Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Festing av dørtrapes

Anbefalte innlegg

I dag når jeg skulle montere dørtrapeset som jeg kjøpte på g-sport, oppstod det et problem. Multitrapeset skal henge på den ene siden av døra med feste på toppen av dørlista på den andre siden. Det var med et metallfeste som skulle støtte opp den delen som henger på lista, men siden trapeset henger skjevt, blir all belastningen på metallfestet og det ender med at den knekker. Jeg lurer på om det er mulig å feste (skru) noen hengsler eller lignende for å holde den på plass, uten å ødelegge dørlista? Trapeset ser slik ut: tuerreck_multi_detail.jpg

Her er en video som demonstrer hvordan den funker, men hos meg holder den seg ikke fast av seg selv når det kommer vekt på den, og vurderer å montere noen hengsler som kan fungere som støtte for å holde den på plass.

http://www.youtube.com/watch?v=R8TVaWqiaz8&feature=related Innbakt i dette spørsmålet er altså om dørkarmen over døra og veggen bak tåler at jeg monterer skruer gjennom, og belastningen av min kroppsvekt på dem. Døra og veggen er vel helt gjennomsnittlig solid, og er ikke forsterket.

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...