Gå til innhold

Råd til jobbmobil

Duqe

Anbefalte innlegg

Får dekket mobilabonnement og telefon for min stilling som "it-ansvarlig".

Lurer da på om jeg trenger en mobil med dobbelt simkort, men hvordan fungerer dette?

Kan andre ringe til mitt og jobbens simkort samtidig og hvordan velger jeg å ringe ut fra riktig sim?

Er ikke helt sikker om jeg trenger telefon med dobbelt simkort, men ønsker anbefalt jobbmobil av dere, begrunn gjerne hvorfor slikt jeg kan ta dette videre med ledelsen.

Eneste kriterien jeg har er at den ikke er alt for svær som f.eks. Nokia N900.

Takker på forhånd for all svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen ekspert på disse reglene.

Men tror du har rett på dekket litt av regningen om du bruker din private telefon i sammenheng med jobben.

Om du får en egen telefon er vel helt opp til sjefen/styret.

Å dette vil jo igjen komme ann på stillingen du har.

Om du er ansvarlig for 10 maskiner på en skole tviler jeg på at du får noen telefon.

Om det er i en større bedrift å du har mye kontakt med andre via mobil så er det nok en god ide å få en telefon, mulig ikke noe så fancy som N900. Men en du kan skrive noen enkle notater, email og ringe.

Ikke for å virke negativ men må sette de litt i perspektiv med stillingen ;) jeg vet selvfølgelig ikke hvilke stilling du har siden du bare skriver "it ansvarlig"

Lenke til kommentar

Slik jeg forsto det så har han allerede fått go på ab og mobil fra jobben, men at han lurer på om han trenger en dual sim mobil og hvordan dette i såfall fungerer...?

Dual Sim er noe drit, og på de fleste jeg har sett så kan ikke begge simkortene være i bruk samtidig, du må velge ved oppstart eller i en meny.

Det er særdeles få dual sim mobiler å få tak i i Norge, det større marked for det enkelte steder i Asia.

Jeg har en telefon til jobb og en til privat bruk.

Jeg har alltid vært fan av E-serien til Nokia. De er stilige, i god byggekvalitet, har god batterikapasitet og mye funksjonalitet. Foreløpig ikke touchscreen, men er bare semi-fan av dette. Kan god foreslå E52/55 eller E72. Ta en titt på de på youtube, GSM arena og Nokia.

Lenke til kommentar

Fender77 har rett i at jeg har fått grønt lys for at de dekker abonnement og telefon, men kanskje jeg ikke trenger nytt abonnement allikevel og lar dem heller dekke mitt privatbruk da den er på ca 200kr i mnd.

Var litt usikker på hvilken telefon som er best beregnet til å supportere IT for ca 250 ansatte alene.

Kanskje en med qwerty er vel det beste da jeg må vandre mye og oftes logge saker på det jeg ikke klarer å løse.

E55 og E72 er aktuelle, men trenger jeg noen med god kamera tro?

Lenke til kommentar

Oki da sjønner jeg mere.

Selv har jeg hatt ett par av Nokia E serie og N serie telefonene, jeg er klart mest fornøyd med E serien. Denne virker mest solid sammenskrudd og forseg gjort.

Så blir de jo litt opp til deg hvordan du liker utformingen på telefonen, det beste hadde vel vert å prøvd telefonene.

Endret av kaffi
Lenke til kommentar

Oppsummert fra svarene jeg har fått er jeg nok ute etter en telefon med følgende funksjoner:

Rangert etter høyest behov:

1. God til å skrive/notere med

2. Mulighet til å sende mail

3. Ikke alt for stor

4. Lang batteritid

Lenke til kommentar

Oppsummert fra svarene jeg har fått er jeg nok ute etter en telefon med følgende funksjoner:

Rangert etter høyest behov:

1. God til å skrive/notere med

2. Mulighet til å sende mail

3. Ikke alt for stor

4. Lang batteritid

Jeg synes tastene på e72 er gode, men blir de for små for deg er e52 en god løsning. Disse telefonene har god støtte for mail og støtter det meste. Ta en titt på nokia.no for mer informasjon. Jeg synes ikke E72 er for stor (jeg veit den er syltynn, men noen synes den er litt bred). Hvis qwerty passer deg så er det veien og gå. E52 er mye samme telefonen bare med numerisk tastatur og litt slappere kamera.

Begge telefonene er utstyrt med et 1500 mAh batteri og er av de jobbtelefonene på markedet du kan ha lengst uten å lade.

Hvis du tror du kan skrive godt på en touchskjerm, så finnes det mye å velge i fra Ericsson til HTC. HTC touch pro 2 har et fantastisk tastatur og stor nok skjerm, på en annen side så kjører denne windows mobile (riktignok med htc's egen UI) men vil oppleves som litt mer komplisert og tungkjørt.

Sjekk ut noen youtubevideor! reviews etc...

Jeg høres kanskje ut som en nokia fan, og det er jeg til en viss grad også så lenge vi snakker om E - serien. Har brent meg på N97'en skjønner du. For øyeblikket har jeg en iphone 3gs som er fantastisk, men savner skikkelig tastatur. Angrer på at jeg kvittet meg med E72'en.

Lenke til kommentar

Det har vært mye problemer med n97 storebror, men minien kan være et tryggere kjøp da mye av problemene til n97 er knyttet til lite internminne (NAND). Ikke misforstå - n97 har masse lagringsplass, men det raske telefonminne er for lite - og en del av nokias programmer som kommer via SW updater appen på telefonen - heriblant kartprogrammet kan bare installeres på telefonminne (C:) noe som gjør at det fort blir fullt og man vil få problemer med lite minne.

På minien er dette minnet doblet og så langt ser det bedre ut. Prosessoren til mini er er som storebroren en arm 11 432 mhz chip som ikke bruker all verden med batteri, men heller ikke yter all verden. Sammen med 128 mb RAM kan man fort oppleve noe trøbbel hvis man er avhengig av å ha mange programmer kjørende samtidig. Minnehåndteringen i S.60 5. edt blir bedre med oppdateringenen som kommer, men jeg tør si såpass at jeg kanskje ville holdt meg unna denne.

Jeg anser meg selv som en som har ok peiling på telefoner, og selv med tweaking av ymse slag med min n97 sliter jeg med stabilitet til tider. Har opplevd en gang for mye at den henger seg mens jeg for eksempel skriver en lengre jobbmail, og må starte på nytt. - Dette har jeg ikke opplevd med min iphone i det hele tatt.

- på en annen side er dette små datamaskiner og man kan oppleve dette med hvilket som helst merke. Så ikke bli "redd". Uansett ser det ut til at minien med nyeste oppdatering fungerer bedre enn storebror. Husk at du mest sannsynlig vil oppleve litt "moro" med en windowsbasert telefon også. Hvis du trives med tastaturet på n97 mini, så skal jeg ikke jeg skremme deg til å la være. - En dårlig telefon er det ikke, men det beste nokia har levert er det ikke. Dessuten vil brukeropplevelsen være mye bedre med en berøringsfølsom skjerm og ikke en trykkskjerm. - Sistnevnte fungerer greit, men vil være tyngre i bruk enn skjermen på f. eks legend eller iphone, eller nokia x6 for den saks skyld. De berøringsfølsomme skjermene (kapasitive) vil være bedre rustet mot riper også ettersom de er av glass, kontra resistive av plast som du finner på n97'ene.

Kanskje Android er noe for deg?

Stikk i en butikk og test ut litt forskjellig er mitt tips, så finner du ut hva du trives med av operativsystem, taster og skjerm.

en ting, med tanke på batteritid vil n97'en passe deg bedre. Jeg anbefaler fortsatt E- serien til nokia:)

Lenke til kommentar

Forresten kan jeg velge å ikke lagre mailene på minnet da jeg ikke har lov til å lagre sensitiv informasjon på telefonen?

Hvilken telefon er best egnet til å synke mot outlook?

Veldig mange på min nåværende jobb anbefaler meg HTC Desiree, men er batteriet holder vel ut maks 2 dager?

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...