Gå til innhold

HTC Desire - Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nån mer än mig som har problem med att skärmen blir svart i det att du trycker "Ring"?

Jag vet att det ska vara så när du t.ex tar telefonen mot örat, men för mig sker detta så fort jag trycker Ring - uansett - även om jag låter telefonen ligga på ett bord under hela operationen t.ex. - och det är svart tills den jag snackat med lagt på (jag har själv ingen möjlighet att avsluta samtalet eftersom skärmen är svart). :-) Det är problematiskt t.ex när jag ringer fel, eller kommer till mobilsvar o inte önskar att lägga en besked...förutom att det inte ska vara så. :-) Noen!?

Lenke til kommentar

Hei,

Er symbian bruker som kunne tenke meg prøve Desire og Android.

Lurer litt på dette med tilkoblinger(Gps,wifi mm)

På min N97 så kobler GPS`en inn automatisk når jeg starter et program som bruker Gps og når jeg avslutter programmet så kobles også Gps`en ut igjen.

Når jeg skal på nett så brukes automatisk(og kobles inn) mitt wifi nett når jeg er innenfor dette og wifi koblingen går automatisk ned igjen etter ferdig surfing. Er jeg utafor wifi nett går den rett på mobilnettet selvsagt. Jeg kan stille inn om jeg vil at den skal spørre først. Dette fungerer veldig bra og sømløst og sparer batteriet.

Er jo en innstilling på telefonen hvor man setter en prioriteringsliste på nettverksmålene.

Hvordan funker dette på Desire/Android? Lignende eller må man først gå inn et sted for å slå på tilkoblinger før man skal bruke apps som trenger tilkoblingen?

Og går det greit nå å sende filer med Bluetooth?

Håper noen kan svare, som kanskje også har prøvd begge systemer

Hilsen Nysjerrig på Android

Lenke til kommentar

Var godt å få byttet ut batteriet :)

Gått fra 1400mA til 1600mA batteri til latterlige 250,- . Så nå blir det bare å se om det blir enda bedre! \o/

Telefonen ble ikke tyngre.

hvor kjøpte du batteriet?ble den tykkere fysisk når du satte inn et større batt

Lenke til kommentar

Nån mer än mig som har problem med att skärmen blir svart i det att du trycker "Ring"?

Jag vet att det ska vara så när du t.ex tar telefonen mot örat, men för mig sker detta så fort jag trycker Ring - uansett - även om jag låter telefonen ligga på ett bord under hela operationen t.ex. - och det är svart tills den jag snackat med lagt på (jag har själv ingen möjlighet att avsluta samtalet eftersom skärmen är svart). :-) Det är problematiskt t.ex när jag ringer fel, eller kommer till mobilsvar o inte önskar att lägga en besked...förutom att det inte ska vara så. :-) Noen!?

Høres ut som et hardware-problem, tipper at det er en feil på proximity-sensoren.

Lenke til kommentar

Den ble ikke fysisk større, bruker jo de samme dekslene. ;)

Skal finne link og editere her straks...

Edit:

http://www.mugen-power-batteries.com/google/google-nexus-one/mugen-power-google-nexus-one-1600mah-extended-replacement-battery.html

Du får si fra om det hjelper, ref. linken noen postet nylig her på forumet om at Mugen-batterier bare er "juks", at de ikke er bedre enn batteriene som følger med i det hele tatt (snarere dårligere):

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=649770

Lenke til kommentar

Den ble ikke fysisk større, bruker jo de samme dekslene. ;)

Skal finne link og editere her straks...

Edit:

http://www.mugen-power-batteries.com/google/google-nexus-one/mugen-power-google-nexus-one-1600mah-extended-replacement-battery.html

Du får si fra om det hjelper, ref. linken noen postet nylig her på forumet om at Mugen-batterier bare er "juks", at de ikke er bedre enn batteriene som følger med i det hele tatt (snarere dårligere):

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=649770

Okej. skal se hvordan den oppfører seg. Worst case så har jeg i alle fall to batterier som er kjekt om jeg skal vekk for en lengre periode. Kosta slikk og ingenting.

Lenke til kommentar

Hei,

På min N97 så kobler GPS`en inn automatisk når jeg starter et program som bruker Gps og når jeg avslutter programmet så kobles også Gps`en ut igjen.

Når jeg skal på nett så brukes automatisk(og kobles inn) mitt wifi nett når jeg er innenfor dette og wifi koblingen går automatisk ned igjen etter ferdig surfing. Er jeg utafor wifi nett går den rett på mobilnettet selvsagt. Jeg kan stille inn om jeg vil at den skal spørre først. Dette fungerer veldig bra og sømløst og sparer batteriet.

Er jo en innstilling på telefonen hvor man setter en prioriteringsliste på nettverksmålene.

Hvordan funker dette på Desire/Android? Lignende eller må man først gå inn et sted for å slå på tilkoblinger før man skal bruke apps som trenger tilkoblingen?

Gikk selv fra N97 til Desire

GPS programmer skrur ikke automatisk på GPSen. Du vil bli spurt dersom programmet trenger dette. Du kan også gjøre det selv f.eks. via en widget på startskjermen. Sånn sett kan du starte gps-programvare uten å faktisk aktivere GPSen om du ønsker å spare batteri. Google maps f.eks. klarer å finne din posisjon med ett par hundre meters feilmargin uten gps.

WiFi/3G switchingen mener jeg er mye bedre på android enn på symbian. Du slipper å manuelt sette prioriteringer. Den vil alltid se etter kjente wifi nettverk først og om det ikke er tilgjengelig brukes datanettet automatisk. Det jeg ofte hadde problemer med på symbian var at jeg f.eks. brukte wifi og mens jeg gjorde dette beveger meg utenfor wifi dekning. symbian vil da mase gjentatte ganger på at den ikke får kontakt og man må gå ut og inn av programmet sånn at tilkoblen blir lukket og åpnet på nytt. Android switcher on the fly uten problemer. Om du er på WiFi eller mobildatanettverket er tydelig indikert ved siden av dekningssymbolet så det er lett å følge med på hva som skjer. Du kan også veldig enkelt skru av wifi eller mobildatanettverk for å tvinge telefonen til en av dem, noe som er veldig praktisk!

Anbefaler deg definitivt å bytte. Desire er en mye bedre mobil enn N97 :)

Lenke til kommentar

Hei,

Gikk selv fra N97 til Desire

GPS programmer skrur ikke automatisk på GPSen. Du vil bli spurt dersom programmet trenger dette. Du kan også gjøre det selv f.eks. via en widget på startskjermen. Sånn sett kan du starte gps-programvare uten å faktisk aktivere GPSen om du ønsker å spare batteri. Google maps f.eks. klarer å finne din posisjon med ett par hundre meters feilmargin uten gps.

WiFi/3G switchingen mener jeg er mye bedre på android enn på symbian. Du slipper å manuelt sette prioriteringer. Den vil alltid se etter kjente wifi nettverk først og om det ikke er tilgjengelig brukes datanettet automatisk. Det jeg ofte hadde problemer med på symbian var at jeg f.eks. brukte wifi og mens jeg gjorde dette beveger meg utenfor wifi dekning. symbian vil da mase gjentatte ganger på at den ikke får kontakt og man må gå ut og inn av programmet sånn at tilkoblen blir lukket og åpnet på nytt. Android switcher on the fly uten problemer. Om du er på WiFi eller mobildatanettverket er tydelig indikert ved siden av dekningssymbolet så det er lett å følge med på hva som skjer. Du kan også veldig enkelt skru av wifi eller mobildatanettverk for å tvinge telefonen til en av dem, noe som er veldig praktisk!

Anbefaler deg definitivt å bytte. Desire er en mye bedre mobil enn N97 :)

Tusen takk for tydelig svar. Akkurat hva jeg trengte å vite. Og regner da med at Bluetooth også nå fungerer greit på Desire. Så da blir det nok kjøp. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har nå ladet opp det nye batteriet en del ganger og tatt det i bruk.

Vet ikke helt om det er noe forskjell enda, men har lagt merke til at billaderen sliter å lade det nye batteriet. Har ikke vært så obs på dette, så vet ikke om orginalbatteriet er like vrang.

Dockingstasjonen jeg kjøpte til Nexus fungerer strålende til Desire med litt modifikasjoner med dremmel. Har nå en ekstra brønn bak for å lade det ekstra batteriet :)

Lenke til kommentar

ser i testen setter de en minus med at Æ Ø Å funksjonen ikke funker på tastaturet. hva er dette fornoe? Finnes det keyboard applikasjoner som kan fange opp æ ø å på fulltastatur ?

Flisespikkeri deluxe. Mange foretrekker å bruke standard tastatur uten æøå, fordi den har mer plass og gjetter riktig ord (med æ,ø eller å) 99% av tilfellene. Personlig har jeg falt for Scandinavian Keyboard som gir deg æ,ø og å med en gang. Det føles mer naturlig synes jeg.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en rar greie her nå....pga jobben så får jeg en del meldinger fra ALtinn på brukernavn og passord...husker ikke hvilket nr denne blir sendt fra....

men nå får jeg opp en facebook kontakt opp, og melding om at sms'en kommer fra denne kontakten.

Er det noen måter jeg kan unngå dette på? at meldinger fra 4/5 sifrede ikke blir koblet til fb kontakter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...