Gå til innhold

Hjelp til valg av høyttalere og forsterker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvis det var en feil på en vare, og man ville returnere den, hva har man av rettigheter der ? kan man risikere å måtte betale alt selv, selv om det var en feil på varen før den ble sendt eller under sending

Lenke til kommentar

Men hvis det var en feil på en vare, og man ville returnere den, hva har man av rettigheter der ?

Om ikke annet står har du iallfall de rettighetene som er i landet du kjøpte ifra. Sånne ting kan være greit å få avgjort med forhandler før kjøpet.

(Er ikke helt oppdatert på HiFi nå, men husker Cambridge og Creek som veldig musikalske forsterkere).

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Har sett på dyre merker, da prisen er så lav i forhold til norge, så på høyttalere har jeg så langt sett på Jamo, Dali, Cambridge og noen andre som jeg ikke husker. På forsterker delen har jeg sett på NAD, Yamaha og onkyo, men er usikker på om jeg skal gå for receiver eller forsterker.

Lenke til kommentar

Men for all del, nå som jeg kan gå opp litt i prisklasse, så vil jeg gjerne ha flere tips om hva som er bra og hva som er nei nei. Nettbutikker trenger jeg å tips til, da jeg ikke vet noe om hifi butikker i USA. Forsterker eller receiver ?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke noen butikker i usa, men om du sier en prisklasse finnes det absolutt mye morsomt å velge mellom.

Merk også at visse merker gir veldig mye for pengene her i landet også, spesiellt ikka-amerikanske merker, som jamo, dali, xtz og lignende.

Lenke til kommentar

Tror Klipsch er veldig billig i Usa. Anebefales på det sterkeste, men vær forsiktig med valg av forsterker. Er du allerede i gang med å bestille fra Usa så er Emotiva gode og rimelig forsterkere som har fått masse ros på avforum.no.

Husk å passe deg for priser som kan være oppgitt pr stk høyttaler.

Lenke til kommentar

Skal sjekke ut Klipsch, har aldri hørt om det men det kan jo være noe. Skal også sjekke ut Emotiva.

Nå som jeg skal bestille fra USA lurte jeg på å gå opp ifra NAD C355BEE til NAD C375BEE, den har nesten dobbel effekt som i følge logikken min sier at den gir mye bedre kontroll og høyere voum en C355

Lenke til kommentar

Nå som jeg skal bestille fra USA lurte jeg på å gå opp ifra NAD C355BEE til NAD C375BEE, den har nesten dobbel effekt som i følge logikken min sier at den gir mye bedre kontroll og høyere voum en C355

En dobling av effekt, gir kun 3 db høyere lyd.

Ellers må du huske på at strømnettet i USA er på 120V. Noe utstyr kan brukes direkte på 240V, noe kan bygges om og noe er avhengig av en omformer. Det kan være lurt å sjekke opp i dette før kjøp.

Frode

Lenke til kommentar

Må bare poengtere noe:

Klipsch er minst like oppløst i diskanten og i tilleg spiller den dypere og med mer trøkk

Dette er totalt lattering. Både mellomtonen og diskanten til klipsch er totalt utenfor det dali og bmw klarer å leverer, men da igjen er pressisjonen i bassen til klipsch helt vanvitting morro :D

Ang emotiva forsterker så vil jeg gå god for den uansett. Jeg ser det er noen som selger denne forstekeren på finn rett over det det koster å kjøpe den fra usa (+ moms +frakt vel å merke) og det virker ikke som han har noe problem med å selge. Kjøper du en emotiva forsterker fra usa så får du mer lyd en du noen gang skulle ønske deg fra en forsterker til samme pris her i norge. Men, bare husk at disse forsterkerne er store å tunge :p

Lenke til kommentar

Forskjellene mellom 355 og 375 er nok en del mer enn en dobling av antall watt. Hele signalveien er mer raffinert i 375, selv om jeg personlig ville spyttet inn en tusenlapp for å få den delte løsingen C165 og C275, som gir enda mer punch og klar lyd.

Ville uansett tro at NAD vil fungere utmerket sammen med Klipsch, etter egne erfaringer. Jeg har selv hatt et par forskjellige Klipsch-varianter, og NAD. Jeg må nok innrømme at Klipsch kan bli vel hard i toppen, og jeg synes de nye Klipsch-variantene burde skamme seg med tanke på hvor mye artigere de gamle Klipschene er.

Med det sagt - det er mellomtonen som oftest er viktigst, da det er her stemmer blir reprodusert. Ergo vil jeg slå et slag for høyttalere med god mellomtone, bass kan man alltids få mer kontroll på med en god subwoofer.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på det der med forforsterker, blir jo bare en boks til som tar plass. Nei tror jeg går for en vanlig forsterker da jeg ikke skjønner helt vitsen med forsterker og forforsterker.

Skal se litt mere på Klipsch da dere skryter veldig av dem. Så kanskje det blir Klipsch istedenfor Dali.

Men dessverre må stereo kjøpet vente litt, for pcen min har deler som må byttes ut, og det er ikke akkurat billig.

Lenke til kommentar

Da skulle du sett anlegget mitt... Det er nok av bokser der..

Grunen til at du vil ønske å ha en delt løsning er for å få bedre kontroll på signalstøy. Ved å ha en boks som forforsterker og en boks som effektforsterker så vil innstrålt støy bli mindre, og lyden klarere. I tillegg får du også en ekstra strømforsyning når du deler boksene, og sånt sett renere forutsetninger for anlegget.

Når det gjelder Klipsch og meg - sjekk ut gammel klipsch - det er moro! Skal du se på nye høyttalere er det mye annet som er mer spennende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...