johnniz Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 God dag, jeg har noen spørsmål som jeg lurte på om jeg kunne fått noen svar på Jeg skal kjøpe meg et TV til og ha tilkoblet PC'n slik at jeg kan se film og slikt på den.. Hva vil være det beste for meg og kjøpe, LCD eller Plasma ? har hørt noe om at Plasma ikke er bra til pc fordi bilde kan bli brent fast eller noe slikt. stemmer det ? jeg så på denne Plasmaen.. er det et godt alternativ ? Noen som har noen anbefalinger ? Har ikke i tankene og bruke mer en 10,000,- På et TV. Takker på forhånd, godt folk. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Brenningen på Plasma er kraftig redusert enn det det var tidligere, men den er der. Om det er film som er hoved bruken ville jeg ikke nølt med å kjøpe Plasma. MYE bedre fager, svartnivå, respons tid (ingen rivinger), osv osv. Om du skal også sitte å bruke den til spill så ville jeg ikke kjøpt Plasma. Spill har faste elementer som lett kan brenne inn (minimap, Interface osv). Kjenner flere med Plasma for spilling, og nesten alle har fått innbrenning. Endret 27. april 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Hanssiii Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg har plasma tv som jeg bruker til spilling, og masse spilling, men ingen problemer med brenning. Men kanskje pioneer er flinkere her enn andre? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Nå var de som jeg kjenner brukte TVen til KUNN spilling, og de ender som regel å ta en hel dag og kveld (de er arbeidsledige) på et og samme spill i flere månder. De endte opp å ha minimap utringingen, og noen iconer brent inn. Lenke til kommentar
Hanssiii Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Stemmer sikkert det:) Jeg har en kompis som har samme problemet, og han spiller langt mindre enn meg, men så betalte han et par tusen mindre for tven og. Men har ikke plasma en type "rens" for brenning? Lenke til kommentar
.... Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Stemmer sikkert det:) Jeg har en kompis som har samme problemet, og han spiller langt mindre enn meg, men så betalte han et par tusen mindre for tven og. Men har ikke plasma en type "rens" for brenning? Jo, men den er der for å forebygge at brenning skal skje, den kan ikke fikse om det er allerede brendt inn. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 De fleste innbrenninger kan man gjøre noe med i dag. Enten har tv-en et innbygget hvitvaskprogram eller det kan lastes ned fra nettet og brennes på en dvd plate. Etter noen timer med vil som regel innbrenningen bli borte, men dette er selvsagt ganske tøff behandling av tv-en. Man kan sammenligne det med et trestykke man har høvlet for mye på den ene kanten slik at den ikke lenger er jevn. Da må man slipe resten av trestykket ned slik at det matcher området man har høvlet for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå