Gå til innhold

Mandagskamper og derby-kamp

olavh

12 stemmer

1. 1. Er det riktig å ha Start - Viking og andre derby-kamper som mandagskamp?

• Ja
      4
    • Nei
      8
  2. 2. Synes du det er greit med mandagskamper i norsk fotball?

• Ja
      6
    • Nei
      3
    • Av og til
      3

Anbefalte innlegg

I år som i fjor ødelegger TV-selskapene derbyet mellom Start og Viking ved å gjøre den til mandagskamp. Slike kamper bør etter min menig spilles lørdag eller søndag. En potensiell utsolgt kamp som dette, blir neppe utsolgt på en mandag. Og stemningen blir garantert slappere. Og jeg blir ikke mindre skeptisk når Godset - Tromsø er satt opp som NRK-kamp på lørdagen.

Vet det er flere enn meg som har reagert på dette. Ideelt sett skulle alle derby-kamper vært spilt i helga, om det er Start - Viking, VIF-Lyn, VIF-LSK, Viking-Brann, AaFK - Molde, osv.

Hva mener dere?

Endret av olavh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først så kan vell ikke Viking-Start kalles en derby kamp?

Når det gjelder Mandagskamper, så mener jeg absolutt nei. Alle kamper bør spilles på Søndagene. om det så må være to hovedkamper som går utenom de andre kampene, kan disse to spilles før og etter de andre kampene. Lørdagskamper kan også fungere, men da ville jeg sett den/disse kampene starter klokken 20.00. Grunnen er ganske enkelt at folk har nok å gjøre på en ukedag. Jobb, skole, lekser, unger som mulig skal på diverse ting og tang som trening eller teater.

Lenke til kommentar

Først så kan vell ikke Viking-Start kalles en derby kamp?

Når det gjelder Mandagskamper, så mener jeg absolutt nei. Alle kamper bør spilles på Søndagene. om det så må være to hovedkamper som går utenom de andre kampene, kan disse to spilles før og etter de andre kampene. Lørdagskamper kan også fungere, men da ville jeg sett den/disse kampene starter klokken 20.00. Grunnen er ganske enkelt at folk har nok å gjøre på en ukedag. Jobb, skole, lekser, unger som mulig skal på diverse ting og tang som trening eller teater.

Start - Viking er et slags derby.

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article167881.ece

Lenke til kommentar

Start-Viking regnes kun som derby fra Start sin side. Viking kunne ikke brydd seg mindre.

Dummeste jeg har hørt, wake up. Hvordan kan du som RBK-supporter si det?

Hvorfor er det da alltid fulle bortetribuner både i Kristiansand og Stavanger? Hvorfor er det så mye prestisje fra begge lags supportere? Hvorfor kjemper begge supporterklubbene for å få flyttet denne kampen? Hvorfor er det stappfullt i begge byene av både gulsvarte og blåhvite på kampdager?

Start-Viking er så absolutt et derby fra begge klubbers side. Det fremgår også av historien til klubbene, spør eldre supportere hvem som er deres største rivaler.

Lenke til kommentar

Det var det så absolutt. Hvor mange av de to kampene var du på, kjære DJ_Dark? Jeg var både på kampen i Kristiansand og Stavanger, og kan love deg det var kjempestemning på begge to, selv om det ikke akkurat var festfotball.

Aftenbladet om denne kampen:

«Lokalderbyet» er et av de mest tradisjonsrike i norsk fotball og har alltid vært godt besøkt.

Oppgjøret mellom Viking og Start blir kategorisert som en høyrisikokamp.

Lenke til kommentar

Politiet vurderer det som det ja. Da bør du kanskje ha litt mer respekt for oppgjøret?

Stemning får man ikke noe som helst inntrykk av gjennom TV-en, noe som har vært påpekt mange ganger. Du svarer heller på ingen av spørsmålene mine.

Hva krever du for at det skal være et derby, som jeg ikke har listet opp?

Lenke til kommentar

Er jo bibelbeltet så noe må jo de regne som høyrisiko. :lol: Evt. må det skje lite når den regnes som det.

Da håper jeg virkelig at Asker - Bærum er høyrisikokamp også.

Jeg har virkelig ikke noe respekt for det oppgjøret nei. To drittlag (Viking noen hakk over Start selvfølgelig), to lag uten tribunekultur og stemning, møkkafotball.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes oppriktig synd på folk som ikke klarer å se gleden i derbyer egne lag ikke deltar i. Jeg elsker å se store kamper med andre lag enn Start involvert.

Men, nå drar vi fokuset vekk fra et viktig tema. Mandagskamper er noe shait. Mange supportere som bor enten langt unna egen hjemmebane, eller vil dra på bortekamper får ikke muligheten til det pga jobb på mandagen. I fjor var det ventet at mellom 3000 og 4000 Vikingsupportere skulle ta turen til Kristiansand, da den ble flyttet til mandag ble det forventet rundt 500. Var vel ca det som møtte opp også. Tragisk.

TV-selskapene har for mye makt. Kan heller kjøre en kamp til på lørdag om de absolutt skal vise to kamper i tillegg til hovedkampen. F. eks en kl 16 og en kl 19. Mandagskamper er noe herk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...