Subishi Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hei. Jeg har bostedsadresse og jobb 10 mil unna hvor jeg bor og studerer (bor på hybel). Jeg lurer på om jeg har noen krav på skattefradrag da? Og isåfall, hvordan skal jeg fylle ut dette på selvangivelsen? Jeg har ikke oversikt over hver gang jeg har vært på jobb/bostedsadresse, men jeg vet sånn ca. Tusen takk om noen gidder å svare på dette M Lenke til kommentar
Loko Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 I teorien kan du føre dine utgifter til bolig (hybel) også, da du blitt "tvungen" ut av ditt folkeregistrerte hjem pga jobb. Du kan også skrive opp "hjemreiser" på kjøring. Altså hver gang du drar hjem til din folkeregistrerte adresse. Hvordan dette forholder seg hvis du er fulltidsstudent er jeg dog veldig usikker på. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Her er en tråd om pendling. På sidene til Skatteetaten (link i den andre posten) står det: En pendler er en person som av hensyn til inntektsgivende aktivitet, overnatter utenfor hjemmet. Opphold utenfor hjemmet av andre grunner, f.eks. studier, medfører ikke at en person anses som pendler. Dette vil vel si at om studiene er hovedgrunnen til at du bor borte er du ikke definert som en pendler og kan dermed ikke trekke fra dette på selvangivelsen. Om du er i tvil er det smart å ta en telefon til skatteetaten å høre Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Det var meget oppklarende. Hadde uansett ikke sittet igjen med store summen. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå