Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skjer med at de var så umodne?

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg er en gutt på 17 år, som har to guttevenner i samme alder. Disse mannfolka har begge hatt dame som de ble sammen med på ungdomsskolen, og alle rundt, pluss meg, har syntes det virka som om de var ganske så sammenspleisa par.

edit: det høres ut som om jeg snakker om mann+mann, men mener to par, altså mann+kvinne, og mann+ kvinne.

disse gutta har alle fått inntrykk av att er veldig rolige, og "dependable." Han ene har jeg kjent siden barneskolen, og jeg tør å påstå at han er egentlig ganske moden, eller.. jeg trodde. Begge parene har blitt sett på som perfekte par, og de har så og si syntes det selv og.

men så kommer det til saken; Begge guttene har slått opp ved å enten kysse en annen jente, eller begynne å fikle med en.

Han ene Hadde begynt å kysse og sånt med en annen jente, samtidig som han var sammen med veninnen min. Han andre hadde jobba ræva av seg for å virke som den værste drittsekken så dama slo opp, for forrige gang han prøvde å slå opp så tok ho det så dårlig.

What the? og i tillegg så vil ingen av dem forklare ordentlig til eks-kjærestene sine hvorfor de gjorde de valgene de gjorde.

Nå tar jeg bare eksempelet med ho nærmeste veninna mi, det er ho som hadde han som kysse en annen jente midt i forholdet. en uke før han slo opp så sa han "ingenting kan komme mellom oss."

Er det noen som skjønner logikken i tankegangen dems? De har virket rolige, snille og til å stole på den tiden jeg har kjent dem. men hvorfor tørr de ikke sette seg rolig ned med eksen under fire øyne og fortelle at de ikke har følelser for henne, og fortelle at de snart kanskje må slå opp++ dere skjønner tegninga.

er det bare jeg som synes det var utrolig umodent av disse gutta å oppføre seg som de gjør? hvorfor gjør de det egentlig?

oppførselen til gutt1 (er ikke sikker på gutt2) virker som sånn vanlig barneskole opplegg, hvor man sender folk til å snakke med "jente" for de tørr ikke møte face2face.

godt å få dette ut, jeg er her så godt som jeg kan for jente1, for hun er jeg veldig god venn med. Prøver å støtte henne så godt jeg kan, det gjør jeg forsåvidt med jente2 og, men hun er jeg ikke så god venn med, så da blir det ikke samme "trøstingen."

som jeg sa, godt å få dette ut. Hvis noen vil så hadde det vært fint med innspill på hva jeg f. eks skulle sagt for å hjelpe disse jentene, og hva grunnen er til hvorfor gutta oppfører seg sånn, når de har virka snille frem til da. :)

- mantix

Endret av mantex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er aldri lett når to går i fra hverandre og det er alltid to sider av en sak. Det er vanskelig å vite hva disse guttene tenkte når de gjorde hva de gjorde. Jeg snakker bare av egen erfaring når jeg sier at hvis dette har skjedd så har nok ikke parene vært så stabile som du kanskje trodde. Ofte vet ikke en gang partene i forholdet at de har ett problem før det er for sent å fikse det.

Det at de virker umodne er nok sant, men hvem er ikke det? Alle har situasjoner de ikke takler og da er det lett at man gjør valg som blir regnet som umodne, også kalt "the easy way out".

Kommunikasjon er utrolig vanskelig, men også det som gjør at vi som mennesker kan fungere sammen f.eks i forhold. Når kommunikasjonen svikter, svikter forholdet. Kanskje det er det som har skjedd her. Kanskje guttene har sittet med ting de ikke har følt de har kunnet si til kjærestene sine og at frustrasjonen har fått utløp i ting som de ikke egentlig burde ha gjort. Det er egentlig umulig å vite. Det er ikke sikkert at guttene vet det selv en gang.

Det eneste du egentlig kan gjøre for disse jentene er å være der for dem. Det er ikke så mye du egentlig kan si, men inviter dem ut så de kan få tankene over på andre ting. Sier de ikke ja så prøv igjen neste dag.

Vet ikke hvor mye dette har hjelpet. Er vel mest filosofering fra min side. Håper ting bedrer seg snart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...