Gå til innhold

Førerkort med støtte fra NAV

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å ta lappen, men har ikke råd til det akkurat nå. Men jobben min krever at jeg burde ha det. Så lurte på om noen viste hvordan jeg skal gå frem for å spørre Nav om å få noe støtte til dette? Jeg har også en sykdom som gjør at lappen forenkler livet mitt vesentlig, er dette noe jeg også burde da frem i en sånn sammenheng?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis du har en sykdom som blir enklere å håndtere ved å ha lappen så bør du prøve å skaffe papirer fra legen på dette.

nav kan komme til grei konklusjon uten et slikt skriv men det gjør det fortere med et slikt et.

hvis du har en jobb som krever lappen, hvordan fikk du den uten å ha lappen? og burde ikke det da være mulig å få tatt førerkortet via arbeidsgiver?

hvis det bare er snakk om et jobbtilbud der du har fått jobben men med klausul om at du tar lappen fortest mulig og du går på NAV for en eller annen stønad e.l. så få dette jobbtilbudet skriftlig og signert og gå til NAV med dette, helst sammen med papiret fra legen din.

Lenke til kommentar

Jeg finner det svært lite trolig at du vil få statsbetalt førerkort.

I forbindelse med jobb gis dette enten i forbindelse med arbeidsrettede tiltak etter folketrygdloven kapittel 11, eller som arbeidsmarkedstiltak etter arbeidsmarkedsloven. Her må du kort nevnt både være arbeidsledig og ha behov for det for å få jobb for å falle inn under regelverket - at det forenkler hverdagen din er ikke nok.

Tilskudd til anskaffelse av førerkort kan også gis dersom du fyller vilkårene for å få trygdebil, jfr folketrygdloven § 10-7.

Reglene er utformet med tanke på at lappen forenkler omtrent alles liv, men det betyr ikke at alle får trygdefinansiert førerkort. Hovedregelen er at du må betale dette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...