vikingkylling Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Det er nok en sjanse for at du tenker som meg. Cala-hva-for-noe? Jeg er en fan av slossespill, men ærlig talt hadde jeg aldri hørt om BlazBlue før. Jeg var en gjenganger på arcademaskinen med Street Fighter II, og har egentlig vært hekta på Street Fighter helt siden. Nå har vi Street Fighter IV og Super Street Fighter IV, begge to av de beste slossespillene på markedet. På den annen side har vi et spill jeg aldri har hørt om før. Det er i tillegg 2D anime, dvs tegnefilm-aktig. Etter et søk på gamefaq fant jeg ut at det er tre spill i BlazBlue-serien, inkludert et som kun er på DS. Men når det er sagt er det ikke akkurat nybegynnere som står bak. Noen av dere kjenner kanskje til en liten serie kalt Guilty Gear? Spørsmålet er hvilket spill som er best. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det, men faktisk holder jeg en knapp på BlazBlue. Ikke misforstå, SFIV er utrolig bra. Har ikke prøvd SSFIV, men etter anmeldelsene jeg har lest er det faktisk enda bedre. Men BlazBlue er ikke akkurat dårligere. Det ser kanskje ikke så bra ut (skjønt det kommer ann på hva man synes er "bra" grafikk), men det er utrolig dypt og engasjerende. Greit, det er bare 12 karakterer, men de er til gjengjeld svært varierte. Vi har med andre ord ikke Ken og Ryu her. Jeg kjøpte en Limited Edition og fikk med en bonus-DVD som kun inneholder tutorials. Her blir alt fra hvordan man beveger seg til triksene til hver enkelt karakter grundig forklart. Og det trengs. Hva synes folket? Street Fighter eller BlazBlue? Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Sprøsmålet er vel heller nå Super Street Fighter IV vs BlazBlue: Continuum Shift. Super Street Fighter IV kom ut for litt siden, mens det neste BlazBlue kommer veldig snart. Skal hvertfall ha Super Street Fighter IV, men jeg tror kanskje jeg går for Continuum Shift også. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Da jeg lagde denne posten var ikke SFIV ute ennå. Men joda, vi kan godt diskutere SFIV vs BB:CS. Selv går jeg helt klart for BB:CS. SF er greit nok, men de mangler "boobie lady". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå