djgudleif Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Hei, nå er det snart russetid og jeg tenkte å finne på en løsning for mobile høyttalere. Har et par høyttalere som er ganske store, og ikke behøver ekstern strøm. Jeg kan altså koble mobilen rett til disse og få lyd. Men de går jo ikke på strøm, noe som betyr at de ikke har noe innebygd forsterker. Får bare veldig svak lyd fra dem. Er det noen som har ideer på hvordan jeg kan forsterke signalet fra mobilen til høyttaleren? På en "mobil" måte altså. Dvs, uten bruk av 230v strømforsyning. Batteri og slikt funker fint. Bilbatteri? Greia er at disse høyttalerne ble funnet på dynga for lenge siden, og derfor ikke har noe slags verdi og kan derfor bli trashet i russetida. Fin å ha med uten å være redd for dem. Har brukt dem med forsterker lenge og de har fin lyd. Kanskje jeg skal se slaget tapt og ta i bruk boomlaster. Med mindre noen har gale ideer. :!: Endret 27. april 2010 av bollerbrus Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Du har høytalere som ikke trenger egen strøm, men som ikke trenger forsterker? Hvordan skulle det gå sammen? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Høyttalerne trenger ikke strøm, men trenger noe som forsterker signalet de blir matet med for å få brukbar lyd. Sa jo ikke at de ikke trengte forsterker? Endret 27. april 2010 av bollerbrus Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hm, finne en passende brukt forsterker fra bil (12V) og koble denne til bilbatteri, bør jo være en løsning. Nå er dog ikke et bilbatteri særlig "mobilt" og uten ladning er kan man ikke spille så alt for lenge. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Høyttalerne trenger ikke strøm, men trenger noe som forsterker signalet de blir matet med for å få brukbar lyd. Sa jo ikke at de ikke trengte forsterker? Alle høyttalere trenger strøm for å spille. Spiller du rett fra mobilen er det mobilen selv som er forsterkeren, men som vi vet er jo denne latterlig dårlig Så du trenger en annen mer kraftig forsterker, men du kommer jo ikke unna å bruke strøm for å få den til å gå Se om du finner en brukt bilforsterker, det vil funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå