til PAL-B (visst jeg husker rett...) Men visst du leser nøye vedsiden av den gule porten kan du også finne ut om det er en TV-INN tilkobling. Visst dette er tilfellet så kan du ikke på TV-UT signal på Composite. Noen skjermkort har 2 Composite koblinger, en til TV-INN og en til TV-UT. Lenke til kommentar
Hauk500 Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 For å få bilde på TV via skjermkortet må du sette opp kortet til å sende signal ut på TV-ut porten (Gul-plugg). For å gjøre det kan du høyre klikke på skrivebordet og velge egenskaper (eller gå til kontrollpanelet og klikk på skjerm) Videre velger innstillinger og klikker der på knappen som heter avansert. Her skal du finne ett oppsett hvor du kan "slå" på "TV" (bilde) (-Formatet skal være PAL G ( prøv ett annet PAL format hvis det ikke virker). Enkelte skjermkort kan du kjøre bilde både på pcskjermen og på tv men det krever mye av maskinen og bildet på tv kan bli dårligere. Det er ofte greit å slå av skjermsparere hvis du skal se filmer eller lignede. Dette burde virke... det er bare å prøve seg litt frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå