medlem-318254 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Kan si at jeg likte tidsforskjellene og den åpne 3D verdenen i MGS5. http://www.youtube.com/watch?v=-bIskDyWnlM Endret 25. oktober 2013 av ZeroX3 Lenke til kommentar
medlem-318254 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Kanskje litt sent å skrive om det spillet nå, men har prøvd spillet "Metal Gear Rising" der du styrer Raiden med Sverd, og må si at det var drit kult. Likte at det spilte rock musikk når du kuttet opp noe i slow motion eller når du slå ned en metal gear og gjorde noe stort. Dermed spiller musikken normalt når det ikke skjer noe særlig, syk rå spill følelse iallfall Og ved tanke på de glisene og utrykkene cyborg samurai folka gir er bare festelig. Så anbefales iallfall å prøve, sykt rått Endret 1. november 2013 av ZeroX3 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Folkens, jeg megbømper den her, regner med at det går greit siden det faktisk er MGS-tråden Neste for meg nå blir å komme meg gjennom hele Metal Gear Solid-serien, tenkte å begynne med eneren og spille gjennom i releasefølge. MGS 1, 2, 3, Peace Walker, 4, Ground Zeroes, Phantom Pain. Noe mer jeg burde spille? Acid? Metal Gear 1 og 2? Portable Ops? Annen rekkefølge? Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Acid er gøy, men ikke en del av historien. Du kan gjerne spille det, men gjør det for gameplayets del. MG1&2 er ikke nødvendig, flesteparten har nok ikke spilt dem, men de blir referert til i de andre spillene, særlig MGS og MGS2. Du kan kanskje se over plottet derfra, eventuelt se Gametrailers utmerkede retrospective fra de to spillene (første 20 minuttene av denne). Ellers anbefaler jeg å spille i utgivelsesrekkefølge, selv om jeg tror ikke det gjør så mye å bytte om på Peace Walker og MGS4. Portable Ops er ikke en del av historien lenger, og er underlegne Peace Walker uansett. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Anbefaler absolutt å spille kronologisk fra MGS1 til 4. Historien i MGS3 finner riktignok sted før MGS1, men gameplay-messig er MGS3 en så stor utvikling fra eneren at det vil føles feil å spille MGS3 først. Spilte gjennom hele serien på nytt selv for noen måneder siden. Jeg mener at å gjøre det er en av de beste spillopplevelsene det går an å få. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Herlig, takk skal dere ha! Gleder meg til å komme i gang med dette Revengeance, er det nødvendig å spille om jeg får det billig? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Ikke i det hele tatt. EDIT: misforstå meg rett, det er ett veldig bra spill i sin sjanger. Men det har ikke noe med MGS historien å gjøre i grunn. Endret 9. august 2014 av Mala Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Regna med det. Neimen bra, da er det bare å komme i gang! Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Helt enig! Rekkefølgen bør følges fra 1-4 1 og 2 har den "sære" kameravinkelen ovenfra, mens 3-4 har en slags 3rd person stil. Så rent teknisk vis så bør en følge den 1-4 rekkefølgen. BTW MGS3 ble helt fantastisk når den ble relansert med den 3rd person stilen. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Ja, jeg landet på at MGS3 er det beste i serien da jeg spilte gjennom alle på nytt. Elsker 60-tallsfølelsen og synes det er kult at teknologien er såpass primitiv. Selve stealth-delen blir mye bedre når man ikke har radaren som viser deg hvor alle soldatene er og deres synsfelt på ca. 5 meter (går utfra at genmodifiseringen førte til ekstrem nærsynthet). Historien er også mye bedre enn i 2 og 4, der den begynner å forlange at du skal svelge litt for mye tullball etter min smak. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Historien i MGS3 ramler litt sammen med Shagohoden, jeg skjønner enda ikke hva som var så skummelt med den. Ellers var EVA megaslitsom til tider. Men nå er ikke jeg helfrelst MGS-fan. Har spilt gjennom alle spillene selvsagt, og gleder meg til det neste, men spillene er til tider så barnslige og unødvendig kompliserte at de ødelegger for seg selv. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Det som var så skummelt med Shagohoden var vel at den kunne fyre atomstridshoder veldig lange avstander og at den kunne flyttes rimelig enkelt slik at den ikke var et statisk mål. Mulig jeg tar feil nå, er mange mange år siden jeg spilte gjennom det sist. Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 BTW MGS3 ble helt fantastisk når den ble relansert med den 3rd person stilen. Helt enig, Elsker virkelig MGS1 og 2 med den kameravinkelen som de har, men MGS3 ble det Metal Gear spillet som jeg likte minst på grunn av kameravinkel som gjorde at det var vanskelig å holde oversikt. Har aldri spilt den andre versjonen som kom til PS2, men MGS3 i HD versjonene er KONGE. Første gangen jeg fikk teste selv å klikke mellom kameravinklene i MGS3 HD så følte jeg meg plutselig nyforelsket i det spillet. Vil foresten nevne at siden Resident Evil Remake fra 2002 får kjærlighet fra Capcom så håper jeg i fremtiden at Konami igjen vil samarbeide med Nintendo og Silicon Knights og få Twin Snakes ut til flere platformer enn bare til nintendo. Ønsker at spillet skal være en "revised" edition som har både muligheten til å velge 2004 versjon cutscenes som er over the top med de ekstra bullettime scenene eller en nyere versjon av cutscenes som er basert direkte på det originale spillet uten noen brå endringer. I tillegg til at du kan velge mellom å bruke den nyinspilte 2004 versjonen eller en remastered lydspor av det originale til PC/PS1 fra 1998. Utenom det så ønsker jeg den samme fine kjærligheten de ga MGS2 og 3 med å forbedre textures, HUD, 16/9, 1080p+ Hadde enda vært stilig om du kunne låse opp originalen etter å ha rundet spillet og at det også var baset på PC versjonen og var noe skarpere og gjerne brukte de remastrede lydsporet. Så tidligere på en 1080p remastring av Resident Evil Remake bare som en drøm så vil nu ikke utelate noe. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 (endret) Det som var så skummelt med Shagohoden var vel at den kunne fyre atomstridshoder veldig lange avstander og at den kunne flyttes rimelig enkelt slik at den ikke var et statisk mål. Mulig jeg tar feil nå, er mange mange år siden jeg spilte gjennom det sist. Ja, den kunne skyte langt fordi den hadde en rakettmotor som lot den kjøre bortover før den avfyrte en rakett. Kjøper ikke helt at det har så innmari mye å si for rekkevidden. Dessuten hadde jo "alle" tilgang på interkontinentale raketter på den tida. Har egentlig aldri skjønt hvorfor Metal Gear-ene er så skumle. Jeg synes egentlig at det er skumlere at skurkene har atomvåpen enn at de har en tanks på to bein til å avfyre dem med. Det blir bare irriterende dumt og gjør at hele plottet faller sammen, når grunnen til at skurkene må stoppes er at de har en tobeinstanks, ikke at de har atomvåpen. Problemet Kojima beskriver tingene i spillene som langt farligere enn de er. "En ikke-statisk atomrampe, oh snap! Det kommer til å endre krigens gang for alltid, det er jo supermegafarlig!". Endret 10. august 2014 av Buddy Dacote Lenke til kommentar
laurell Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Det er vel alltid snakk om prototyper av Metal Gear`er. Tenk om Russland/Sovjet bygget tusenvis av Shagohods. Det hadde USA slitt med å stoppe disse. Men selvsagt er det satt på spissen. Kojima er stor fan av alt som har med store roboter å gjøre (Shogan, Transformers?) Han har hentet mye inspirasjon fra gamle tegneserier fra Japan som har med dette å gjøre. Action og sniking fikk han fra Hollywood (http://www.slashfilm.com/15-films-that-influenced-metal-gear-solid-creator-hideo-kojima/) Denne kombinasjonen slo godt an vil jeg si Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Det som var så skummelt med Shagohoden var vel at den kunne fyre atomstridshoder veldig lange avstander og at den kunne flyttes rimelig enkelt slik at den ikke var et statisk mål. Mulig jeg tar feil nå, er mange mange år siden jeg spilte gjennom det sist. Jo, det er helt riktig. Jeg synes heller ikke dette er tullete, selv om det er nok annet som er det i MGS-universet. Det er helt åpenbart en enorm fordel å ha en bevegelig plattform for å skyte ut atomraketter, da det blir umulig å forutsi hvor raketten kommer fra eller når den kommer. Det er ikke bare å slenge opp en utskytningsrampe her og der da det krever et lite industrikompleks og det er nærmest umulig å bygge uten at det lekker ut, spesielt hvis man skal ha prøveskytninger. Hvis rampene allerede eksisterer vet fienden sannsynligvis om dem allerede og å bombe dem vil være førsteprioritet i enhver krigssituasjon. En bevegelig rampe som kan komme seg frem nesten overalt er derfor uvurderlig, ikke minst hvis den har stealth og ikke vises på radar slik som de senere MG-modellene. Når det er sagt vil jeg nok foretrekke Shagohod-designet fremfor Rex eller Ray, da den virker mye mer stabil og robust. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Metal Gear Solid er jo utrolig fett, dæven! Kontrollene er gammeldagse men det er jo litt av sjarmen, for ikke å snakke om den fete historien og de gode karakterene. Herlig start! Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Metal Gear Solid er jo utrolig fett, dæven! Kontrollene er gammeldagse men det er jo litt av sjarmen, for ikke å snakke om den fete historien og de gode karakterene. Herlig start! må nokk ta meg en runde gjennom hd utgavene av alle spilla selv før mgs5 kommer, er en av den beste spillserien noensinne laget i mine øyne Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg ble også overrasket over hvor godt MGS1 holdt seg da jeg spilte PS1-utgaven på nytt. Grafikken er ikke mye å bli imponert over, men gameplayet er like godt. Altfor kort riktignok. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg ble også overrasket over hvor godt MGS1 holdt seg da jeg spilte PS1-utgaven på nytt. Grafikken er ikke mye å bli imponert over, men gameplayet er like godt. Altfor kort riktignok. Enig i det, men prøv (European) extreme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå