eVoNietz Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hei Har nettopp anskaffet meg ett andre Radeon 4870 kort for å kunne Crossfire. Det har dukket opp flere problemer på veien, som har kostet dyrt. Blant annet måtte jeg kjøpe ny strømforsyning (nye har 800W) og en Crossfire bridge til utrolige 300kr fra en lokal leverandør... Trodde jeg hadde alt jeg trengte og satt meg med pcen å forventet at alt skulle fungere som det skulle og at jeg ihvertfall skulle se en liten forandring i fps (spill). Ble svært skuffet da jeg så at samtlige spill ble dårligere performance-wise (WoW før: 90-100fps, nå: 40fps). I tillegg har jeg prøvd Crysis og MW2, begge med så stor lag at det var nesten uspillbart. Har prøvd begge kortene hver for seg, og begge fungerer fint (ca likt). Ser ikke ut som det nytter å disable Crossfire i CCC når jeg vil heller, fpsen holder seg like lavt - må ta vekk det ene kortet fysisk. Har prøvd nesten alt jeg an komme på + google, men nå trenger jeg seriøst hjelp noen av dere. System specs: Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz ATI Radeon HD 4870 1920x1080 oppløsning (24") 4GB RAM (Har klokka både CPUen, RAM og prossesor - kjører vel 3.2GHz nå tror jeg) Trenger dere mer informasjon så si ifra. Takk på forhånd Lenke til kommentar
eVoNietz Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Har funnet en foreløpig løsning. Det viser seg at prosessoren min ikke er kraftig nok til at Crossfire skal fungere slik den skal. Overklokka pcen pcen til litt over 3.3GHz og da fungerte plutselig hele greia. Den endelige løsningen blir da å anskaffe ny prosessor, men det skjer ikke enda. Håper andre som har samme problemet kanskje kan finne løsningen her Lenke til kommentar
keitran Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg kjører 2 st 4890 i CF, og har en Core 2 Quad, osm kjører på 3,3GHz, det fungerer helt fint. Jeg får opp mot 80/90% bedre ytelse i de fleste spill med CF enn når jeg bare kjører et kort. Hva slags chipsett har du? Har du koplet kortene sammen med 2 stk bridger? Lenke til kommentar
FWD Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 En E8400 er null stress å klokke til 4 ghz i allefall, og det vil garantert hjelpe deg en del. Dette forutsetter dog at du har en grei kjøler, stock kjøleren holder nok ikke her... Dette vil spare deg for mye penger, da Crysis så vidt jeg vet kun støtter 2 cpu-kjerner uansett. Da vil en kjapp dualcore yte minst like bra som en quad (socket 775). Mw2 skal du kunne kjøre helt fint på full grafikk selv uten overklokk på cpuen, så i det tilfellet er det noe som ikke stemmer. Hva wow angår kan jeg ikke si noe, da jeg ikke har erfaring emd dette spillet. Hvilket hovedkort bruker du forresten? Kan være at hovedkortet senker båndbredden (er det dette det heter?) på pci express-sporene fra 16x til noe mye lavere når du setter i et ekstra kort, og at det er dette som er problemet. Dette er dog bare gjetting... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Crossfire bridge følger jo med alle skjermkortene som ATI selver som støtter CF. Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Crossfire bridge følger jo med alle skjermkortene som ATI selver som støtter CF. Nei, er ikke alle levrandører som gir med Crossfire bru, av en eller annen rar grunn, så kan være lurt å sjekke bundle, før kjøper et kort man har planer om og sette i crossfire. Men å betale 300,-kr for en Crossfirebru er bare galt, ser nettonnet selger crossfire bru til 69,-kr Endret 2. mai 2010 av super_1990 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå