invalid_user Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Som de fleste allerede vet skal Premier League introduseres en ny regel fra neste sesong, som tillater å registrere kun 25 spillere, hvorav 8 må være 'homegrown'. For å forklare litt nærmere kopierer jeg følgende fra premierleague.com: From next season, clubs must include eight home-grown players out of a squad of 25. A home-grown player will be defined as one who, irrespective of his nationality or age, has been registered with any club affiliated to the Football Association or the Football Association of Wales for a period, continuous or not, of three entire seasons or 36 months prior to his 21st birthday (or the end of the Season during which he turns 21). Clubs will be able to supplement their squads with unlimited additional players under the age of 21 on 1st January in the year in which the season commences. Changes to the squad list of 25 may be made during the period of a transfer window. Jeg lager denne tråden for å diskutere hvordan Arsenal kan komme til å se ut neste sesong, og får å finne ut hvor mange forsterkninger Wenger kan hente denne sommeren. 'Homegrown' spillere i Arsenal i dag: 04. Cesc Fàbregas 06. Philippe Senderos 14. Theo Walcott 15. Denílson 16. Aaron Ramsey 17. Alexandre Song 20. Johan Djourou 22. Gaël Clichy 24. Vito Mannone 28. Kieran Gibbs 30. Armand Traoré 31. Sol Campbell 32. Fran Mérida 33. Nacer Barazite 45. Henri Lansbury 48. Mark Randall 50. Jay Simpson 52. Nicklas Bendtner De i rødt er over 21-årsgrensa og må dermed registreres om de har planer om å få spilletid i Arsenal. Det virker ikke som spillere som Randall og Simpson er over grensa, ettersom de fyller 21 neste sesong, så de er ikke "fortapte". Var litt usikker om Carlos Vela, men etter intens hoderegning har jeg kommet frem til at han ikke har vært registrert i England lenge nok til å være 'homegrown'. Men neste sesong blir han det. Når det gjelder andre spillere, som Rhys Murphy, Kyle Bartley, Emmanuel Frimpong, så er jeg rett og slett usikker på når de for første gang ble registrert, så jeg valgte å ikke ta dem med i denne lista. Men som dere kan se er det nok av 'homegrown' spillere i Arsenal, til å fylle kvota (faktisk kan vi fylle kvota med de ti spillere som er over 21-årsgrensa, og la være å regristrere resten). Så hvordan vil dere foretrekke Arsenal-mannskapet til å se ut neste sesong? Personlig vil jeg se noe lignende (forutsatt at Gallas, Senderos og Silvestre, samt en av keeperne (la oss si Almunia) forlater oss): Arsenal FC 2010/2011: 1. NY KEEPER 2. Abou Diaby 3. Bacary Sagna 4. Cesc Fàbregas 5. Thomas Vermaelen 6. Sol Campbell 7. Tomas Rosicky 8. Samir Nasri 9. Eduardo 10. Nicklas Bendtner 11. Robin van Persie 12. Carlos Vela 13. Johan Djourou 14. Theo Walcott 15. Denílson 16. Emmanuel Eboué 17. Alexandre Song 18. Marouane Chamakh 19. NY STOPPER 20. NY STOPPER 21. Lukasz Fabianski 22. Gaël Clichy 23. Andrey Arshavin 24. Vito Mannone 25. DM-BACKUP Under-21: - Aaron Ramsey - Jack Wilshere - Håvard Nordtveit? - Kyle Bartley - Kieran Gibbs - Armand Traoré - Fran Mérida? - Nacer Barazite - Jay Simpson - Jay Emmanuel-Thomas - Wojciech Szczesny +++ Resten av reserve-/u18-laget +++ Rødt = 'Homwgrown' Oransje = Ny spiller NB! Dette er ikke trøyenumre, bare antall registrerte spillere (ikke freak ut når dere ser at NB52 har "fått" Bergkamps nummer) Som dere ser så kan vi få 5 nye forsterkninger om vi selger unna nevnte spillere. Om i tillegg Campbell forsvinner, så er det plutselig 6 plasser tilgjengelig. Men vi må også tenke på fremtiden og at Ramsey og gjengen en dag også blir 21, og må registreres. Hvordan tror dere det vil se ut neste sesong? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Hva skjer egentlig hvis man kjøper nye spillere i januar? Vil ikke de få spille resten av sesongen, eller kan man registrere flere spillere underveis? EDIT: Nvm, svare stod jo i det første sitatet. Endret 27. april 2010 av Latias Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Regner med man følger Spania, så man kan registrer eventuelle nye spillere i Januar. Synes dette nye regelverket er relativt meningsløst, jeg kommer ihvertfall aldri til å se på f.eks Fabregas som en homegrown spiller ... Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Forandringer på 25mans troppen kan skje under et transfervindu Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Flott tiltak! Dog ser jeg at du har prestert å glemme Eastmond. Gratulerer =) Han er kanskje den spilleren som neste sesong blir back up for Song. Forøvrig tror jeg det er helt usannsynlig at vi henter 5 spillere som går inn i 25-manns troppen. Det som hentes er Chamakh, en stopper og muligens random filler som hentes siste dagen av vinduet. Er nesten litt for å gi Senderos ny kontrakt om han ønsker det og er fornøyd med å være backup, men bare dersom Gallas drar. Ellers er vi nødt til å hente en god stopper uansett om Gallas forsvinner eller ei. Slik at vi da har noe slik: Vermaelen, Gallas/Senderos, NY, DJ, Sol. Dette vil sannsynligvis holde. Jeg lurer veldig på hvilke planer Wenger har for Nordtveit. Når han ble hentet ble han jo kaptein for reservene og skulle starte i ligacupen. Har han virkelig stagnert så mye? Det blir vel hans tredje sesong i Arsenal neste år. Leste rykter i januar om at han ikke lenger er i planene til Wenger, men vet ikke hvor mye sannhet det er i det. Så får vi vel en ny venstreback i Pedro Botelho. I så fall tredjevalg bak clichy og Gibbs. Om denne Pedro beholdes kan det bety at Clichy er på vei ut? Bare spekulasjoner fra min side hvertfall. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Dog ser jeg at du har prestert å glemme Eastmond. Gratulerer =) Haha, kom på dette rett etter at jeg laget tråden. Skulle edite, men noe gikk galt, så jeg orka ikke å stresse mer (tok jævlig lang tid å lage tråden). Uansett, han er under 21-årsgrensa, så det er ikke så farlig. Han trenger ikke å registreres. Vet at det neppe hentes inn 5 nye spillere, jeg bare sier hvor mange spillere vi har mulighet til å registrere. Tviler på at Clichy forsvinner, han har spilt meget bra etter den after-injury perioden hvor han var elendig. Han har flere ganger sagt at han ser på England som sitt andre hjemland og savner London når han besøker Frankrike for lenge. Han virker som en veldig jordnær og lojal type. Ser ikke at han plutselig skulle bli uønsket bare fordi Pedro kommer. Gibbs har uansett MYE å gå på før han er på Clichys nivå. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Pedro kommer til å bli released. Han har ikke spilt nevneverdig bra på utlån, og han roter seg inn i mye trøbbel ellers. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Pedro kommer til å bli released. Han har ikke spilt nevneverdig bra på utlån, og han roter seg inn i mye trøbbel ellers. Du mener det? Har ikke sett noe til Pedro for å være ærlig og har lest han er en trøbbelmaker, men det var jo RvP også når han kom? Kan jo hende Wenger for skikk på ham. Vi får se. @iRoman: Nei tror ikke Clichy blir uønsker slikt sett. I form er han en av verdens klart beste backer. Mener å huske at både Silvinho og til dels Cole ble solgt fordi den var fremadstormende backer bak de (henholdsvis Cole og Clichy). Hadde man ikke hatt Clichy ville man vel ikke satt seg slik på bakbena mtp Cole sitt lønnskrav. Gibbs har nok litt igjen til nivået til Clichy ja og ser jo helst at vi beholder ham, men hvis Barca eller noen andre plutselig skulle slenge 200-250 millioner på bordet så vet jeg ikke hvor vond Wenger er å be. Igjen, bare spekulasjon. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg tror hvertfall det. Håper selvsagt at jeg tar feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå