Khani Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Hei Jeg har bestilt en del varer fra Amentio hvor samtlige sto med status "på lager". Jeg antok da at varen var på lager og at de ble sendt i løpet av en dag eller to. Hver dag så ble leveringen forskjøvet uten grunn. Når det hadde gått nesten en uke så ringte jeg dem og spurte. Mannen jeg pratet med sa at de selvfølgelig ikke hadde dette på lager, men på et fjernlager og ventet på at det kom til deres lager. Jeg spurte han om de da egentlig bør skrive ikke på lager på sine sider, men det hadde han ikke noe svar på. Er det bare meg eller det noen andre som synes det er pussig å skrive at ting er på lager når de i prinsippet er på lageret til leverandøren. Kan man for eksemepel skrive at en vare er på lager når den egentlig er på lager hos en grosist i Nederland f. eks. Hvor går grensen? Hei, slik skal det ikke være. Varer som er lagerført skal i prinsippet bli sendt ut innen to dager. På ikke lagerførte varer så blir ETA satt ihht. dato hos våre leverandører. Har du kunnet sendt meg en PM med ditt saksnr eller ordrenr slik at vi får se hva som har gått galt? Men hvorfor sier de at den er på lager da, når de ikke har planer om å levere fra den distributøren? Den er jo på lager Ikke når du ikke kan velge distributør selv... Hadde vært greiere om du fikk opp billigste pris og lagerstatus på den, og deretter billigste pris som har varen på lager. Da kunne du selv valgt om du ville vente eller betale mer. Men men, Jeg mener at Amentio misbruker begrepet "på lager" og ingen ting i teksten deres beskriver webmerc systemet slik at man forstår at lagerstatus ikke nødvendigvis gjelder DEN varen du bestiller, men kan gjelde samme vare hos en annen leverandør. Hei. Varer som er lagerført skal bli sendt ut innen to dager, uavhengig om det er fra internlager eller fra vår leverandør. Forresten, vi har gått fra Webmercs til et nytt system I forhold til hvor lang tid de bruker på og sende varer skulle jeg tro at de brukte hest og kjerre. Returen dems er et totalt kaos og deres kundeservice er totalt ræva. Vår kundesupport skal besvare alle henvendelser iløpet av en dag, og hvis man opplever noe negativt med dette så vil vi gjerne ha beskjed om hva som har skjedd. Kan du sende oss en PM med ditt saksnr eller ordrenr så sjekker vi saken. Mvh Chris Der var det endelig svar og få. Syns at meldingen min skulle ha blitt besvart snart (Sendt 8. april) Alle meldinger ble besvart iløpet av et par timer til en dag fram til jeg spurte om hvorfor ikke full pris skulle bli dekket når jeg returnerte varen. Mvh William. A. R Endret 30. april 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
Amentio Webshop Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Der var det endelig svar og få. Syns at meldingen min skulle ha blitt besvart snart (Sendt 8. april) Alle meldinger ble besvart iløpet av et par timer til en dag fram til jeg spurte om hvorfor ikke full pris skulle bli dekket når jeg returnerte varen. Mvh William. A. R Send oss gjerne en PM med ditt saksnr så vi får ordnet dette internt. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Var borti det samme når jeg bestillte der, synes det er latterlig, greit at de er noen prosent billigere enn konkurrentene, men det var første og siste gang jeg handler der. Samme om det står forklart en plass eller ikke, å vente over 1 uke fra jeg bestiller varene til jeg har de er uholdbart som bare det. Da betaler jeg heller 5% mer og får varene på 2 dager fra Netshop. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Vente en uke? Herregud. For 10 år siden var det å vente en uke normalt. Det var det forsåvidt når jeg handlet for 5 år siden også. Enn å sutre over at du må vente EN jævla uke. Håper du aldri må flytte nord for Sinsen... 1 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Var borti det samme når jeg bestillte der, synes det er latterlig, greit at de er noen prosent billigere enn konkurrentene, men det var første og siste gang jeg handler der. Samme om det står forklart en plass eller ikke, å vente over 1 uke fra jeg bestiller varene til jeg har de er uholdbart som bare det. Da betaler jeg heller 5% mer og får varene på 2 dager fra Netshop. 1 uke bør en da tåle å vente.. når en snakker om 1 mnd + er det en annen sak 2 Lenke til kommentar
Amentio Webshop Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Var borti det samme når jeg bestillte der, synes det er latterlig, greit at de er noen prosent billigere enn konkurrentene, men det var første og siste gang jeg handler der. Samme om det står forklart en plass eller ikke, å vente over 1 uke fra jeg bestiller varene til jeg har de er uholdbart som bare det. Da betaler jeg heller 5% mer og får varene på 2 dager fra Netshop. 1 uke bør en da tåle å vente.. når en snakker om 1 mnd + er det en annen sak Hei godt folk. Man skal selvfølgelig ikke vente over en uke på lagerførte varer fra vårt / Våre leverandøres lager. Dette vil vi gjerne se nærmere på slik at vi får unngått dette i fremtiden. Kunne dere sendt meg en PM med deres ordrenr/saksnr? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hehe... jeg må le godt når jeg leser alt her. Det er typisk Amentio og ikke noe nytt. At man må gå via et forum for å få det slik man skal er jo helt latterlig. Det tyder på at det er noe riv ruskende galt internt hos dem. Jeg har vært i kontakt med dem selv og opplevd et ikke eksisterende internsystem. De har ikke kontroll. Dette er også nevnt før her, men tenkte bare å dele mine egne erfaringer for å støtte opp om disse påstandene. Lenke til kommentar
Ovnskaren Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Ikke bare negativt med Amentio. Kjøpte en Hp-bærbar av Amentio i høst.Overraskende levert på døra av Dhl eller noe sånt. (2-3 dager etter bestilling) Var desverre DOA pga. defekt tastatur. Kjapp og grei kundeservice på mail.Penger kjapt tilbake. Kjøpte en Lenovo fra Amentio etterpå. Fornøyd med serviceen, ja. Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Står forklart på sidene deres hvordan lagerstatusen fungere. Les den før du klager. Ja, stemmer. Dette er jo helt vanlig og akseptabel praksis. Var på Elkjøp her om dagen. Fant en TV jeg ville ha og spurte om den var på lager, de sier "JA." Kjørte bilen rundt butikken og inn på baksida for å hente TV-en etter å ha betalt. Så sier en mann ved lageret at den er på fjernlager, før han avslutter, "du skulle jo lest det lille skiltet med liten skrift ved inngangen, hvor det står at "ja" til at varen er på lager = at vi egentlig ikke har den på lager" - "kom igjen om noen dager, men kom hver dag, for vi vet ikke når den kommer, og vi gidder ikke ringe deg å si fra når heller." ...en helt vanlig handletur. EDIT: Et par bilder fra Amentio på Leangen... Endret 24. mai 2010 av sleif Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hei. Varer som er lagerført skal bli sendt ut innen to dager, uavhengig om det er fra internlager eller fra vår leverandør. Forresten, vi har gått fra Webmercs til et nytt system I forhold til hvor lang tid de bruker på og sende varer skulle jeg tro at de brukte hest og kjerre. Returen dems er et totalt kaos og deres kundeservice er totalt ræva. Vår kundesupport skal besvare alle henvendelser iløpet av en dag, og hvis man opplever noe negativt med dette så vil vi gjerne ha beskjed om hva som har skjedd. Kan du sende oss en PM med ditt saksnr eller ordrenr så sjekker vi saken. Mvh Chris Joda, William, butikken sliter. Det sier sitt at butikken må registrere seg her, oppsøke klagende kunder og forsøke å løse alt internt. Men vi må da være tålmodige når Amentio har bytta datasystem. Selv gikk jeg over fra å skrive med blyant til å bruke penn. Jobben ringte for å finne ut hvorfor jeg ikke hadde kommet i løpet av en hel arbeidsuke. Fortalte jeg hadde gått fra å skrive med blyant til å skrive med penn, og at det bød på så store problemer at jeg tok meg fri uten å si fra - noe jeg selvsagt forventet sjefen skulle forstå. Skjønner enda ikke at han ble så sinna... Vel, vel, nå har jeg skrevet med penn i 2 måneder. Begynner vel på jobb om en ukes tid når jeg matcher alfabetet. Forventer å bli godt likt av alle kollegene nå ass Gleder meg til kommentarer som så rått du skriver, du er kul, du er kongen på haugen og lignende. Nå vil alt bli mye bedre! Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg ser at flere ikke er fornøyd med lagerstatus på Amentio. Jeg opplevde å bestille en vare som var angitt på lager, og bestilte denne. Amentio hører i fra seg med å si at de er utsolgt på varen, greit nok, de sa at lagerstatus oppdateres 100% manuelt. Så en må dermed beregne at lagerstatus ikke stemmer. Dessverre står fremdeles varen de ikke har, fremdeles som lagerført til god pris. Da lurer jeg litt på om de spekulerer i dette for å komme godt ut på kåringer som billig nettbutikk?? For billig nettbutikk kåringer går vel ut fra prisene på nettsiden og lagerstatus, og ikke om de virkelig selger varen ?? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Selvfølgelig spekulerer de. Det eneste som gjelder er penger. Resten driter de i så lenge nok folk handler der. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Frakt og Levering •Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må ansees som veiledende. Nå har jeg aldri handlet hos Amentio og jeg tror ikke denne formuleringen er enestående, men jeg synes ikke akkurat dette punktet virker spesielt tillittsvekkende... Jeg leser "Vi kommer nok til å levere, men kanskje ikke i dag". Handler man hos Komplett.no kan man føle seg ganske trygge på hva man får, skal man på død og liv spare de 3%-4% som jeg kanskje vil tro skiller de ledende nettbutikkene innen elektronikk i norge må man sikkert forsake noe når man velger den absolutt billigste... Sikkert helt greit hvis man skal bestille en dvd film, litt mer ugreit hvis man bestiller en pc, server, laserskriver etc. - J 1 Lenke til kommentar
cakefun Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 vel personlig har jeg handlet nesten all min hw hos komplett og jeg får alltid det jeg skal ha kjempraskt kundeservicen er også upåklagelig ,har fått svar på mail på søndager helligdager,og om kvelden ,kjempeservice på alt og neida jeg er ikke ansatt hos dem eller noe ,he he Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Om Amentio er treg og leverer sent, er en ting. Det jeg misliker er at de "annonserer" varer til pris de ikke har. På varen jeg bestilte kom de best ut på prissammenligning, det gir jo god score på søkerobot som søker og rapporterer best pris. -Men de har jo ikke varen! Flere døgn etter de avlyste min bestilling (da dem ikke har og ikke får til prisen), står ennå varen til god pris og i lager. Da kan man jo fake seg til gode ranking på f.eks. billigste nettbutikk. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 De selger jo varen. De har den bare ikke på lager. Det finnes INGEN nettbutikker som har ALLE varene de selger på lager. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Varer med "Forventet dato" er derimot helt håpløst. Helt enig. Jeg driver og følger med en del på ulike komponenter hos Amentio nå fordi jeg skal bygge ny PC om en måneds tid. Flere av varene blir bare skjøvet fremover og fremover og fremover med én og én dag. Helt latterlig. Synes det burde finnes regler for denne typen villedende markedsføring! (Dette gjelder sikkert ikke bare Amentio, men dog..) Endret 5. juni 2010 av Fjonisen Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Pcen min har blitt utsatt flere ganger, fra 06 til 09. Bestilte 2.juni og forventa og få den iløpet av minst 5 dager siden jeg har muntlig eksamen uka som kommer nå. Det har gått en uke, men de har ikke fått sendt den engang... Går det ann å kanselere orderen og få penga tilbake? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Pcen min har blitt utsatt flere ganger, fra 06 til 09. Bestilte 2.juni og forventa og få den iløpet av minst 5 dager siden jeg har muntlig eksamen uka som kommer nå. Det har gått en uke, men de har ikke fått sendt den engang... Går det ann å kanselere orderen og få penga tilbake? Ja, om du ringer de. De har ikke web-basert avbestilling slik komplett og en del andre har. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Sendte mail igår kveld, får se hva de svarer på mandag og handler deretter. Mer en uke på å bare få sendt varene er drøyt... (Eller er det bare meg som overreagerer?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå