Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP 6715b grafikk problem


Anbefalte innlegg

Jeg har da en HP 6715b som da er en skole-PC.

 

Den skal da ha en Radeon X1250. Men etter at jeg og noen andre installerte windows 7 på maskinene så fikk jeg ikke startet noe som helst av spill o.l, fordi det stod at jeg trengte ny driver etc.

Jeg prøvde så å laste ned de nyeste driverne fra HP sine sider, men fikk en error når jeg prøvde å installere de.

 

Jeg gikk da på GPU-Z, der det stod at jeg brukte "Standard VGA Graphic adapter", men hos de andre står det Radeon X1250, som det også gjorde hos meg før.

 

Jeg har ikke så alt for mye peiling på dette, men går det an å fikset det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er relatert til driveren, du må enten prøve og oppdatere driveren direkte på enheten manuelt fra kontrollpanel, eller prøve en annen driver.

 

Jeg var på device manager og prøvde å oppdatere derifra men det går heller ikke.

Jeg har prøvd å laste ned driver fra amd sin side også men får ikke installert den heller, selv om det var der en annen i klassen lastet ned sin driver når han hadde installert windows 7.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve og avvinstallere den gamle driveren med ett driver cleaner verktøy, for så å reboote og legge inn den nye. Bare ett tips, jeg har egentlig ingen god forklaring på at driveren ikke funker.

Du kan jo prøve eldre driverversjoner og.

 

Fjernet den gamle driveren og prøvde å installere den nye, men det samme skjedde.

Altså, det som skjer er at når jeg trykker installer på den nye driveren så får jeg "This program has stoppet working", om det betyr at det kan være noe annet...

Lenke til kommentar

 

Er den jeg har prøvd med.

Tingen er også det at hos de andre så står/stod Radeon 1250 som graphic kort før de installerte noe ny driver, mens hos meg står det at jeg bare har den "Standard VGA graphic adatper"

Lenke til kommentar

 

Er den jeg har prøvd med.

Tingen er også det at hos de andre så står/stod Radeon 1250 som graphic kort før de installerte noe ny driver, mens hos meg står det at jeg bare har den "Standard VGA graphic adatper"

 

Høres ut som enten hovedkort feil eller at du må reinstallere maskinen på nytt.

Win 7 skal støtte x1250 av seg selv, og det trengs ikke en ny driver for å få det til å virke.

Ta en BIOS oppdatering om du får det til, før du reinstallerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...