Kenny Bones Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Ok, vanskelig spørsmål. Leste en artikkel i dagbla' om en Svensk kvinne som får lov til å bestemme å avslutte sitt eget liv. Og jeg har i lang tid tenkt at dersom jeg blir grønnsak eller ute av stand til å prate og forstå så vil jeg ikke leve. Jeg vil ikke se for meg hvordan det er å være lam og ute av stand til å kommunisere. Skriver jeg et skriv? Hvem finner det dersom noe sånt skal skje? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Å bestemme noe slikt før man har vært i situasjonen er veldig ubetenktsomt. Det er utrolig hvor mye livet kan være verdt selv for mennesker med alvorlige handikapp. Livet behøver ikke miste all mening selv om man mister endel sanser eller evner. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Har også tenkt tanken. Se for dere å være lam, blind, døv og stum. Du kjenner ingen ting, du ser ingen ting, du hører ingen ting, og ingen har høre deg. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Det er utrolig hvor mye livet kan være verdt selv for mennesker med alvorlige handikapp. Men hvordan vet man egentlig det om personen det gjelder ikke kan kommunisere på noe vis? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Enig, jeg VET at jeg ikke har villet leve på den måten. Klart, folk er forskjellige og om jeg hadde klart å kommunisert på ett eller annet viset så hadde jeg isåfall klart å sagt ifra at jeg ikke ønsker å leve. Men jeg tror det heller er mindretall som faktisk ønsker å leve dersom de er døv, blind og lam e.l Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Ja, selv så ville jeg nok gjerne sluppet det. Må være jævlig om man får med seg det som skjer rundt seg men ikke kan klare å kommunisere f.eks. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 http://www.livstestament.org/index.php?cat=17&aid=5 Lenke til kommentar
Gjest sargon Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Etter min mening er det bedre å leve et rævva liv enn å ikke leve i det hele tatt. Når man dør er det ikke mer liksom, ingen følelser, ingenting. Alle impulsene i hjernen som gjør deg til deg, og som i det hele tatt skaper din eksistens blir 100% borte. Vanskelig å se for seg, men du slutter rett og slett å eksistere. (med mindre du tror på himmelen eller noe sånt). Lenke til kommentar
Skyggespilleren Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Om du havner opp som grønnsak finnes det måter og kommunisere på via blikket ditt som kan styre tekst på en dataskjerm feks. Men dette var da en lite konstruktiv ting å tenke på - Marre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå