World Of Warcraft Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Skrev akkurat en melding i en tråd som ble bort få minutter etter den ble postet. Kan dette være relatert? Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Må serveren stadig bootes, eller hva er det som skjer? Er jo ikke bare at serveren er treg innimellom, men den forsvinner ofte helt i ca 10min ,og da svarer den ikke på ping heller Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Er jo ikke bare at serveren er treg innimellom, men den forsvinner ofte helt i ca 10min ,og da svarer den ikke på ping heller Pinger du serveren? Du må ikke finne på å pinge serveren mens den er nede! Du gjør jo alt tusen ganger verre! Fra spøk til revolver: Det er litt uvisst nøyaktig hva som foregår, men så snart drift får oppgradert til IP.Board 3.1 vil det bli merkbart bedre. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Ja, det håper jeg virkelig, har også merket en god del til disse problemene de siste ukene. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Skjer det noe med dette problemet? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Serveren var nede for meg de siste ~ 10 min ca. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 hos meg stå nettleseren og venter (lenge ) på noe som har adressen static.tek.no. hvis det er en slags form for statistikk så må det gå for f... ann koble den ut til problemet er løst. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 hos meg stå nettleseren og venter (lenge ) på noe som har adressen static.tek.no. hvis det er en slags form for statistikk så må det gå for f... ann koble den ut til problemet er løst. Selv om det utifra navne kan virke som om static.tek.no har noe å gjøre med statistikk, så er det feil. Det som kommer fra static.tek.no er de fleste bildene på forumet (ikke de som dere poster selv) og cssen. For eksempel så lever det lille smilefjeset på venstre side av "Mine innlegg" i menyen på følgende adresse: http://static.diskusjon.no/menu_icons/my_threads.png Lenke til kommentar
K-E Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Fra spøk til revolver: Det er litt uvisst nøyaktig hva som foregår, men så snart drift får oppgradert til IP.Board 3.1 vil det bli merkbart bedre. Kan du forklare meg hvorfor det skal bli bedre etter oppgradering? Forumet blir vertfall ikke raskere med 3.1 (om du faktisk bruker funksjonene der, facebook/twitter connect osv..), tvert imot. Drift bør finne feilen før de oppgraderer, da en oppgradering kan gjøre dette problemet verre. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Fra spøk til revolver: Det er litt uvisst nøyaktig hva som foregår, men så snart drift får oppgradert til IP.Board 3.1 vil det bli merkbart bedre. Kan du forklare meg hvorfor det skal bli bedre etter oppgradering? Forumet blir vertfall ikke raskere med 3.1 (om du faktisk bruker funksjonene der, facebook/twitter connect osv..), tvert imot. Drift bør finne feilen før de oppgraderer, da en oppgradering kan gjøre dette problemet verre. Nå har jeg ingen teknisk forklaring, men det hadde noe å gjøre med DELETE-spørringer og store forum, som dette. Drift kontaktet IP.Board som bekreftet feilen og kom med en løsning i 3.1.0. Lenke til kommentar
K-E Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Nå har jeg ingen teknisk forklaring, men det hadde noe å gjøre med DELETE-spørringer og store forum, som dette. Drift kontaktet IP.Board som bekreftet feilen og kom med en løsning i 3.1.0. Rart at det skal gi en periodevis serverbelasting som er 100 ganger høyere enn normalt. Virker som det er noe galt med hardwaren på serveren. F.eks RAM eller HDD. Da RAM'en røk på vår server fikk vi også en periodisk serverbelasting som var 100 ganger høyere enn normalt. Grunnen var at serveren gikk tom for minne. Etter bytting av ram fungerte den som normalt igjen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Nå har jeg ingen teknisk forklaring, men det hadde noe å gjøre med DELETE-spørringer og store forum, som dette. Drift kontaktet IP.Board som bekreftet feilen og kom med en løsning i 3.1.0. Rart at det skal gi en periodevis serverbelasting som er 100 ganger høyere enn normalt. Virker som det er noe galt med hardwaren på serveren. F.eks RAM eller HDD. Da RAM'en røk på vår server fikk vi også en periodisk serverbelasting som var 100 ganger høyere enn normalt. Grunnen var at serveren gikk tom for minne. Etter bytting av ram fungerte den som normalt igjen Hvis du går på diskusjon.no sin facebook-side og blar tilbake til mai en gang så finner du link til den tekniske forklaringen. Slik jeg har forstått det så stackes delete-spørringene fordi de ikke rekker å utføres. Så får plutselig serveren for seg at alle de spørringene skal utføres på en gang. Dermed kneler serveren. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Dere finner feilrapporten her om det skulle være interessant: http://community.invisionpower.com/tracker/issue-21851-core-item-markers-has-an-extreme-amount-of-delete-queries-on-large-boards/ PS. Jeg er ikke fra drift og har ikke noe med det tekniske å gjøre. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Jeg er dritt lei dette. Se vedlagte bilde. Som Norske nest største forum synes jeg dere kan spytte ut de $100 ekstra som kreves for at vi skal kunne benytte tjenestene her. Dere tjener tross alt godt over 100 ganger så mye på at vi er her. (Hvis dette ikke skulle skyldes penger er jeg svært skuffet. Hvis Norge ikke klarer å finne en eneste person med høy nok IQ til å klare å dra i gang et enkelt forum blir jeg skremt) PS.: Dette har vært et problem for diskusjon.no de siste 5 årene. 5 år... Ikke fortell meg at dette har noe med versjoner å gjøre... Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Jeg er dritt lei dette. Se vedlagte bilde. Som Norske nest største forum synes jeg dere kan spytte ut de $100 ekstra som kreves for at vi skal kunne benytte tjenestene her. Dere tjener tross alt godt over 100 ganger så mye på at vi er her. (Hvis dette ikke skulle skyldes penger er jeg svært skuffet. Hvis Norge ikke klarer å finne en eneste person med høy nok IQ til å klare å dra i gang et enkelt forum blir jeg skremt) PS.: Dette har vært et problem for diskusjon.no de siste 5 årene. 5 år... Ikke fortell meg at dette har noe med versjoner å gjøre... Denne fanen har jeg også fått mye de siste ukene. Meget beklagelig Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 gutta er visst EKSTREMT lite tålmodig her inne.. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 gutta er visst EKSTREMT lite tålmodig her inne.. Ja, det er klart man må regne med at det tar noen år............. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 gutta er visst EKSTREMT lite tålmodig her inne.. Ja, det er klart man må regne med at det tar noen år............. lite tålmodig , jeg synes man er ganske tålmodig. Klar man har det lit travelt hvis det er 10-15 poster man skal sjekke før tv programmet man ønsker å se på om ett kvarter starter. Det er da forumet som oftest henger seg Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 du kan jo sjekke postan dine etter tv progpammet da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg