Gå til innhold

Corsair H50, vifter for push-pull?


ScudNor

Anbefalte innlegg

Hei. Bygget for et par måneder siden ny PC. Corsair Obsidian 800D, med Corsair H50 CPU-kjøler.

http://www.itavisen.no/pimpmypc/4593/ . Har nå installert 3 120mm vifter fra GELID(http://www.gelidsolutions.com/products/index.php?lid=1&cid=2&id=21) i toppen av kabinettet. Vurderer nå også å sette opp et "push-pull" oppsett (http://blog.corsair.com/?p=987) på radiatoren for vannkjøleren. Tenkte at jeg skulle bruke 2 til slike vifter fra GELID da. Har lest at det er viktig at det er samme viftene med samme fart på begge sider. (Altså må jeg ta bort viften som kom med kjøleren fra før). Så har jeg noen spørsmål:

 

1. På Corsair sine nettsider står det at man må få tak i skruer med disse spesifikasjonene: 6x32x1-1/4 . Hvor er første stedet dere ville gått for å få tak i slike?

 

2. GELID-viftene kommer med egen viftekontroll som lar deg regulere mellom 5-12v. Men dersom jeg skal bruke dem blir det en del kabelrot + at jeg kommer til å trenge forlenger kabler osv. Så jeg lurer på om det går an å koble begge 2 direkte til hovedkortet? Hvordan kommer de til å funke da? Kan jeg regne med at begge går helt likt? Hvor stor blir ytelsen, 5v? 12v?

 

(Ja, er litt noob)

 

Hilsen Scud

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke vanlige kabinettskruer også, så lenge du passer på å ikke kjøre dem gjennom radiatoren. En skikkelig dobbeltsidig teip funker faktisk også.

 

Dersom du kobler vifter direkte på hovedkortet, kommer de til å gå på 12v - og samme hastighet (gitt at det er like vifter). Du kan jo alltids kjøpe enkle viftekontrollere, som denne:

http://www.aquatuning.de/index.php/cat/c841_Xilence.html

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du kan bruke vanlige kabinettskruer også, så lenge du passer på å ikke kjøre dem gjennom radiatoren. En skikkelig dobbeltsidig teip funker faktisk også.

 

FYI - kryssoppsett med "Push-pull" fungerer, 2 på hver side i motsatt hjørne :thumbup:

(Liker bare ikke å "teipe" ting i en maskin, uansett hvilken type teip, hvor bra den er, eller estetisk det tar seg ut :p )

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Enig med Kimmik her egentlig XD Husker når jeg skulle sette in SSD'en i den nye PCen og fant ut at jeg ikke hadde rette skruene, fikk jeg forslag om å bruke gaffateip, eller la den legge løst. Uff, nei takk. Jeg bruker heller den ekstra tiden på å skaffe de rette skruene enn å begynne å teipe osv. Synes på en måte at det ikke blir skikkelig, at det blir litt slurvete lissom :p

 

Fikk forresten tak i skruene til slutt. Bestilte på nett, kostet nesten ingenting, kom i konvolutt :p Nå har jeg push-pull ;)

Endret av ScudNor
Lenke til kommentar

Flotte greier.

 

Såklart - det blir så amatør-messig som man gjør det. Gjør man ting skikkelig finnes det som regel løsninger som er totalt overlegne de vanlige metodene.

 

For eksempel er ting som dette ekstremt praktisk, og ser langt bedre ut.

 

 

htpc_ssd_mod2.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Du kan bruke vanlige kabinettskruer også, så lenge du passer på å ikke kjøre dem gjennom radiatoren. En skikkelig dobbeltsidig teip funker faktisk også.

 

FYI - kryssoppsett med "Push-pull" fungerer, 2 på hver side i motsatt hjørne :thumbup:

(Liker bare ikke å "teipe" ting i en maskin, uansett hvilken type teip, hvor bra den er, eller estetisk det tar seg ut :p )

 

Jeg tok 2 skruer på hvær side, motsatt hjørne. Funker fjell. Prosessoren (amd x6 1090t) ligger idle i rom tempratur (eller lavere? :ph34r: ). Coretemp viser 14-17c fordelt på kjernene. :hmm:

 

Uansett, på utsiden festet jeg pull-vifta også med 2 vanlige kabinett skruer. :)

Endret av HK416
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...