moffe123 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hei. Er møkka lei av ustabile wifi-routere som kobler ned eller dør hele tiden. Tenkte eg skulle kjøpe enten en helt ok "vanlig" router og kjøre dd-wrt eller open-wrt. Har vert en del på eBay og sett på brukte Cisco routere og AP`er. Kan jo faktisk få ganske mye billig. Vil gjerne ha noen anbefalinger og pekere på hva som er lurt å kjøpe. Det eg hadde tenkt på var en router a-la 3650 og to Cisco AP`er. Vet at det er litt stress å sette opp cisco-produkter, men det er isåfall interessant stress. Når det er snakk om AP`ene trenger eg ikke n, klarer meg med a/b/g. Er det noen som har noen anbefalinger rundt dette? Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078 Her har du ihvertfall mulighet for dd-wrt eller open-wrt. Men den fungerer også rett ut av boksen. Har hatt den ca 1 år, tror den har vært restaret 1 eller 2 ganger... Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Du har jo Cisco Aironet 1131AG. Dette er pene og gode trådløspunkt. Støtter en masse funksjoner. Prisen er rett i overkant av 3000,- Lenke til kommentar
grooovy Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hvis du skal ha noe hjemme som virkelig "rocker" trådløst, bør du ta en titt på Cisco AIR-AP1142N-x-K9. Dette er noe av det råeste som finnes på markedet innen trådløst. Den gir meget bra oppetid og stabilitet. Har selv satt opp flere av disse, og dem er fantastiske å jobbe med. Prisen er en helt annen, tipper ca 7000. Lenke til kommentar
Ocularis Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Nå har han forsåvidt spesifisert at han ikke trenger N-standarden, og da vil 1131AG være det beste alternativet, som nevnt over. Da selvfølgelig om du har bestemt deg for Cisco-baser. Samme "enkle" oppsett som 1142N vil jeg tro, selv om jeg ikke har satt opp denne på IOS ennå. Endret 26. august 2010 av Ocularis Lenke til kommentar
lefodnes Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Men hva er egentlig forskjellen på disse boksene? Hvorfor koster Cisco-boksene 3-7000 kroner, og Linksys-boksen bare 380,- ? Blir Linksysboksen like bra som Cisco-boksene, bare den får seg installert dd-wrt? Er det nøyaktighet på radioelektronikken? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Men hva er egentlig forskjellen på disse boksene? Hvorfor koster Cisco-boksene 3-7000 kroner, og Linksys-boksen bare 380,- ? Blir Linksysboksen like bra som Cisco-boksene, bare den får seg installert dd-wrt? Er det nøyaktighet på radioelektronikken? tja si det.. Hvorfor en folkevogn koster 500 tusen og en ferrari koster flere millioner. Ordene Cisco og billig hører ikke hjemme i samme setning. Stabilitet i et trådløst nettverk avhenger av sender og mottaker. Om en av de er dårlig, nytter det ikke å gjøre den andre bedre. MAO ikke sikkert det er AP som er noe ustabilt, det kan være trådløskortet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå