Gå til innhold

Sette inn Meta tags (keyword / description) i CSS

Anbefalte innlegg

Jeg har en side.. men nå må jeg endre på meta taggene på ALLE sidene..

Jeg har som sagt et CSS stylesheet på alle sidene.. er det mulig og legge til en kode der for og endre alle / legge til?

Eller finnes det noen andre måter?

Mvh. Anders!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke gjøre dette vha css. Du kan lage en mal for toppen av siden som du inkluderer på alle sidene. På denne måten holder det med å endre i malen. Dette kan gjøres vha f.eks php, jsp eller asp. Det er vel også mulig å trikse dette med javascript, men det blir ikke akkurat pent.

Med javascript kan du bare sørge for å laste inn en js-fil som alltid skriver ut de meta-taggene du vil ha på siden vha document.write - funksjonen.

Lenke til kommentar

Hvis du har tilgang på php, kan du bruke det.

først lager du deg en ny php side. For eksempel meta.php.

meta.php:

<?php

echo 'masse metakoder';

?>

Deretter må du inkludere den i head-taggen på alle sidene:

<html>

<head>

<?php

include("meta.php");

?>

Det er en ulempe med dette: Alle sidene må være .php, eller serveren må konfigureres til å behandle .html filer som php.

Lenke til kommentar

Må jeg med andre ord endre på ALLE sidene da?

Hadde vært kjekkt og ikke gjøre det skjønner'u..

En ting til.. Når jeg skal legge til "keywords"..

Skal det være et mellomrom mellom ordene eller ikke?

f.eks

kule saker,morsomt,ringenes herre

eller

kule saker, morsomt, ringenes herre

Hva er den riktige? Ser så mange forskjellige rundt om på alle nettsteder jeg er på.. (inspirasjon only) :p

Mvh.

Lenke til kommentar
Må jeg med andre ord endre på ALLE sidene da?

Hadde vært kjekkt og ikke gjøre det skjønner'u..

En ting til.. Når jeg skal legge til "keywords"..

Skal det være et mellomrom mellom ordene eller ikke?

f.eks

kule saker,morsomt,ringenes herre

eller

kule saker, morsomt, ringenes herre

Hva er den riktige? Ser så mange forskjellige rundt om på alle nettsteder jeg er på.. (inspirasjon only) :p

Mvh.

Du må nok gjøre med alle sidene, men se det på den lyse siden. Hvis du må endre på metakoden, trenger du bare å endre på meta.php :woot:

Tror den med mellomrom er det riktige, iallefall etter hvordan jeg gjør det.

Lenke til kommentar

Hvis jeg lager da en meta.php som ser sånn her ut:

<meta name="description"

content="En heftig side med bilder fra blandt annet Infernofestivalen 2003, den nye filmen i Ringenes Herre triologien; Atter en Konge og masser av linker, downloads,  P2P programmer, d&dsmorsomme filmsnutter og mye mer!">

<meta name="keywords"

content="Children of Bodom,cob,Norge,Anders,Morsomt,kult,linker,skolestiler,latter,humor,P2P programmer,last ned,kazaa,emule,edonkey,Infernofestivalen,Inferno,Bilder,heavy metal,Ringenes Herre,LOTR,The Return of The King,Atter en Konge,gratis">

Sånn.. og så lagrer fila (kun med disse "opplysningene" og tar include kommandoen og includer fila.. Går det da?

Mvh.

Lenke til kommentar
Hvis jeg lager da en meta.php som ser sånn her ut:

<meta name="description"

content="En heftig side med bilder fra blandt annet Infernofestivalen 2003, den nye filmen i Ringenes Herre triologien; Atter en Konge og masser av linker, downloads,  P2P programmer, d&dsmorsomme filmsnutter og mye mer!">

<meta name="keywords"

content="Children of Bodom,cob,Norge,Anders,Morsomt,kult,linker,skolestiler,latter,humor,P2P programmer,last ned,kazaa,emule,edonkey,Infernofestivalen,Inferno,Bilder,heavy metal,Ringenes Herre,LOTR,The Return of The King,Atter en Konge,gratis">

Sånn.. og så lagrer fila (kun med disse "opplysningene" og tar include kommandoen og includer fila.. Går det da?

Mvh.

Skulle tro det, ja. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...