Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Noen som kan dumpe fw på en BU-353?

Prompel

Anbefalte innlegg

Jeg har en GlobalSat BU-353 med firmware 3.1.1. Funker aldeles utmerket, men ikke WAAS/EGNOS. Til det trengs firmware 3.2.4 eller nyere.

Er det noen som har en BU-353 med fw 3.2.4 som kan dumpe fw og laste det opp noen steder? Jeg vil helst ha oppgradert fw uten å måtte sende greia inn til fabrikken, så jeg har tenkt å flashe selv.

Oppskriften på å dumpe fw finnes her: http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=27925&whichpage=8

post nr. 4 ovenfra.

Edit:

For å komme pirat-diskusjonen i forkjøpet: Hadde jeg kunne kjøpt ny fw fra fabrikanten, så hadde jeg gjort det. De gir ikke bort fw, men de selger den heller ikke. Eneste mulighet er å sende dingsen inn til fabrikken for at de skal kunne oppgradere den selv. Jeg regner med at portoen kommer opp mot nypris for en BU-353 som er 299,-. De vil rett og slett ikke at sluttbruker skal knote til en flash, fordi de da får masse supportproblemer.

Jeg tar sjansen på å gjøre det selv.

En annen ting: fw 3.1.1 hadde støtte for WAAS/EGNOS, men den støtten var hardkodet i fw. Så da WAAS/EGNOS-satelittene fikk nye nummer, så var det niks mere WAAS/EGNOS.

Endret av Prompel
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...