karolin Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Går siste halvdel av vg1 nå og valgte å ta engelsk som privatist dette siste halvåret(da blir første semester karakterene slettet) Jeg har nå funnet ut at jeg heller vil ta det opp senere og melde avbud på privatisteksamen i juni. Jeg vil da ikke få noen karakter i engelsk på vitnemålet. Er dette noe problem? vil jeg likevel komme inn på samme skole jeg går på nå i vg2 hvis jeg ikke har noen karakter under engelsk?? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Meiner det er domt og droppe privatist eksamen men uansett. Privatist eksamen er det valgfrit om du vil beholde karakteren eller ikkje. Altså du kan velge om du vill levere inn privatist eksamen karakteren til skulen sån du får den på vitnemålet. Har du ingen Engelsk karakter? Meiner altså at VG1 har du 1 år engelsk der karakteren den siste halvåret er den "viktige" karakteren som skal på vitnemålet. Kan godt vere dei har forandret rutiner siden eg gjekk på skulen. Lenke til kommentar
karolin Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Jo, men jeg gikk bare førstehalvdel i engelsktimene og sluittet etter jul fordi jeg ikke likte læreren og fordi jeg ville lese det selv. Vet dette var dumt, men sånn er det. Og det kan jeg ikke gjøre noe med nå. Så det eneste problemet er om jeg får fortsette på vg2 på samme skole ved at en karakter ikke står på vitnemålet`, eller om jeg mister plassen? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Ah, trulig mister du ikkje plassen i VG2. Men lurt og spør rådgiveren din på skulen sån du får det bekreftet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå