Gå til innhold

Metal Gear Solid - Tråden

Wutwut

Anbefalte innlegg

Ja, men tenkte på om man vil snike seg rundt uten å ta ut folk hele tiden, eller om man bare vil ta en timeout midt i et folksomt område. Passer meg ikke helt å være i konstant bevegelse, og med en gang du tar ut en vakt så begynner jo klokka å tikke (altså at de våkner opp til slutt, selv om det tar sin tid).

Fant også nettopp ut at det å drepe en vakt kun spawner en ny en ganske umiddelbart. Det var jo mildt sagt skuffende.

Edit: Og så rapporteres det om stjålet utstyr i et område hvor det ikke er vakter.. hva faen? Er det endel bugs i spillet eller?

Endret av Golamesh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo pappeska en gjenganger i alle Metal Gear Solid spillene. Syns animasjonen når du spretter opp av eska er veldig komisk. :p Men sjeldent jeg bruker den selv, mest hvis jeg bare har gjemt meg inni et hus og fiendene ikke veit hvor den sista lokasjonen min er. Er morsomt å se på soldater stoppe opp litt og fundre over pappeska og bare løpe rett videre. :p

MbqBQDL.jpg

OkZWZOh.jpg

bG4kvgY.jpg

Mf6hysL.jpg

Jeg har dårlig syn, så har skrudd opp "brightness" i spillet, eller så ser jeg ikke en dritt. :p

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Virker som om det var litt bugga den ene gangen, og etter det har eska fungert som bare det. Soldatene enser den ikke engang selv om de går rett ved siden av, så den har vært nyttig etter den dårlige starten. Spesielt innendørs hvor det var mange soldater og ganske uoversiktlig og trangt.

Men må si jeg liker ikke helt at det popper opp nye soldater med jevne mellomrom. Har en voldsomt trang til å rydde hele mappet og deretter ta meg tid til å loote hehe. Får vel bare kvitte meg med den vanen.

Lenke til kommentar

Det er bare å ødelegge "base to base communication" så kommer det ikke flere soldater. Kommunikasjonsannleggene (og alt annet) du har ødelagt i en base, forblir ødelagt hvis du f.eks tar et nytt sideoppdrag i den samme basen.

Jeg må nesten fortsette på hovedoppdraga snart, har repepert de samme side oppdraga om og om igjen, syns det er morsomt hver gang. Tror kanskje Aspergern "kikker inn" noen ganger, da jeg får oppheng på enkelte oppdrag, hehe. :ninja:

Lenke til kommentar

Edit: Forstår det slik at alt unntatt anti-air respawner, så da er det jo ikke verdt å bruke tid på å ødelegge utstyr, ta ut soldater osv. Litt synd egentlig da jeg hater MMO-stilen hvor alt respawner som evigvarende innhold. Synes også det begrenser hvordan du kan ta ut en base, da du omtrent bare er tjent med å ta ut de soldatene du MÅ ta ut og så snike seg rundt resten.

Bortsett fra det så liker jeg spillet så langt. Det er mye å gjøre og som regel veldig givende å ha fullført et oppdrag.

Forresten. Dukker de samme sideoppdragene opp igjen etter at du har fullført dem? Har et sideoppdrag nå som er merket som om det var nytt, men er likevel huket av som om jeg har gjort det før.

Endret av Golamesh
Lenke til kommentar

Må nesten spørre: hvor lang tid bruker du på å ta en base, sa du? I går kveld tømte jeg blant annet fengselet for folk fordi jeg trengte flere rekrutter og selv om alarmen gikk underveis så kom det nopen til, men så fikk soldatene der til slutt beskjed om at HQ ikke hadde flere forsterkninger å sende, så da kom det ikke fler. Jeg kunne da i ro og mak plukke ressurser, containere, våpen og en blueprint uten å bli forstyrra.

Lenke til kommentar

Forøvrig jeg ble glad når jeg fant Snake Eater sangen i en random liten base, nå er det sangen til helikopteret mitt og jeg setter den på stadig :D Glemmer ikke det episke øyeblikket når man klatret opp en stige og snake eater sangen kom på i mgs3, savner akkurat det i dette spillet ^^

Husker du hvor du fant den? 

Var epic den "James Bond theme-sangen" ja :)

Forøvrig jeg ble glad når jeg fant Snake Eater sangen i en random liten base, nå er det sangen til helikopteret mitt og jeg setter den på stadig :D Glemmer ikke det episke øyeblikket når man klatret opp en stige og snake eater sangen kom på i mgs3, savner akkurat det i dette spillet ^^

Husker du hvor du fant den? 

Var epic den "James Bond theme-sangen" ja :)

tror det var på vei opp til å fange the legendary jackal som så ut som anubis :D

Endret av topvulture
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å gjøre rent bord i basene. Det kan også gjøres uten å bli oppdaget, hvis du bruker tranq gun. Selv synes jeg det kan bli langtekkelig å snike noen ganger, spesielt i de større basene med masse vakter, og da sørger jeg bare for å finne meg en god posisjon å forskanse meg i og så bruker jeg sniper og assault rifle til å rense basen. Det er nesten nødvendig hvis man skal få roen til å utforske basen fullstendig og plukke opp alle items.

Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer ift forsterkninger og radiosystemene. I begynnelsen av spillet virket det som om det kom uendelig med forsterkninger, men nå ser det ikke ut som om det skjer, helt uavhengig av om jeg ødelegger radiosystemet eller ikke. Jeg tror kanskje oppdraget der du skal ødelegge kommunikasjonsutstyret i en base gjør så ingen baser lenger kan få forsterkninger? Fint hvis noen kan oppklare det.

Lenke til kommentar

Hadde en bra snipefest med Quiet i går. Vi sto på hver vår side og lagde panikk. Var en fyr igjen som hadde forskansa seg, men en Artillery strike senere så var han gone også. Merker at spillet er mye morsommere når man gir litt faen i score og ratings.

hehe kjenner til dette veldig godt, på mission 26 så bare kjørte jeg inn i en base, uvitente at det var der de to targetene jeg skulle drepe var, da utløste jeg en alarm, quiet skjøt begge fiendene og jeg kunne bare tilkalle pickup chhopper på under 2 min etter å ha hoppet av en hehe  :D

ofte finner jeg meg selv i å ta med launcher som secondary og bare gå rampage på baser :D

Lenke til kommentar

Kan jo nesten virke som at det var bugga eller noe på det oppdraget jeg prøvde å renske ut hele basen, for det kom nemlig nye soldater løpende og nærmest tok plassen til den soldaten jeg drepte. Og da snakker jeg ikke om forsterkninger fordi jeg ble ikke tatt. Så jeg var rimelig sikker på at soldater respawner om du dreper dem, men det kan jo virke som at det ikke stemmer likevel så jeg vet ikke hva som skjedde der.

På oppdragene etter har jeg kun tatt ut de jeg følte jeg måtte for å komme videre, og ellers bare sneket meg rundt. Men det var mye rart som skjedde på det oppdraget, så skal ikke se bort ifra at det var noe kluss med spillet.

Lenke til kommentar

Poenget er ikke hvordan man gjør det, men at man har det moro. Skulle bare ønske jeg slapp å bli straffet score-messig for å i blant bruke en mer...direkte fremgangsmåte.

Litt enig der. Personlig synes jeg den bedøvelsespistolen er det verste som har skjedd Metal Gear Solid, spesielt når den alltid er en del av begynnerutrustningen. Det er mye artigere å slippe seg litt løs, men spillet er jo så til de grader lagt opp til at du skal ta folk i live og sende dem avgårde til basen. På sidemissions er det i det minste ingen rating, så da er det bare å ta den helt ut og leve ut actionfantasiene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja. En kjapp kikkrertering, finne de 4-5 første med nogenlunde OK rating. Snike seg frem til dem og ballongifisere dem, for så å gå inn i serious badass-modus og systematisk og effektivt fjerne hjernemasse fra hodeskaller èn masse. Har fungert ypperlig hittil for meg. Har null interesse av scoren på slutten av hvert oppdrag, men den er normalt sett A. Vet ikke om det har noe så si i spillet engang?

Lenke til kommentar

Begynte på spillet idag. Digg! Lurer på en ting, gjorde ett mission der jeg skulle drepe en speznatzoffiser eller noe, og inne på infoen om oppdraget var det det eneste målet som vistes, de siste 4 sto bare "????" på. Men så snart jeg var ferdig med oppdraget kom de andre objectives opp. Samme med forrige oppdrag. Er det sånn at man må spille missionet 2 ganger for å klare alle objectives?

Lenke til kommentar

Begynte på spillet idag. Digg! Lurer på en ting, gjorde ett mission der jeg skulle drepe en speznatzoffiser eller noe, og inne på infoen om oppdraget var det det eneste målet som vistes, de siste 4 sto bare "????" på. Men så snart jeg var ferdig med oppdraget kom de andre objectives opp. Samme med forrige oppdrag. Er det sånn at man må spille missionet 2 ganger for å klare alle objectives?

Du kan klare alle objectives på første forsøk, men da må du nesten finne ut selv hva de er. Er somregel å finne andre fanger eller andre ting i oppdraget. For å få s-tank så må vel ofte de fleste objectives bli utført

Endret av laurell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...