Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sinneproblemer

Gjest AnonymGjest

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymGjest

Hei, dere.

Jeg velger å holde meg som anonym da jeg helst ser at jeg kan holde dette temaet litt privat for "offentligheten" på forumet.

Jeg er en gutt, og skal flytte inn med kjæresten min om noen uker. Vi to står hverandre veldig nære, har vært sammen en stund, og vi begge føler oss egentlig klare til å ta det store steget ved å flytte inn sammen.

Problemet mitt ligger i det - at jeg er av den oppfatning av - at jeg har litt for lett for å bli sint, noe jeg er redd kan komme til å gå utover forholdet til meg og henne, både som venner og som kjærester. Jeg er naturligvis klar over at det å flytte inn sammen alltid byr på store utfordringer i et forhold, uansett tilfelle, og det er ikke slik at jeg kan eksplodere over ingenting, men jeg kan fort bli smått irritert over småting, uten at jeg reagerer av den grunn, men ender med den følelsen av at jeg stenger sinnet inni meg - noe, jeg vil tro, er alt annet enn en bra ting. Kjæresten min kjenner meg såpass godt at hun er klar over dette, men alikevel sitter jeg med den følelsen av at det en gang kommer til å dryppe over..

Jeg er ikke akkurat på det budsjettet som tillater meg å gå til psykolog for øyeblikket, selv om jeg mer enn gjerne skulle gjort det.

Noen tips, eller tidligere erfaringer som noen har lyst til å hjelpe meg med?

Takk på forhånd. :-)

Mvh.

Anonym gutt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo kommet ett langt stykke på vei når du innrømmer at du faktisk har ett problem med sinne.

Bevistgjøring av problemet er den viktigste hjelpen du kan gi deg selv, da kan du som regel stoppe din egen tankegang når du begynner å irritere deg.

Hvis du synes at du trenger mer hjelp så finnes det sinnemestringsgrupper rundt om det ganske land.

Fastlegen din kan sette deg i kontakt med din DPS avdeling som er den avdelingen som normalt sysler med slike grupper.

Lenke til kommentar
Gjest AnonymGjest

Jeg kan forsikre deg/dere med at det ikke går så langt, da jeg egentlig er en ganske rolig person av meg ellers. Men takk for bryet, alikevel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...