Gå til innhold

Plasma eller LCD?

Anbefalte innlegg

God dag, jeg har noen spørsmål som jeg lurte på om jeg kunne fått noen svar på :)

Jeg skal kjøpe meg et TV til og ha tilkoblet PC'n slik at jeg kan se film og slikt på den..

Hva vil være det beste for meg og kjøpe, LCD eller Plasma ? har hørt noe om at Plasma ikke er bra til pc fordi bilde kan bli brent fast eller noe slikt. stemmer det ?

jeg så på denne Plasmaen.. er det et godt alternativ ? Noen som har noen anbefalinger ? Har ikke i tankene og bruke mer en 10,000,- På et TV.

Takker på forhånd, godt folk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brenningen på Plasma er kraftig redusert enn det det var tidligere, men den er der.

Om det er film som er hoved bruken ville jeg ikke nølt med å kjøpe Plasma. MYE bedre fager, svartnivå, respons tid (ingen rivinger), osv osv.

Om du skal også sitte å bruke den til spill så ville jeg ikke kjøpt Plasma. Spill har faste elementer som lett kan brenne inn (minimap, Interface osv). Kjenner flere med Plasma for spilling, og nesten alle har fått innbrenning.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Stemmer sikkert det:) Jeg har en kompis som har samme problemet, og han spiller langt mindre enn meg, men så betalte han et par tusen mindre for tven og.

Men har ikke plasma en type "rens" for brenning?

Jo, men den er der for å forebygge at brenning skal skje, den kan ikke fikse om det er allerede brendt inn.

Lenke til kommentar

De fleste innbrenninger kan man gjøre noe med i dag. Enten har tv-en et innbygget hvitvaskprogram eller det kan lastes ned fra nettet og brennes på en dvd plate. Etter noen timer med vil som regel innbrenningen bli borte, men dette er selvsagt ganske tøff behandling av tv-en. Man kan sammenligne det med et trestykke man har høvlet for mye på den ene kanten slik at den ikke lenger er jevn. Da må man slipe resten av trestykket ned slik at det matcher området man har høvlet for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...