johnniz Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 God dag, jeg har noen spørsmål som jeg lurte på om jeg kunne fått noen svar på Jeg skal kjøpe meg et TV til og ha tilkoblet PC'n slik at jeg kan se film og slikt på den.. Hva vil være det beste for meg og kjøpe, LCD eller Plasma ? har hørt noe om at Plasma ikke er bra til pc fordi bilde kan bli brent fast eller noe slikt. stemmer det ? jeg så på denne Plasmaen.. er det et godt alternativ ? Noen som har noen anbefalinger ? Har ikke i tankene og bruke mer en 10,000,- På et TV. Takker på forhånd, godt folk. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Vil ikke anbefale plasme til PC da det vil være mange statiske bilder som kan brennes fast. Det er ofte funksjoner med TVen som skal "vaske" vekk dette, men over tid er ikke dette kurant. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Dette med innbrenning og/eller ghosting på plasma er noe som man ikke lenger å ta særlig hensyn til. Joda; det er ikke veldig lurt å la et statisk bilde stå på i et døgn eller to - men det gjelder uansett teknologi, også LCD-tv'er kan få innbrenning. Dessuten sier trådstarter at han skal se film fra pc'en. Film har ingen statiske bilder. Spill kan ha statiske objekter i bildet, men så lenge samme spill/bilde ikke står på i dagevis er det ikke noe problem på nyere plasma TV. Dessuten er plasma best på film, stort sett. Bedre sort-nivå, selv om noen LED LCD'er kan konkurrere på det. Bedre shadow detail, mer naturlige farver, ikke overdreven skarphet som mange LCD'er er belemret med, mer naturlig flytende bilde (som er en iboende egenskap med plasmateknologien; LCD'er får til dette stort sett bare ved utstrakt bruk av såkaldte "bildeforbedrende" kretser. Som alltid har negative artifakter ved seg. Og til slutt - mye bedre innsynsvinkel. LCD-teknologien når fremdeles ikke opp til plasma når det gjelder ren bildekvalitet. Dessverre. Lenke til kommentar
johnniz Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 så du ville ha godt for Plasmaen fra Komplett i mitt tilfelle ? hvordan er denne og koble til PC'n ? må jeg ha egen HDMI ingang ? har ganske gammel data. fra 2004 tror jeg..Men funker top, har oppgradert så og si alt på den bortsett fra prosessoren 3.6ghz intelpentium 4. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Jeg personlig ville ha valgt en Panasonic. De er rett og slett best, nå da Pioneer er ute av markedet. Du trenger ikke HDMI nødvendigvis, VGA går fint, det blir da en analog overføring av signalet til TV'n, men det trenger ikke å bety så mye for kvaliteten. Men da må du ha egne kabler for lyd i tillegg. DVI går også, da trenger du en DVI/HDMI overgang, så kan du bruke HDMI-inngangen på TV'n. Da må du også ha egne kabler til lyden. DVI og HDMI er samme digitale signal, men bare HDMI kan overføre lyd i samme kabel. Endret 27. april 2010 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå