Romis Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hei! Har hatt så utrolig mye problemer med nettet i det siste, har Canal Digital Maxi ( 12,5/2,5 ) og i det siste har det vært uuuuutrooooooolig tregt! Jeg lagger utrolig mye på spill, så mye at jeg ikke kan spille fordi det lagger for mye, så går jeg ned, og ser at faren min er på nettbank, og det er derfor jeg ikke kan spille. HVA ER GALT MED DERE CANAL DIGITAL? Kan jeg få et ordentlig svar? I det siste har jeg ikke hatt mulighet til å være på spill mens faren min bruker pc'en sin nede, det har aldri vært noen problem, han kunne lastet ned alt han ville, mens jeg satt og lasta ned + spille, uten noen som helst form for lag, men nå lagger det så mye at jeg ikke kan spille når jeg spiller og han sitter på nettbank? Er det noen grunn til at vi ikke skal få det vi har betalt for, noen som jobber for Canal Digital som kanskje kan gi et ordentlig svar på problemet, eventuelt noen tid de får fikset dette problemet? Dette problemet har for fullt vært værst de siste månedene, men problemet har vært sånn en stund nå, og det er utrolig frustrerende. Bor i Telemark, nærmere sagt Bamble. Har en D-Link Dir 655 ruter. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Tror du er på feil forum, du skulle antagelig lagt denne på www.canaldigital.no der den hører hjemme. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Har du kontaktet canaldigital for å høre hva dem har å si om saken ? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Har ikke tatt kontakt med Canal Digital fordi jeg ikke aner kundenummeret vårt, og faren min kunne ikke brydd seg mindre om nettet. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Pfftt.. du behøver ikke kundenummer for å få hjelp hos canal digital. Navn på abbonent holder lenge. Det er jo heller ikke brått sikkert at det er Canal Digital sin feil. Det kan jo godt være routeren din som har hikke. Har du prøvd å restarte routeren? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Pfftt.. du behøver ikke kundenummer for å få hjelp hos canal digital. Navn på abbonent holder lenge. Det er jo heller ikke brått sikkert at det er Canal Digital sin feil. Det kan jo godt være routeren din som har hikke. Har du prøvd å restarte routeren? Har nettopp prøvd å restarte routeren, men det funket ikke. Jeg har snakket med andre folk som har Canal Digital som også har det som meg. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Ja, da er det vel bare en logisk ting igjen å prøve da. Ring Canal Digital. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Får nok gjøre det, men grunnen til at jeg lagde tråden var mest for å høre om andre hadde det samme problemet som jeg hadde, i andre områder rundt Telemark. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Skjer det kun når faren din er på nett? I såfall kan jo den andre maskinen være full av spyware el som stjeler linja En annen ting er vel a D-link ikke akkurat er de beste ruterne, har selv vraka et par stykker (hos andre) etter mye problemer. Evt. ring CD å spør om de kjenner til noen problemer med linjen Lenke til kommentar
Romis Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Det skjer helst rundt 6 til 10 tiden, når folk flest er på nettet, så det virker som at det er problem hos canal digital, at de har problemer med å holde tritt. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Det skjer helst rundt 6 til 10 tiden, når folk flest er på nettet, så det virker som at det er problem hos canal digital, at de har problemer med å holde tritt. Tipper nok at det er et problem hos deg... Jeg har en Giga (25/5) fra Canal Digital, bor i Oslo. Har ingen problemer med forbindelsen, får bedre hastighet enn hva jeg har betalt for (ca. 26/5,5) og har ikke hatt en eneste dag nedetid så langt i år. Jeg bruker en Linksys WRT610Nv2 med DD-WRT. Ring kundeservice! Skulle ikke forundre meg hvis problemet er at din D-Link router er problemet. Lenke til kommentar
Johnsen92 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Bor i Telemark(Porsgrunn), har hatt litt problemer med dårlig hastighet ol. selv i det siste. Har også Canal Digital og en D-link DIR 655 router. Kjørte akkurat nettverkstest og fikk det vi betaler for på download. Men upload er en helt annen ting, 0.23Mb/s av 0.9Mb/s som vi egentlig betaler for. Så problemet ligger vel hos Canal Digital. PS: Kan hvertfall ikke være routeren hos meg, den er under 1 uke gammel. Lenke til kommentar
fosamax Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Bor i Telemark(Porsgrunn), har hatt litt problemer med dårlig hastighet ol. selv i det siste. Har også Canal Digital og en D-link DIR 655 router. Kjørte akkurat nettverkstest og fikk det vi betaler for på download. Men upload er en helt annen ting, 0.23Mb/s av 0.9Mb/s som vi egentlig betaler for. Så problemet ligger vel hos Canal Digital. PS: Kan hvertfall ikke være routeren hos meg, den er under 1 uke gammel. Spiller ingen rolle hvor gammel routeren er, når den er møkk i seg selv. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Det skjer helst rundt 6 til 10 tiden, når folk flest er på nettet, så det virker som at det er problem hos canal digital, at de har problemer med å holde tritt. Det er vel ikke så mange på nett kl 06:00? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Jeg skjønte det, men når man skriver noe helt annet så kan man jo begynne å lure. Det er jo temmelig vesentlig om det skjer i peakperioden eller ikke. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Men uansett, TS får nok ikke et konkret svar herfra før han har tatt en liten telefon til kundeservice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå