Vannlinjen Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Skal kjøpe en SSD som systemdisk, det jeg lurer mest på er når jeg har installert denne, hvordan skal jeg da velge den som systemdisk? (Unnskyld hvis det høres dumt ut.) Og selvsagt, hvilken SSD burde jeg gå for, bruker for øyeblikket en 1TB 7200 RPM, så SSD'en trenger ikke allverdens lagringsplass. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Det er vel fremdeles Intel sin X-25M Gen. 2 som er benchmarken for en god SSD? Jeg har to 30GB disker i RAID0 slik at jeg får 60GB. Med W7 og litt spill føler jeg det blir for lite og ville nok ikke kjøpt mindre enn slik at jeg hadde 120GB til sammen om jeg skulle kjøpt i dag. Har forøvrig også en 1TB disk som lagring utenom.. Når det gjelder å velge den som systemdisk.. Å bytte systemdisk innebærer som oftest en reinstallasjon av OS - det kan gjøres uten, men det er krøkete å få til skikkelig. Når du gjør dette, får du velge hvilken disk du skal installere på, den du velger blir systemdisken. Eller du kan gjøre det enda enklere, bare ha SSDen koblet til når du installerer OS på ny og koble til den andre etter at OS er oppe og går Endret 28. april 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå