Gå til innhold

Er dette en svindel? (dream style vacations)

Anbefalte innlegg

Dette er ingenting å krangle om. Dem som vil bruke 900 kroner for å bli medlem gjør det og dem som ikke velger det får jo bare la være. Jeg har vært medlem i 6 mnd og er veldig fornøyd med prisene jeg får i denne klubben. Har sett på en del selskaper som er av typen dere beskriver her, men har ikke opplevd noe slikt i Dream Style.
Siden du er veldig fornøyd med å betale for dette kan du nevne eksempler på noen av pristilbudene som du har benyttet deg av og som du mener du ikke ville fått andre steder uten medlemskap?

Ja, selvfølgelig har folk som er medlem reist. Det er jo det klubben er til for. Det er flere som har benyttet seg av fine priser allerede. Det er ikke mye å spare på fly, men mye å spare på cruise og luksusleiligheter i ferieparadis. På cruise med Royal Caribian fra Oslo til Talinn og St Petersburg i 7 dager var det kr 1000 å spare. Les flere slike eksempel på www.dreamstyle.no

Jeg forstår skepsisen til folk, for det er mange useriøse reiseklubber der ute som bygges på samme mal som denne på overflaten. Dessverre er sannheten en annen under overflaten i mange tilfeller. Jeg er medlem av Dream Style Vacation Club fordi denne klubben er ekte og fordi jeg har vært i direkte dialog med ledelsen. Er ledelsen skjult så har de også ofte noe å skjule. I Dream Style Vacation Club ligger ledelsen meget synlig på nettsidene med navn og bilder, samt info om familien. Det hersker heller ikke tvil om at dette er ekte informasjon. Har firmaet tilhold i en bananrepublikk så er det også tegn på at det ikke er seriøst. Slike selskaper er høyst risikabel å kjøpe medlemskap i, for å si det mildt. De kan jo når som helst bare legge ned og medlemmene taper sine penger. Å dømme ett selskap for hva ett annet gjør blir som å ikke ville gå på en restaurant fordi dere har blitt matforgiftet på en annen.

Domenet er gyldig til 2014 og går på løpende fornying fikk jeg vite av sjefen selv, Randal Williams.

Jeg føler meg trygg i dette selskapet og jeg ser mange feilaktige påstander om selskapet her. Hvor har dere disse tingene fra, som 25% rabatt på fly? Det bør dere heller ta opp med vedkommende som har sagt dette, for selskapet har ikke gjort det.

Endret av aksel69
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, selvfølgelig har folk som er medlem reist. Det er jo det klubben er til for.
Spørsmålet var om du hadde reist. Slik du svarer tyder det på st du ikke har det og da skjønner jeg ikke hvorfor du kan påstå å være fornøyd med å betale flere tusen kroner i året. Det er tydeligvis noe annet enn reiser som gjør at du er interessert i dette selskapet.

Det er flere som har benyttet seg av fine priser allerede. Det er ikke mye å spare på fly, men mye å spare på cruise og luksusleiligheter i ferieparadis. På cruise med Royal Caribian fra Oslo til Talinn og St Petersburg i 7 dager var det kr 1000 å spare. Les flere slike eksempel på www.dreamstyle.no
Det er veldig vanlig å spare en eller flere tusen kroner når man bestiller reise eller opphold fra billigste kilde. Jeg gjør det stadig og betaler ikke ett øre i medlemskap for få gode priser.

Om du er interessert i billige reiser kan du for eksempel følge med her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=896610

Men jeg har på følelsen at du egentlig ikke er interessert i billige reiser.

http://www.dreamstyle.no/ står mellom annet "Innen cruise kan jeg nevne at jeg så annonse fra Royal Caribian angående 7 netters cruise fra Oslo til St Petersburg og Tallin for fra kr 4395 med avreise 12 juni. Jeg sjekket samme tur med samme selskap og samme dato gjennom Dream Style og turen kommer der på fra kr 3422."

-Navnet på cruiseselskapet er feilstavet

-Navnet på ett av reisemålene er feilstavet

-Hvem er "jeg"?

-Det er ingen andre slike eksempler tilgjentgelig på websiten selv om det blir påstått

-Cruiseselskapet annonserer med samme tur og dato for 3495,- på sine sider.

Alt man har er altså en udokumentert påstand om 73 kroner i rabatt på en cruisetur på en amatørmessig website. Er dette virkelig nok for å få deg til å betale flere tusen kroner i året?

Jeg forstår skepsisen til folk, for det er mange useriøse reiseklubber der ute som bygges på samme mal som denne på overflaten. Dessverre er sannheten en annen under overflaten i mange tilfeller. Jeg er medlem av Dream Style Vacation Club fordi denne klubben er ekte og fordi jeg har vært i direkte dialog med ledelsen. Er ledelsen skjult så har de også ofte noe å skjule. I Dream Style Vacation Club ligger ledelsen meget synlig på nettsidene med navn og bilder, samt info om familien. Det hersker heller ikke tvil om at dette er ekte informasjon. Har firmaet tilhold i en bananrepublikk så er det også tegn på at det ikke er seriøst. Slike selskaper er høyst risikabel å kjøpe medlemskap i, for å si det mildt. De kan jo når som helst bare legge ned og medlemmene taper sine penger. Å dømme ett selskap for hva ett annet gjør blir som å ikke ville gå på en restaurant fordi dere har blitt matforgiftet på en annen.
Anbefaler deg å prøve å lære litt av historien. I Norge hadde vi nor noen år siden mye styr rundt "The 5 Percent Community" som påstod at de i motsetning til andre var en "seriøs" pyramide. De som var øverst i pyramiden stod også frem med fullt navn og de hadde "vekkelsesmøter" for å verve nye medlemmer. Så ifølge dine kriterier var altså dette noe man absolutt burde investere penger i.

Problemet med "dream style vacations" er akkurat den samme som med "The 5 Percent Community" og det er at den eneste de tjener penger på er å få lurt inn enda dummere personer nederst i pyramiden. Når tilgangen på idioter med penger til overs tar slutt så vil alle slike pyramider kollapse.

Domenet er gyldig til 2014 og går på løpende fornying fikk jeg vite av sjefen selv, Randal Williams.
Denne endringen gjorde han 14. mai.

Jeg føler meg trygg i dette selskapet og jeg ser mange feilaktige påstander om selskapet her. Hvor har dere disse tingene fra, som 25% rabatt på fly? Det bør dere heller ta opp med vedkommende som har sagt dette, for selskapet har ikke gjort det.
Da bør du kanskje komme med litt informasjon om hva selskapet faktisk tilbyr av reiser. Dette er jo ellers ikke tilgjengelig før man betaler, og det er jo et kjent tegn på svindel.

Ellers venter jeg fremdeles på at du svarer på de 6 punktene mine ovenfor som viser at klubben ikke er fundert på sunne økonomiske prinsipper, men har alle tegn på å være en svindel.

Lenke til kommentar

En slik tråd har jeg "lett" etter en stund, så her vil jeg involvere meg jeg også =) Ja, jeg ble medlem i dag, men ønsker ikke noen gigantisk Facepalm i trynet. Jeg ønsker kort sagt med konstruktiv dialog å faktisk prøve å fastslå eller anslå om DreamStyle vil vare, slik som Nikken, Herballife etc. gjør.

Min bror er medlem, og jeg har vurdert å bli med en stund, men ønsker ikke å bli med i noe som kan gå i røyk slik t5% gjorde. Såvidt jeg vet var vel ikke t5% en pyramide så lenge selskapet varte, siden det var et reelt produkt - aksjer i en telefonoperatør om jeg husker riktig(?), men det blir omtalt som det i ettertid siden det ble såpass kortvarig. Eierne av selskapet havnet vel også i fengsel også pga svindel. Jeg var ikke med der.

Men til Dreamstyle..

At der er et "reelt produkt" har jeg selv delvis sett, og en venn av både meg og min bror reiste til Asia et sted ved hjelp av bookingmotoren (sa han vertfall - jeg var der ikke mens han bestillte), en bookingmotor som er Veldig lik Solfaktor, Apollo og alle desse reiseselskapene vi i Norge kjenner best til. Eneste forskjell var vel egentlig at DreamStyle sitt utgangspunkt var Engelskspråk. Dette kan man dog skifte til norsk noen steder på nettsiden. Siden motoren ligger på en nettside man først får link til etter at man har blitt medlem, tør jeg ikke linke til den pga ToS.

Billettene kom som de pleier og flyene gikk som de pleier. Ja, innenlands ble SAS brukt, men her er det nok slik som Robertaas nemnte - at SAS bare selger billetene via DreamStyle sin bookingmotor. At presentasjonsholder påstår Dnb og SAS er samarbeidspartnere blir å ta litt hardt i.

Slik som Aksel69 nemnte så ser det ut til å være mest penger å spare ved feriering på Cruise eller ved leige av leiligheter forskjellige steder i verden. De aller beste tilbudene blir reklamert på et stadig oppdatert PDF-dokument, med lukrative tilbud (Condo-deals). For å bestille desse må man dog ringe og gjøre bestillingen via telefon. Jeg vet dessverre ikke om noen som har benyttet seg av desse beste tilbudene Dream Style tilbyr, enda, og er ikke noe feriemenneske selv. Dette er heller ikke min bror, så da kommer det til dette at man kanskje helst er ute etter å tjene penger i motsetning til å faktisk reise billigere enn normalt..?

OG til et også viktig faktum - man kan ikke kjøpe et produkt uten å selv bli distributør/medlem.

Da må jeg spør, er dette mer pyramide enn MLM? Og hva blir da egentlig forskjellen på DreamStyle som selger medlemsskap i en slags fordelsklubb, og t.d. Herballife og Nikken som driver med helsekost (og som nå nesten er blitt kjent over hele verden), men som også er MLM-selskap. Desse er jo åpenbart ikke pyramider. Som distributør av Herballifepulver eller markedsfører av et reiseselskap ønsker en jo i begge tilfellene gjerne å tjene. Dog selger du noe gjerne over "en skranke" ved å selge pulver, mens en bestilling av en reise blir gjort online via websider.

Jeg ser fram til et svar fra deg på dette robertaas - du har mye greie på dette og er ikke medlem av DreamStyle, så bedre kan det ikke bli :)

At der kommer noen inn fra sidelinjen med 0 kunnskap som enten sprayer en join-link eller noen som uten noen kunnskaper bortsett fra en overskrift og en youtubevideo påstår dette er en pyramide, kan heller la være å poste og lese det som er konstruktivt i stedet, synest jeg.

Ang. youtube-linken som ble postet tidlig, så var førsteinntrykket mitt av den at noen later som de er denne Randal Williams, men skjuler seg bak caps og solbriller. Vet ikke helt hvor troverdig den der er.

Jeg tok meg forresten friheten til å ta bilde av et hefte min bror fikk i posten for en stund siden fra Dream Style Vacation Club. Desse er lagt til som vedlegg. Det inneholdt et skriv, noen brosjyrer, deriblant en brosjyre om Norwegian Pearl (norwegian cruise line) (som forsovit fristet meget) og tre DS-kort - plastkort av normal kvalitet men dårlig fargeprint. På baksiden står der blant annet et telefonnummer man kan ringe for å bestille reservasjoner. Jeg tok meg også tid til å sammenligne norwegian cruise line ved å bestille fra ncl.com og dreamstyle sin bookingmotor, og her var prisene nøyaktig lik. Jeg tok også, siden jeg var så godt i det, og sammenlignet et par charterreise (som er relativt normal) fra DreamStyle sin bookingmotor oppimot samme reisen fra Apollo, og her kom Apollo sine ut opptil 20 000kr billigere. Dreamstyle hadde et betydelig større utvalg, så for business-personer som må reise den og den datoen til visse steder er nok DreamStyle et bedre valg, men når jeg lette etter restplasser og billige reiser i Apollo, og sammenlignet med det billigste hotellet ved hjelp av DreamStyle, var alltid Apollo billigst. Mellom 10 000 og 20 000kr billigere, faktisk.

Derimot, tilbudene som man kan få ned til 99-300$ for opphold i nokså luksusuriøse leiligheter med timeshare rettigheter uten timeshare kostnader er desidert billigest hos DreamStyle. Det er et av desse tilbudene som ble nemnt i starten av tråden, som kanskje virker for godt til å være sant, men DreamStyle har nok dette som sin hovedutgift / sin spesialitet eller restplass eller hva man skal kalle det. Dette er bare oppholdet, så da blir det noen tusen ekstra i tillegg til de 99$, med fly.

Nå har forresten TVI Express, som noen her kanskje kjenner til, Blitt dømt som en pyramide og distributørene i de forskjellige landene har fått litt lovmessige problemer såvidt jeg leser av å google TVI Express. For de kyndige her så er TVI Express noe som kan minne om Dream Style, at det omhandler reising, dog dreier det seg i TVI Express om salg av "Vouchers" men som man ikke fikk tilgang til før man selv ble distributør. Lederene i TVI er ukjente og stakk av fra England til HongKong ett sted når loven begyndte å virkelig bli innblandet. I DreamStyle er der i alle fall et bedre produkt, og man får vite og gjerne være i direkte dialog eller på onlineseminar med lederene. Men siden DreamStyle faktisk ligner på TVI, så er jeg litt usikker.

På den annen side så er DreamStyle startet i USA, og stemmer det ikke at USA har nokså strikt lovverk rundt MLM?

Lenke til kommentar

Herbalife er forskjellig i at det faktisk kan argumentere for å ha reelt behov for distributører selv om de fleste også her vil tape penger og ende opp med å kjøpe masse til eget forbruk for å følge opp sine forpliktelser. Nesten ingen tjener penger i MLM. Den eneste måten er å starte en MLM (og risikere rettslig forfølgelse) eller å råselge til alle man kjenner og få dem til å tape penger. Er dette noe du virkelig ønsker?

For Dreamstyle har de absolutt ingen annen bruk for deg enn som bidragsyter av medlemsavgift og for å lure inn venner som også skal betale medlemsavgift.

Når det gjelder søkemaskiner for feriereiser så kan nesten alle sette dette opp og svært mange har gjort det. Og siden det også stadig er billige restplasser og andre tilbud kan de fleste ha dekning for å komme med påstander som at man kan spare 50-60 eller 70% ved å bestille gjennom dem, men dette vil være 70% lavere enn den høyeste prisen man noengang har funnet og ikke 70% lavere enn den beste prisen man finner andre steder. Det er absolutt ingen grunn til å betale flere tusen kroner i året på å få tilgang på en slik søkeside, det kryr jo av dem på nettet.

Med krisen i eiendomsmarkedet og gode tilbud fra hoteller er timeshare dødt i USA og det bør være billig å plukke opp en uke eller to. Det er godt mulig Dreamstyle har kjøpt en uke eller to i en leilighet på Hawaii og bruker dette som lokkemiddel. Hva tror du er sannsynligheten for at de har en uke som passer for deg og at den uken er ledig for bestilling? Det burde heller ikke være vanskelig å finne andre tilbud uten medlemskap som leier ut tilsvarende leiligheter.

Her er en tekst og podcast som burde være av interesse om du ønsker å få info fra andre enn de som ønsker å selge deg meldemskap:

http://skeptoid.com/episodes/4176

Lenke til kommentar

Med tanke på at du som medlem i Dream Style i begynnelsen kan tjene fort og best ved hjelp av "The Eight Ball Model" som utifra http://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_scheme ikke er en pyramide, samt at det faktisk er reelle produkt Dream Style Har, kan en kanskje konkludere med at Dream Style per definisjon Ikke er en pyramide, og til trådstarter, heller ikke direkte svindel. Det er derimot et MLM-selskap der du tjener ved at de under deg taper penger og at det er nokså vanskelig for en person som ikke blir med helt i begynnelsen av selskapet, å tjene noe penger, og viss en så tjener penger her ved råsalg så er det på en "ondartet måte."

Eller ønsker du å rette meg på noe her, Robert? Eller har du Aksel69 noe annet å tilføye?

Endret av paulstart
Lenke til kommentar

Selv om tilbudet er utformet slik at det ikke kan kalles pyramidespill eller er ulovlig så betyr det på ingen måte at det er noe godt tilbud for andre enn de som startet det.

Reisetilbudene virker bare som et påskudd for å ikke bli et rent pyramidespill. Den eneste måten jeg kan se at Dreamstyle vil få inn penger er medlemsavgift fra deg og dine venner. Er det virkelig noen som tror de kan bli rike på å få en andel av det deres venner betaler inn minus det man selv må betale?

Se ellers de 6 punktene tidligere i tråden som viser hvorfor dette er noe man bør styre unna.

Lenke til kommentar
http://citizencorps.com/dream-style-vacations-dream-style-vacation-club/ Her er en amerikansk undersøkelse av dreamstyle. De som ikke finner ut at dette er et seriøst firma,kan jo finne på noe annet å gjøre!
Skal vi se, din første post på forumet er et glødende forsvar for et pyremidespill. Tro hva som er sannsynligheten for at du selv har investert i pyremiden? :whistle:

Hvem er det så som står for denne "undersøkelsen"? Domeneregistreringen er anonymiset, men ser man på tidligere versjoner av websiten ser man at det var en helt annen type innhold og andre som drev den:

http://web.archive.org/web/20070820050859/www.citizencorps.com/about.shtm

"Citizen Corps is coordinated nationally by the Department of Homeland Security. In this capacity, DHS works closely with other federal entities, state and local governments, first responders and emergency managers, the volunteer community, and the White House Office of the USA Freedom Corps."

Og siten inneholdt da masse informasjon om svineinfluensa og hvordan man skal vaksinere seg mot den og ellers forberede seg på katastrofer.

Idag er eierskapet til siten fullstendig anonymisert, ikke et eneste navn brukes på siten og alt siten brukes til er promotering av forskjellige pyramidespill. Det er altså domenepirater som har slått til for å bruke troverdigheten til en tidligere offentlig website.

De gir også pyramidespillet "TVI Express" som er anmeldt for svindel i andre land 3 av 5 stjerners status og sier "If you are considering Dream Style Vacations, you should also review TVI Express and the new and very HOT pre-launch Pyxism. These three are the top opportunities in the travel related home business industry."

Er det virkelig noen som seriøst bruker råd fra en slik site for hvordan de skal "investere" penger?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Nei,er ikke medlem,så allerede der tar du feil. Som i det meste av det du skriver.

Hvor ser du at jeg slår fast at du er medlem? Vi har uansett kun ditt ord for at du ikke er medlem og at noen blir med på et forum og glødende forsvarer en "investering" uten selv å ha nære relasjoner til dette er noe jeg aldri har hørt om.

Og siden du påstår at det meste jeg skriver er feil så utfordrer jeg deg til å dokumentere mine feil i denne tråden.

Lenke til kommentar

Sitat fra Dj_eLmO:

Dog er det konseptet med at man starter et slags nettverk, hvor man rekruterer folk, og får betalt for det. Noe som gjør meg usikker på hvor legitimt det er. Dessuten sliter jeg med å finne noen som helst negativ omtale, noe som støtter ordtaket "er noe for godt til å være sant, så er det for godt til å være sant".

Svar:

Det med mulighet for nettverksbygging er for dem som vil ha betalt for å markedsføre selskapet i form av å skaffe dem nye medlemmer. Dette skjer ikke bare innen relasjonsmarkedsføring, som er et av flere ord for den markedsføringsformen som på engelsk ofte kalles Multi Level Marketing ( MLM). For å komme eventuelle kverulanter i møte på dette med navnet, så er nettverksmarkedsføring/network marketing det opprinnelige navnet. Du kan få utvidet medlemskap eller andre premier i andre firma for jobben du gjør ved å tilføre nye medlemmer, altså verving. De fleste har vel hørt om Bok Klubbens Barn og trenger ikke flere eksempler for å se at det går mye ut på samme sak. Du trenger altså ikke jobbe som markedsfører i selskapet, altså aktiv selvstendig distributør, for å være medlem. To hovedforskjeller er at du i DS også ”risikerer” at det drypper noen kroner på deg også på tross av at du ikke gjør noe aktivt, dette grunnet 3x9 matrisen. Den andre forskjellen er at nettverksmarkedsføring gir kompensasjon i form av penger og dermed regnes som et yrke. (Husleige kan ikke betales av de tre gratisbøkene, eller servicet en får i vervepremie, dog er arbeidet også mer omfattende om en jobber seriøst med nettverksmarkedsføring og skjønner at det meste av jobben består av opplæringer fremfor flest mulig egne salg).

Det er ikke noe ulovlig med denne formen for markedsføring så lenge man får produkt som er verdt pengene det koster å bli med, og her får man faktisk ferieopphold som er verdt mye mer enn prisen for medlemskapet. Dette ser alle som setter seg litt inn i dette.

Det er sant at det er noe som heter at noe er for godt til å være sant, så er det ofte det. I dette tilfelle er det ikke for godt til å være sant. Det gir bare inntektsmulighet, og veldig få lykkes i å komme til de store inntektene fordi det kreves aktiv og riktig jobbing. Men slik er det jo med alle typer yrke, og de som går på en smell fordi de tror nettverksmarkedsføring er et lykkelodd, ja, de har seg selv å takke om de ikke faktisk gjør jobben som må til. Veldig krevende er det egentlig, for det skal markedsføres offensivt uten rovdrift etter nye medlemmer så en skader sitt eget og selskapets rykte. I så tilfelle brenner egne sosiale broer og en kan risikere å også ekskluderes fra det selskapet en markedsfører. Jada, jeg vet der finnes grådige sjeler der ute som selger folk ting de ikke har bruk for, men dette gjelder alle typer produkt og salgsformer. En som jobber riktig er opptatt av fornøyde medlemmer, eller, som en også sier, en god kunde er en fornøyd kunde. Denne bransjen egner seg ikke for alle men mange vil likevel finne nytteverdien av medlemskap om de tar seg tid til å virkelig sette seg inn i hva det innebærer. Medlemskap i NAF er heller ikke noe alle har, men likevel har de noe for mange. Og her er det lite relevant hvorvidt Falken har bedre eller dårligere oppslutning, for prinsippet er det samme og smaken er delt.

Sitat fra Dj_eLmO:

Hva som defineres som en luksusferie er veldig relativt, og hva den prisen innebærer kommer ikke spesielt klart fram.

Svar:

4-5 stjerner skulle definere det ganske godt synes jeg. Hvis det kommer for lite tydelig frem så har man folk å spørre (som sponsor, support og upline), samt at det kan sendes beskjed om dette til selskapet. Det er dog vanskelig å kontakte selskapet uten å se at forsiden er full av henvisninger til nettopp 4-5 stjerners ferieopphold. Medlemmenes VIP- behandling på alle verdens 48 cruiseselskap synes jeg også bør regnes som luksus. Dette reiseselskapet er i oppstartfasen enda, så alt er selvfølgelig ikke perfekt enda, men hovedfunksjonene (medlemsregistreringer, reisebestillinger, lønnsystem osv) er oppegående. Ledelsen er også veldig lyttende til våre forlag til forbedringer.

Sitat fra Dj_eLmO:

Men jeg nekter å tro at jeg kan komme seg fra Norge til Hawaii på en en-ukers ferie til 250$ med flyet inkludert. Forsåvidt nekter jeg å tro at man komme seg til andre siden av Atlanterhavet med en en-veis billett til den prisen.

Svar:

Dette høres faktisk ut som TVI Express og ikke som Dream Style Vacation Club. Der tror jeg de har dette tilbudet. Dessverre er det en del som skurrer der uten å gå inn på det her, for denne debatten dreier seg om annet selskap, nemlig Dream Style Vacation Club.

Sitat fra JLord:

Sammenlign med vår beste målestokk "The 5 Percent Community" (T5PC), hvor man lokket med sine ville luksusfester og dyre sportsbiler.

Svar:

Når lokket T5PC med dette? Virker som om det ikke skilles mellom det selskapet lover og det useriøse distributører som har mistet bakkekontakten lover. Nå dreier ikke debatten her seg om T5PC som gikk konkurs ikke bare grunnet underslag i ledelsen, men også grunnet useriøse distributører. Få slike i Dream Style og vi forsøker å unngå at de kommer inn i form av å ikke invitere dem med.

Sitat fra JLord:

Skal prøve å sende en mail til Forbrukerrådet for å høre hva de mener om opplegget. Kanskje jeg klarer å få mine bekjente til å slutte å dra uvitende inn i en svindel.

Svar:

Du må gjerne legge ut ditt brev og det svar du fikk. Ser ikke noe som er ulovlig her for du får faktisk mer for pengene enn det koster deg.

Sitat robertaas:

1) Man tjener langt mere penger på å rekruttere nye "distributører" enn på å selge produktet. Systemet er altså nødt til å kollapse når man ikke får lurt inn flere idioter.

2) Det finnes ingen planer som begrenser hvor mange selgere man skal ha i et område. For et legitimt produkt som trenger lokale selgere burde det holde med et par selgere per by.

3) Om det er et produkt som selges via web så trenger man ikke noen pyramide for distribusjon, det holder med en website.

4) Man rekurutterer folk til å bli selgere for en bransje de har null erfaring fra. Det betyr at de kun er ute etter dine penger for "medlemskap" og at du også skal lure dine venner til å betale for "meldemskap".

5) Produktet man later som om man selger er ikke tilgjengelig i vanlige butikker og man lover inntjening som er langt mere enn det som er vanlig i bransjen. De fleste bransjer er meget kompetitive og om det finnes ingen grunner til at noen som selger et produkt ikke ville selge det gjennom vanlige butikker om det faktisk er det produktet de selger og det ikke bare er et lokkeprodukt for det de virkelig selger, pyramidesvindel. Om det faktik var mulig mulig å tilby feriereiser med 90% rabatt for en medlemsavgift på 200 kr måneden ville alle reisebyråer tilby dette.

6) Man skjuler faktisk informasjon om hva man kan få i klubben. Man må betale for å få vite hva tilbudet faktisk er.

Svar:

1) Det er mulig at man første tiden vil tjene mer penger på å rekruttere nye distributører, men det betyr ikke at det er slik det fortsetter. Det betyr heller ikke at det er en pyramide, for i en pyramide får du ikke verdi for pengene.

2) Hvorfor skulle dette begrenses? Dette er MLM. Når det er stor konkurranse så er det de beste som holder koken og de dårligste legger opp.

3) Det holder ikke å ha en nettside, den må markedsføres. Her får vi betalt for å markedsføre og har regler å følge. Forresten, så er dette punktet ditt fullstendig irrelevant, siden debatten her helt klart dreier seg om hvorvidt et selskaps nettverk og produkt er legitimt eller ikke.

4) Hvor mye erfaring trenger man for å finne en reise selv på nett? Det er fordelene ved medlemskapet du betaler for. Som når du blir medlem i for eksempel NAF. Spørsmålet blir som om en skulle mistenkeliggjøre NAF fordi en strengt tatt kun trenger sertifikat for å ha lov til å kjøre. DSVC er en fordelsklubb og pass må du selv ordne med.

5) 2% i andre ledd er ikke for godt betalt. Om definisjonen på legitimt eller ikke skulle avgjøres av om noe selges i butikk eller ikke, så selger heller ikke postordrefirmaer i butikk og det er en lovendring du her fremmer ønske om. Norge har allerede en av verdens strengeste lover på dette med både gambling og markedsføring. Det handler altså om forskjellige måter å nå ut til kundene på og kundene er dem som selv velger om de vil kjøpe produktet eller ikke. Det er heller ikke dørsalg vi snakker om her.

6) Ingen skjuler hva du får eller ikke får i medlemskapet. Det står klart og tydelig på nettsidene. Dessuten, du har en potensiell sponsor som kan fortelle deg om det og vise deg hvor du finner mer informasjon. Nå er dette en debatt, så jeg opplyser ikke om dem her og jeg refererer ikke til reiseklubbens nettside grunnet regler som finnes innad i firmaet. Før noen lager skandale om hemmeligholdelse, så dreier det seg om copyright og internt regelverk og alle som har funnet veien til denne tråden vet vel nå hva selskapet heter.

Sitat robertaas:

Du er den første som nevner pyramidespill i denne tråden.

Svar:

Der tar du dessverre feil. Se trådstart.

Sitat fra Dj_eLmO:

Bare det at det er fritt fram for hvem som helst å bli distributør (mot betaling) tyder på at intensjonene er litt andre enn å tilby billige ferier. Du klarer vel selv å se at inntekts modellen ikke er tilgode for distributørene i det lange løp?.

Svar:

Hvorfor skulle det være ille at hvem som helst får sjansen som distributør? De har jo regler å holde seg til her. Brytes disse så sparkes de nok ut av selskapet.

Ville nok skje det samme om en eier av en butikk som var en del av en kjede skulle starte å selge øl utenom lovlig tidspunkt.

Inntektsmodellen er lukrativ i det lange løp, i mye større grad enn de første månedene. Det å påstå noe annet bare viser at du ikke har satt deg inn i mer enn en liten del av kompensasjonsplanen her. Kan dessverre ikke gå nærmere inn på det her i forumet for det blir da sett på som forsøk på verving. Derfor er det så stille fra så mange av oss mens de som ikke har satt seg inn i dette fritt slenger ut usaklige påstander.

Sitat fra Dj_eLmO:

Kanskje ikke til Hawaii, men man får i det minste vite hva man kjøper før man betaler i dyre dommer, dessuten er man beskyttet av norsk markedsføringslov etc. Det er du så vidt jeg vet ikke når du kjøper noe hos DSV.

Svar:

Det er forskjell på Lada og Mercedes. Det er også forskjell på 2 stjerners og 5 stjerners. Bare til opplysning. Dessuten, hvem sier det er annerledes å bestille gjennom Dream Style enn gjennom en annen søkemotor på nett når det kommer til markedsføringsloven? Det blir litt useriøst å spå tvil om selskap ut fra usaklige påstander synes jeg.

Sitat fra Thorsen:

Lovlig kan det gjerne være, men hele systemet er laget for å skyve penger opp til de som startet systemet.

Svar:

Selvfølgelig tjener de som startet systemet penger på dette. Skulle være en dårlig forretning om de ikke gjorde det. Antyder du at de i matrisen som er over deg automatisk tjener mer penger enn deg så er nok det feil i dette tilfelle.

Sitat fra Thorsen:

Har du selv reist på noen av turene?

Svar:

Nei, det har jeg ikke. Jeg har vært mer opptatt av å jobbe enn å dra på feire. Drar på ferie når jobben er gjort jeg. Det foreligger derimot ingen tvil om at ferietilbudene her er virkelige. Det blir som å nekte betale seg inn på en uteplass for du tror ikke de serverer ekte øl der inne. Dessuten, jeg har vært mer opptatt av å reise på konserter i fritiden min. Da har jeg benyttet hotell og fly. Er ikke noe forskjell på å bestille her enn når man bestiller gjennom vanlig reisebyrå. Den store forskjellen er at her får jeg 5% fortjeneste på egne reiser.

Sitat fra Paulstart:

Min bror er medlem, og jeg har vurdert å bli med en stund, men ønsker ikke å bli med i noe som kan gå i røyk slik t5% gjorde. Såvidt jeg vet var vel ikke t5% en pyramide så lenge selskapet varte, siden det var et reelt produkt - aksjer i en telefonoperatør om jeg husker riktig(?), men det blir omtalt som det i ettertid siden det ble såpass kortvarig. Eierne av selskapet havnet vel også i fengsel også pga svindel. Jeg var ikke med der.

Svar:

Hos T5PC var nok hovedgrunnen som tidligere nevnt at det var noe underslag der og det gjorde at selskapet gikk dukken da det tok på tiden å komme i gang med alt ledelsen hadde tenkt. Medlemmene som ikke fulgte med mistet også tålmodigheten og dette var døden økonomisk i kombinasjon med underslag av ledere som forsvant ut. De som satt igjen på slutten gjorde hederlig forsøk på å berge, men det gikk ikke. Media holder seg sjelden til fakta, for de vil ha skandaler. Telefonselskapet var vel det eneste som var skikkelig på plass og der ble de motarbeidet av regjeringen som gjorde om loven angående moms på teletjenester fra Svalbard. Dessuten ledelsen holdt ikke de priser som var forespeilet medlemmene så mange var skuffet, men det hadde sine grunner. Kortvarig må vel sies om veldig mange normale firma som blir forsøkt oppstartet også. Er ikke noe som kun gjelder innen selskaper med MLM som markedsføringsmetode.

Her i DSVC blir ting annerledes, for vi handler mest ut fra hva vi har, ikke ut fra hva vi blir lovet skal komme.

Sitat fra Paulstart:

At presentasjonsholder påstår Dnb og SAS er samarbeidspartnere blir å ta litt hardt i.

Svar:

Disse påstandene får presentasjonsholder stå for selv. Det jeg vet er at DnB er samarbeidspartner til Alert Pay som Dream Style har som alternativ for overføring av lønn til sine markedsførere. Ellers vet jeg Nordea og DnB er nevnt som potensielle leverandører av debetkort som gjør dette enda enklere for norske medlemmer. Slik jeg har forstått det altså, men ikke sikkert dette stemmer for det er basert på muntlig videreformidling og ikke skriftlig info fra ledelsen i USA.

Sitat fra Paulstart:

Slik som Aksel69 nemnte så ser det ut til å være mest penger å spare ved feriering på Cruise eller ved leige av leiligheter forskjellige steder i verden. De aller beste tilbudene blir reklamert på et stadig oppdatert PDF-dokument, med lukrative tilbud (Condo-deals). For å bestille desse må man dog ringe og gjøre bestillingen via telefon.

Svar:

Selskapet er i pre-launch så alt er ikke som det blir etter lansering enda. Derfor må vi ringe inn når vi vil benytte oss av hot week tilbudene. Det er vel heller ikke norske folk i support enda, men det kommer også når vi har etablert oss mer i Norge. Herbalife og Nikken hadde det ikke enkelt i starten de heller. Tro ikke at support i Norge var på plass før de hadde større antall medlemmer.

Sitat fra Paulstart:

OG til et også viktig faktum - man kan ikke kjøpe et produkt uten å selv bli distributør/medlem.

Da må jeg spør, er dette mer pyramide enn MLM?

Svar:

Hvem sier du ikke kan kjøpe en reise eller bli med på en reise om du ikke er medlem? Klart du kan det, men du må da ha en distributør som fikser det for deg siden du selv ikke kan logge inn for å gjøre det. Forskjellen blir nok som hvilken side du står på av skranken i ett normalt reisebyrå.

Hva har dette med forskjellen på pyramide og MLM å gjøre?

Sitat Crayzy-Man:

Jo, det er pyramide-spill.

Svar:

Din påstand faller på manglende grunnlag. Tror du kun er ute etter å provosere :)

Lenke til kommentar

Jaja. Da er det på tide å stenge denne tråden.

Men først. Domenet dreamstyle.no er eid av FARSTAD HELSE & ENERGI. Søker man på dette i BRREG.no får man opp:

Organisasjonsnummer: 994 080 547

Navn/foretaksnavn: FARSTAD HELSE & ENERGI

Organisasjonsform: Enkeltpersonforetak

Forretningsadresse:

Yrjars gate 7

7130 BREKSTAD

Mobil: 411 29 187

Registrert i Enhetsregisteret: 14.05.2009

Stiftelsesdato:

Innehaver: Aksel Sindre Farstad

Næringskode®:47.917 Postordre-/Internetthandel med helsekost

Sektorkode: 790 Personlig næringsdrivende

Stalltips: Skal man registrere seg på et forum for å bedrive snikreklame for sitt eget MLM-system, velg et nick som ikke kan knyttes til ditt eget navn.

Hvorfor er det ingen av snikreklamefolka som skjønner dette?

Etter litt kjapp googling finner jeg også ut at Aksel var dypt inne i T5PC :).

Så da var det på tide å stenge tråden, som sagt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...