Kfinn Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hei Jeg har bestilt en del varer fra Amentio hvor samtlige sto med status "på lager". Jeg antok da at varen var på lager og at de ble sendt i løpet av en dag eller to. Hver dag så ble leveringen forskjøvet uten grunn. Når det hadde gått nesten en uke så ringte jeg dem og spurte. Mannen jeg pratet med sa at de selvfølgelig ikke hadde dette på lager, men på et fjernlager og ventet på at det kom til deres lager. Jeg spurte han om de da egentlig bør skrive ikke på lager på sine sider, men det hadde han ikke noe svar på. Er det bare meg eller det noen andre som synes det er pussig å skrive at ting er på lager når de i prinsippet er på lageret til leverandøren. Kan man for eksemepel skrive at en vare er på lager når den egentlig er på lager hos en grosist i Nederland f. eks. Hvor går grensen? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Står forklart på sidene deres hvordan lagerstatusen fungere. Les den før du klager. Lenke til kommentar
chirsso Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) jeg mener at Amentio kjøper varer direkte fra grossist og varene sendes derfra til kunde, ikke via Amentio. Derfor får man stort sett varer i ulike forsendelser. De kjøper alltid fra billigste grossist og derfor er det noe leveringstid til tider Jeg er enig med deg at det kan virke noe villedende. på lager status hos Amentio er altså ikke deres lager men hos grossist. Endret 27. april 2010 av chirsso Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Villeledande marknadsföring skulle jag kalla det. Står det på lager skall jag inte behöva leta bland finstilt text att det inte stämmer, för det gör det ju inte. Det tar heller inte längre tid att sända från distributör än att sända från eget om de så hade varan på lager. I stort sett alla distributörer i Norge sänder varan samma dag om beställning inkommit innan 11. På tide att folk börjar bli stram mot dessa, annars visar de aldrig bättring. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Står forklart på sidene deres hvordan lagerstatusen fungere. Les den før du klager. Vil du presentere oss for en link? Etter det jeg kan se så står det aldri at "på lager" skal bety noe annet enn at varen kan pakkes umiddelbart og være levert innen 2-4 dager. Endret 27. april 2010 av radivx Lenke til kommentar
chirsso Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Frakt og Levering Det er det punktet som er understreket de mener forklarer at lagerstatus "på lager" gjør at det ikke sendes selv om det er lagervare Normal frakttid er 2-4 dager avhengig av hvor du bor. •Varer som ikke finnes på lager ved bestilling er spesifisert i produktbildet i web-butikken - du får informasjon om når den er ventet inn. •Vi vil normalt vente med å sende ordren til alle varene er på lager, hvis ikke annet er spesifisert. Vi opererer med flere leverandører, og varer som er på lager hos de ulike leverandørene bli sendt så snart som mulig, du kan derfor oppleve å motta varene i flere forsendelser. •Vi forbeholder oss retten til å velge en leverandør som venter inn varene de nærmeste dagene hvis dette kan forhindre splittelse av ordre mellom flere leverandører. •Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må ansees som veiledende. •Vi tar forbehold om skrivefeil og endring av priser og spesifikasjoner uten varsel. Dette gjelder også opplysninger oppgitt i ordrebekreftelse Frakt •Alle forsendelser går normalt med postens servicepakke. Forsendelser med posten bedriftspakke dør-dør eller Tollpost/Schenker/DHL/NorCargo kan forekomme. •Porto er spesifisert i handlevognfunksjonen og vil variere i forhold til vekt på varen, hvor du bor og hvilken fraktmåte som benyttes. •Dersom Amentios kunde ikke er tilgjengelig på leveringstidspunktet eller at kunde har oppgitt feil leveringsadresse og dette medfører at transportør må frakte varene tilbake til terminalen, vil transportørs merkostnad bli fakturert kunde. Ekspedering av ordre Amentio henter alltid varene fra den billigste grossisten for å holde prisene så lave som mulig for våre kunder. Du derfor kan oppleve at ordren blir levert i flere kolli. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Ekspedering av ordreAmentio henter alltid varene fra den billigste grossisten for å holde prisene så lave som mulig for våre kunder. Du derfor kan oppleve at ordren blir levert i flere kolli. Her har du problemet. - Webmercs-systemet som amentio bruker kan ha 10 distributører med forskjellige priser koblet til samme vare. - Dersom varen du bestiller er på lager, men ikke hos den eller de av distributørene som er billigst, så vil du måtte vente til den billigste (som amentio da antagelig baserer sin utpris på) får på lager. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Men hvorfor sier de at den er på lager da, når de ikke har planer om å levere fra den distributøren? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Men hvorfor sier de at den er på lager da, når de ikke har planer om å levere fra den distributøren? Den er jo på lager Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Hei Det er godt at det er flere enn meg som mener at dette ikke er helt 100%. Det står tross alt ingen steder (selv i teksten som er klippet fra siden) at "på lager" ikke betyr "på lager hos oss", men "på lager hos noen". Det er en markant forskjell og jeg mener at det i det minste bør opplyses om "på fjernlager" slik at man påberegner ekstra ventetid. Jeg mener at det grenser til villedende markedsføring å si "vi har denne på lager" når man i prinsippet ikke har det. For mange er leveringstid ved kjøpstidspunktet avgjørende for valg av hvor man skal bli kunde. Jeg lukter at Amentio er et selskap som er på randen av stupet. Dårlig kundeservice ved retur, villedende markedsføring og treg leveringstid er første indikator på at et selskap sliter. Jeg har i alle fall ikke tenkt til å bruke noen flere kroner hos Amentio. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 hos oss", men "på lager hos noen". Det er en markant forskjell og jeg mener at det i det minste bør opplyses om "på fjernlager" slik at man påberegner ekstra ventetid. Vel, tvert imot. - Mange ganger så leveres ting raskere fra fjernlager enn fra lokal-lager Jeg mistenker heller at forsinkelsene skyldes at amentio velger den billigste leverandøren (de sier jo det i betingelsene sine) uansett hvilken leverandør som faktisk har på lager. Lenke til kommentar
chirsso Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Eneste grunnen til å handle på Amentio er hvis det er billigst i prisguiden og det er det faktisk nokså ofte. betaler uansett bare en frakt selv om det kommer i flere forsendelser. Skal du ha ting raskt så kjøper du på en annen nettbutikk litt dyrere, evt mye dyrere i en fysisk butikk. Noen ganger er fysisk butikk billig. Min nye telefon, HTC Desire, var billigst på Elprice, som har samme pris på nett og i butikk. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Men hvorfor sier de at den er på lager da, når de ikke har planer om å levere fra den distributøren? Den er jo på lager Ikke når du ikke kan velge distributør selv... Hadde vært greiere om du fikk opp billigste pris og lagerstatus på den, og deretter billigste pris som har varen på lager. Da kunne du selv valgt om du ville vente eller betale mer. Men men, Jeg mener at Amentio misbruker begrepet "på lager" og ingen ting i teksten deres beskriver webmerc systemet slik at man forstår at lagerstatus ikke nødvendigvis gjelder DEN varen du bestiller, men kan gjelde samme vare hos en annen leverandør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Vis meg den Norske nettbutikken hvor "lagerstatus" og "forventet" faktisk har mening. Dette er et generelt problem med bransjen og desverre ikke noe Amentio er alene om. Det har faktisk blitt helt umulig å avtale noe som helst med folk pga at en ikke aner når en får ting. Jeg vil ha innført forsinkelses rabatt! (100 spenn i rabatt pr døgn etter avtalt lev. dato ville vært en kjekk ting) Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Vis meg den Norske nettbutikken hvor "lagerstatus" og "forventet" faktisk har mening. Dette er et generelt problem med bransjen og desverre ikke noe Amentio er alene om. Det mener jeg er direkte feil. Jeg handler en del hos Komplett og jeg har enda igjen å oppleve at en "på lager"-vare ikke blir sendt innen 24 timer. Har og gode erfaringer med Netonnet også. Lenke til kommentar
Seasonic Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Vis meg den Norske nettbutikken hvor "lagerstatus" og "forventet" faktisk har mening. Dette er et generelt problem med bransjen og desverre ikke noe Amentio er alene om. Det mener jeg er direkte feil. Jeg handler en del hos Komplett og jeg har enda igjen å oppleve at en "på lager"-vare ikke blir sendt innen 24 timer. Har og gode erfaringer med Netonnet også. Helt enig her, komplett sender ut samme dagen hvis den er på lager og du bestiller før kl 1200. Jeg avbestiller hvis det tar mer en 24 timer. Ikke alle så setter lave mål. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Det mener jeg er direkte feil. Jeg handler en del hos Komplett og jeg har enda igjen å oppleve at en "på lager"-vare ikke blir sendt innen 24 timer. Har og gode erfaringer med Netonnet også. Tja, jeg har vært med på at ting ikke kommer fra omtrent alle, deriblant Komplett/Norek og NetShop. (Ingen erfaringer med Netonnet). Jeg sier ikke at det er slik at varer uteblir hver gang, men det skjer litt for ofte til at jeg føler meg trygg når jeg bestiller. Dette gjelder altså varer "På lager". Varer med "Forventet dato" er derimot helt håpløst. Det kan imidlertid hende du får et vettugt svar om du ringer butikken og maser (NetShop har ofte kunnet svare med grei nok nøyaktighet). Hvorfor ikke "Forventet dato" kan gjenspeile den tidshorisonten butikken faktisk sitter inne med er for meg en gåte. (Note; jeg handlet totalt for 202.000,- i 2009) Lenke til kommentar
Khani Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 I forhold til hvor lang tid de bruker på og sende varer skulle jeg tro at de brukte hest og kjerre. Returen dems er et totalt kaos og deres kundeservice er totalt ræva. Lenke til kommentar
Amentio Webshop Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hei Jeg har bestilt en del varer fra Amentio hvor samtlige sto med status "på lager". Jeg antok da at varen var på lager og at de ble sendt i løpet av en dag eller to. Hver dag så ble leveringen forskjøvet uten grunn. Når det hadde gått nesten en uke så ringte jeg dem og spurte. Mannen jeg pratet med sa at de selvfølgelig ikke hadde dette på lager, men på et fjernlager og ventet på at det kom til deres lager. Jeg spurte han om de da egentlig bør skrive ikke på lager på sine sider, men det hadde han ikke noe svar på. Er det bare meg eller det noen andre som synes det er pussig å skrive at ting er på lager når de i prinsippet er på lageret til leverandøren. Kan man for eksemepel skrive at en vare er på lager når den egentlig er på lager hos en grosist i Nederland f. eks. Hvor går grensen? Hei, slik skal det ikke være. Varer som er lagerført skal i prinsippet bli sendt ut innen to dager. På ikke lagerførte varer så blir ETA satt ihht. dato hos våre leverandører. Har du kunnet sendt meg en PM med ditt saksnr eller ordrenr slik at vi får se hva som har gått galt? Men hvorfor sier de at den er på lager da, når de ikke har planer om å levere fra den distributøren? Den er jo på lager Ikke når du ikke kan velge distributør selv... Hadde vært greiere om du fikk opp billigste pris og lagerstatus på den, og deretter billigste pris som har varen på lager. Da kunne du selv valgt om du ville vente eller betale mer. Men men, Jeg mener at Amentio misbruker begrepet "på lager" og ingen ting i teksten deres beskriver webmerc systemet slik at man forstår at lagerstatus ikke nødvendigvis gjelder DEN varen du bestiller, men kan gjelde samme vare hos en annen leverandør. Hei. Varer som er lagerført skal bli sendt ut innen to dager, uavhengig om det er fra internlager eller fra vår leverandør. Forresten, vi har gått fra Webmercs til et nytt system I forhold til hvor lang tid de bruker på og sende varer skulle jeg tro at de brukte hest og kjerre. Returen dems er et totalt kaos og deres kundeservice er totalt ræva. Vår kundesupport skal besvare alle henvendelser iløpet av en dag, og hvis man opplever noe negativt med dette så vil vi gjerne ha beskjed om hva som har skjedd. Kan du sende oss en PM med ditt saksnr eller ordrenr så sjekker vi saken. Mvh Chris Lenke til kommentar
sorcer83 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Er av akkurat samme oppfatning som mange andre inne her. Amentio sin betydning av "på lager" er meget missvisende. Bestilte en Intel X25 SSD disk på onsdag og regnet med at denne da skulle bli sendt ut på torsdag (igår). Da eneste oppdateringen i ordren var datoen under feltet "status" ble forskjøvet en dag ringte jeg, mannen jeg snakket med sa at den skulle bli sendt ut ifra dem i går. I dag var heller ikke ordren oppdatert (annet enn enda en forskjøvet dag),og jeg ringte igjen. Det jeg blir fortalt da er at de opererer med fjernlager og at varen ikke blir sendt ifra Amentio før på mandag og jeg er den heldige innehaver av min SSD disk en uke (!) etter jeg bestilte den! Hadde jeg skjønt at "på lager" 100+ ikke betyr på lager så hadde jeg bestilt ifra Netshop.no som iallefall har ett lager, opererer med riktig beholdning og jeg får varen min innen ett par dager. De skryter av å være "Norges billigste nettbutikk", men sier ingenting om at de er Norges tregeste. Skuffet! Endret 30. april 2010 av sorcer83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå