Gå til innhold

Lage nettside på skolen. IT1

Anbefalte innlegg

Jeg skal da lage en nettside om min bydel på skolen. Dette er avsluttende prosjekt på IT1.

Jeg er da i tvil om hvor jeg skal starte.

Bøkene vi har til hjelp er: Gyldendals databøker, Snarveien til Flash, Snarveien til MySQL og Dreamweaver og IT-1 Basisbok.

Dette er oppgaven:

Nettsted:

Krav til nettstedet:

- Lag en site under htdocs på minnepennen og bruk denne under hele prosjektet.

Det er viktig at du passer på å ta en sikkerhetskopi av penninnholdet minst en gang i uka slik at du ikke mister data underveis.

- Bruk stilark (stylesheet).

- Gode filnavn, filstruktur og at det ikke finnes overflødige filer.

- Presentasjon av bydelen din med tekst og bilder. Bildene du skal bruke, tar du selv!

- Bildene må være tilpasset til et format som egner seg på nett.

- Legg vekt på å lage et godt brukergensesnitt. Det er viktig at dere bruker det dere kan om å lage et godt brukergrensesnitt

- Logo : Du skal lage en egenutviklet logo som skal gå igjen på alle sidene. NB! Bruk kun eget materiale.

- Animasjon: nettstedet skal inneholde en animasjon. Du står fritt til å velge innhold, men det er viktig at animasjonen bygger opp om resten av innholdet.

Det er viktig at du får vist bredde og dybde i bruk av verktøy.

Datamodell:

Krav til datamodellen.

Du skal lage en datamodell som beskriver ei oppslagstavle/torg for bydelen. Her skal som nevnt beboerne kunne sette opp plakat med Katt savnet, Konsert på skolen osv.

Vi stiller følgende krav til oppslagtavla: Et oppslag skal være klassifisert i kategorier (salg, jobb, underholdning osv). I tillegg vil vi at alle oppslag skal signeres. Det betyr at hvis du lager et oppslag om Katt må du undertegne med eget navn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at dere gjør det på samme måte som vi gjør det i våre IT1-timer, og jeg ville begynt med å lage en template for siden. Du skal sikkert bruke alle læreplanmålene med CSS, php og sånn, og oppslagstavlen ville jeg laget som noe likt en gjestebok i MySQL..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...