Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Amentio og "på lager"


Anbefalte innlegg

De selger jo varen. De har den bare ikke på lager. Det finnes INGEN nettbutikker som har ALLE varene de selger på lager.

 

Så hvorfor har netshop min ordre på plukkliste allerede? bestilte for en time siden. Bestilte en annen PC fra netshop også, gikk lynraskt.

 

Bestilte den "lynraske" PCen hos amentio først, alt var på lager, så var det ikke på lager alikevel og ordren ble bare forskjøvet dag for dag (det hastet...). Ringte og avbestilte, bestilte hos netshop, ringte for å bekrefte, ordren var sendt. Det hele tok 2-3 dager.

 

Amentio? Dere har sikkert en fin sjappe og dere tror kanskje at dere har en fin infrastruktur, men desverre så har dere ufattelig mange konkurrenter som er kanskje litt dyrere, men som leverer mye bedre. Og der taper dere inntekt. Jeg hadde nok revurdert markedstrategien samt infrastrukturen deres for å kunne møte konkurransen.

 

Hvorfor quoter du meg? Ser du egentlig hva jeg skrev?

 

Fordi du sa "Det finnes INGEN nettbutikker som har ALLE varene de selger på lager."

 

Det virker som at Netshop hadde alt de solgte på lager og bestillingen min er allerede sendt og jeg har fått mail med sendingsnummer. Alt dette i løpet av 2 timer.

 

Men jeg skriver jo ikke at "det finnes ingen nettbutikker som har alle varene DU skal ha på lager"...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Raskt til min konklusjon: Jeg kan ikke anbefale Amentio. Hvorfor? Les blogginnlegget mitt her: http://www.datakis.net/blogg/?p=313

 

Hmm, dette er selvsagt ikke bra, jeg opplevde faktisk akkurat det samme, den gangen var det at et M4A78-EM hovedkort ble sendt 2 ganger i posten til meg når jeg skulle ha ATX versjonen (altså uten -M) .

 

Det som klart berget Amentio fra at jeg gikk bananas her på forumet var nettop at jeg følte at kundeservicen gjorde alt de kunne og at det fantes omstendigheter (som sammenkjøringen med datakjeden, blandt annet retur og reparasjon) som forklarte alle problemene , men utifra hva du har postet ser det ut som det er litt for mange produkter som har hatt denne "feilmerkingen".

 

Hva årsaken til alt dette rotet er tørr jeg ikke spekulere i, men dette kommer nok desverre til å koste dem mange kunder så jeg anbefaler selskapet å rydde opp fortest og komme igang med dialogen med kundene sine her på forumet igjen.

 

Føler uansett at jeg fikk bra kundebehandling, men som helhet leverte nok ikke amentio desverre.

Lenke til kommentar

Raskt til min konklusjon: Jeg kan ikke anbefale Amentio. Hvorfor? Les blogginnlegget mitt her: http://www.datakis.net/blogg/?p=313

Fikk du dekka fraktkostnadene dine?

 

Jada - fikk faktisk tilbakebetalt både fraktkostnader og det jeg forskuddsbetalte for et par dager siden, så jeg hadde ikke utlegg annet enn de jeg må sette på "irritasjons-kontoen".

Det er veldig bra. Så er det noe Amentio lykkes med.

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg hadde lest denne tråden før jeg bestillte ny pc fra Amentio.

Opplever nå det samme som mange andre her. Bestillte deler forrige uke, 25. Juli, statusen var åpen i 3 dager, og etter å ha sendt mail til de uten å få svar, så havnet den på plukkliste, der har den nå vært i 2 dager.

Grunnen til at jeg valgte Amentio var fordi de hadde alle delene jeg ville ha, "på lager", og selvsagt pga. prisen. Nå er jeg mindre sikker på om det var lurt, mulig jeg er utålmodig, men jeg forventer at lagervarer blir sendt ut i løpet av et par dager. Så jeg begynner å vurdere alternativer.

Komplett.no har jeg kun hatt bra erfaring med fra tidligere, både når det gjelder kundeservice og forsendelse av varer. De er derimot 1200,- kroner dyrere totalt enn det amentio var. Nå begynner jeg å tenke at det kanskje er verdt å spandere litt ekstra for å få god service.

Lenke til kommentar

 

Komplett.no har jeg kun hatt bra erfaring med fra tidligere, både når det gjelder kundeservice og forsendelse av varer. De er derimot 1200,- kroner dyrere totalt enn det amentio var. Nå begynner jeg å tenke at det kanskje er verdt å spandere litt ekstra for å få god service.

 

Anbefaler deg at du ringer dem, har en del erfaringer med kundesenteret til Amentio og når man har fått kontakt med en person der så opplevede jeg i alle fall at jeg ble tatt godt vare på som kunde.

Desverre så ser det ut som sammenslåingen med Datakjeden og spesielt at de nå har også det tekniske har bydd på store utfordringer til dem.

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg hadde lest denne tråden før jeg bestillte ny pc fra Amentio.

Opplever nå det samme som mange andre her. Bestillte deler forrige uke, 25. Juli, statusen var åpen i 3 dager, og etter å ha sendt mail til de uten å få svar, så havnet den på plukkliste, der har den nå vært i 2 dager.

Grunnen til at jeg valgte Amentio var fordi de hadde alle delene jeg ville ha, "på lager", og selvsagt pga. prisen. Nå er jeg mindre sikker på om det var lurt, mulig jeg er utålmodig, men jeg forventer at lagervarer blir sendt ut i løpet av et par dager. Så jeg begynner å vurdere alternativer.

Komplett.no har jeg kun hatt bra erfaring med fra tidligere, både når det gjelder kundeservice og forsendelse av varer. De er derimot 1200,- kroner dyrere totalt enn det amentio var. Nå begynner jeg å tenke at det kanskje er verdt å spandere litt ekstra for å få god service.

 

Samme erfaring her også.

 

Bestilte 25. juli og status åpen i flere dager, men ble raskt endret til plukkliste når jeg tok kontakt med dem.

 

Men det hjelper lite med status plukkliste i flere dager når de ikke klarer å sende varene.

De innrømte såvidt at lagerstatusen som fremkommer på siden ikke stemmer, men begynte raskt å "forklare" om når varene kom inn på lager og endret status fra åpen til plukkliste.

 

Så jeg må dessverre si;

STYR UNNA Amentio (og da Datakjeden) hvis du ønsker varene levert innen rimelig tid.

Jeg regner med nå minst to til tre uker leveringstid på min ordre; ikke helt forventet i 2010.

 

 

Så alle som har dårlig erfaring med Amentio må gjerne dele sine erfaringer her, for det begynner å bli et mønster her.

 

(Bare Komplett.no kunne hatt litt større vareutvalg og litt lavere priser.... du vet i det minste når du får varene)

Lenke til kommentar

Dette kan ikke være bra for Amentio alt dette... de har gode priser..men å ikke informere kundene..ikke ta slike tråder som dette seriøst. Det kan ikke være bra for dem... Det er ikke alltid billigst er best... Jeg skal IKKE kjøpe fra dem, det er sikkert.

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg hadde lest denne tråden før jeg bestillte ny pc fra Amentio.

Opplever nå det samme som mange andre her. Bestillte deler forrige uke, 25. Juli, statusen var åpen i 3 dager, og etter å ha sendt mail til de uten å få svar, så havnet den på plukkliste, der har den nå vært i 2 dager.

Grunnen til at jeg valgte Amentio var fordi de hadde alle delene jeg ville ha, "på lager", og selvsagt pga. prisen. Nå er jeg mindre sikker på om det var lurt, mulig jeg er utålmodig, men jeg forventer at lagervarer blir sendt ut i løpet av et par dager. Så jeg begynner å vurdere alternativer.

Komplett.no har jeg kun hatt bra erfaring med fra tidligere, både når det gjelder kundeservice og forsendelse av varer. De er derimot 1200,- kroner dyrere totalt enn det amentio var. Nå begynner jeg å tenke at det kanskje er verdt å spandere litt ekstra for å få god service.

Trodde min handleopplevelse hos Amentio skulle utarte seg til et mareritt da jeg (som så mange andre) opplevde at ordren min på samme tid sto oppført som både "sendt", "åpen" og "rest. Etter flere dager uten mottatte varer sendte jeg klagemail. Ble svært positivt overrasket da jeg ble kontaktet av Amentios kundeservice ved Torkel på tlf, til alt overmål utenom åpningstid. Han var profesjonell til fingerspissene og beklaget i en høflig tone at info fra Amentio fremsto som forvirende. Lagerstatus gjaldt fjernlager..Han skjønte åpenbart betydningen av god kundeservice og jeg fikk et tilbud om plaster på såret som overgikk hva jeg hadde krav på. Dersom denne kundebehandleren får frie tøyler hos Amentio lover det godt! Han greide å beholde meg som kunde hvertfall.

 

Samme erfaring her også.

 

Bestilte 25. juli og status åpen i flere dager, men ble raskt endret til plukkliste når jeg tok kontakt med dem.

 

Men det hjelper lite med status plukkliste i flere dager når de ikke klarer å sende varene.

De innrømte såvidt at lagerstatusen som fremkommer på siden ikke stemmer, men begynte raskt å "forklare" om når varene kom inn på lager og endret status fra åpen til plukkliste.

 

Så jeg må dessverre si;

STYR UNNA Amentio (og da Datakjeden) hvis du ønsker varene levert innen rimelig tid.

Jeg regner med nå minst to til tre uker leveringstid på min ordre; ikke helt forventet i 2010.

 

 

Så alle som har dårlig erfaring med Amentio må gjerne dele sine erfaringer her, for det begynner å bli et mønster her.

 

(Bare Komplett.no kunne hatt litt større vareutvalg og litt lavere priser.... du vet i det minste når du får varene)

Lenke til kommentar

Har opplevd det samme selv.

 

Bestile en G20 fra de, som var på lager, de trakk også penger fra konto.

 

Noen dager går, og jeg sjekker status. Da er den ikke på lager, og forventes inn om en par uker. Ikke et pip fra Amentio.

 

Avbestiller selvsagt og bestiller fra annen seriøs webbutikk. Aldri mer Amentio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...