ScudNor Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Hei. Bygget for et par måneder siden ny PC. Corsair Obsidian 800D, med Corsair H50 CPU-kjøler. http://www.itavisen.no/pimpmypc/4593/ . Har nå installert 3 120mm vifter fra GELID(http://www.gelidsolutions.com/products/index.php?lid=1&cid=2&id=21) i toppen av kabinettet. Vurderer nå også å sette opp et "push-pull" oppsett (http://blog.corsair.com/?p=987) på radiatoren for vannkjøleren. Tenkte at jeg skulle bruke 2 til slike vifter fra GELID da. Har lest at det er viktig at det er samme viftene med samme fart på begge sider. (Altså må jeg ta bort viften som kom med kjøleren fra før). Så har jeg noen spørsmål: 1. På Corsair sine nettsider står det at man må få tak i skruer med disse spesifikasjonene: 6x32x1-1/4 . Hvor er første stedet dere ville gått for å få tak i slike? 2. GELID-viftene kommer med egen viftekontroll som lar deg regulere mellom 5-12v. Men dersom jeg skal bruke dem blir det en del kabelrot + at jeg kommer til å trenge forlenger kabler osv. Så jeg lurer på om det går an å koble begge 2 direkte til hovedkortet? Hvordan kommer de til å funke da? Kan jeg regne med at begge går helt likt? Hvor stor blir ytelsen, 5v? 12v? (Ja, er litt noob) Hilsen Scud Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Du kan bruke vanlige kabinettskruer også, så lenge du passer på å ikke kjøre dem gjennom radiatoren. En skikkelig dobbeltsidig teip funker faktisk også. Dersom du kobler vifter direkte på hovedkortet, kommer de til å gå på 12v - og samme hastighet (gitt at det er like vifter). Du kan jo alltids kjøpe enkle viftekontrollere, som denne: http://www.aquatuning.de/index.php/cat/c841_Xilence.html Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Du kan bruke vanlige kabinettskruer også, så lenge du passer på å ikke kjøre dem gjennom radiatoren. En skikkelig dobbeltsidig teip funker faktisk også. FYI - kryssoppsett med "Push-pull" fungerer, 2 på hver side i motsatt hjørne (Liker bare ikke å "teipe" ting i en maskin, uansett hvilken type teip, hvor bra den er, eller estetisk det tar seg ut ) Endret 17. mai 2010 av KimmiK Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (Liker bare ikke å "teipe" ting i en maskin, uansett hvilken type teip, hvor bra den er, eller estetisk det tar seg ut ) Fordi? Lenke til kommentar
ScudNor Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Enig med Kimmik her egentlig XD Husker når jeg skulle sette in SSD'en i den nye PCen og fant ut at jeg ikke hadde rette skruene, fikk jeg forslag om å bruke gaffateip, eller la den legge løst. Uff, nei takk. Jeg bruker heller den ekstra tiden på å skaffe de rette skruene enn å begynne å teipe osv. Synes på en måte at det ikke blir skikkelig, at det blir litt slurvete lissom Fikk forresten tak i skruene til slutt. Bestilte på nett, kostet nesten ingenting, kom i konvolutt Nå har jeg push-pull Endret 18. mai 2010 av ScudNor Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Flotte greier. Såklart - det blir så amatør-messig som man gjør det. Gjør man ting skikkelig finnes det som regel løsninger som er totalt overlegne de vanlige metodene. For eksempel er ting som dette ekstremt praktisk, og ser langt bedre ut. Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Du kan bruke vanlige kabinettskruer også, så lenge du passer på å ikke kjøre dem gjennom radiatoren. En skikkelig dobbeltsidig teip funker faktisk også. FYI - kryssoppsett med "Push-pull" fungerer, 2 på hver side i motsatt hjørne (Liker bare ikke å "teipe" ting i en maskin, uansett hvilken type teip, hvor bra den er, eller estetisk det tar seg ut ) Jeg tok 2 skruer på hvær side, motsatt hjørne. Funker fjell. Prosessoren (amd x6 1090t) ligger idle i rom tempratur (eller lavere? ). Coretemp viser 14-17c fordelt på kjernene. Uansett, på utsiden festet jeg pull-vifta også med 2 vanlige kabinett skruer. Endret 20. mai 2010 av HK416 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå