Mezzer Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Jeg får ikke figuren til å fortsette flashen etter at den har skiftet scene. Det som skjer er at feilmeldingen typeerror: error : #2007 kommer opp. Bruker AS 3.0 forresten. Her er koden jeg bruker: stop(); avatar_mc.gotoAndStop(1); avatar_mc.venstrefot_mc.gotoAndStop(1); avatar_mc.hoyrefot_mc.gotoAndStop(1); stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, hitTest); function hitTest(event:Event) { if(avatar_mc.hitTestObject(rect1)){ nextFrame(); } } if (avatar_mc.hitTestObject(parkometer1)) { txt_hit.text = "test"; } { if (avatar_mc.hitTestObject(parkometer2)) txt_hit.text = "Du har truffet parkometeret"; } //Variabler som viser retning: var opp:Boolean = false; var ned:Boolean = false; var venstre:Boolean = false; var hoyre:Boolean = false; // Lengde på forflytning av avatar var fart:Number = 10; // Event-listenere til tastatur: stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, tastNed); stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_UP, tastOpp); // Event-listener til enter_frame: addEventListener(Event.ENTER_FRAME, nyttBilde); // Event-handler for enter_frame: function nyttBilde(e:Event):void { //Flytt avatar i følge bolske variable: if( venstre ) {txt_banner.text = "Velkommen til Bygghus AS!" avatar_mc.x -= fart; avatar_mc.rotationY= 180 ; } if( hoyre ) { txt_banner.text = "Velkommen til Bygghus AS!" avatar_mc.x += fart; avatar_mc.rotationY = 360; } if( opp ) {txt_banner.text = "Velkommen til Bygghus AS!" avatar_mc.y -= fart; avatar_mc.rotation = 0; } if( ned ) {txt_banner.text = "Velkommen til Bygghus AS!" avatar_mc.y += fart; avatar_mc.rotation = 0; } //Sørg for at avatar ser i rett retning //hvis brukeren holder inn to piltaster: if( ned && venstre) { avatar_mc.rotation = 0; } if( ned && hoyre) { avatar_mc.rotation = 0; } if( opp && venstre) { avatar_mc.rotation = 0; } if( opp && hoyre) { avatar_mc.rotation = 0; } // Sørg for at avatar ikke havner utenfor stage: if( avatar_mc.y < 150 ) { avatar_mc.y = 150; } if( avatar_mc.y > stage.stageHeight ) { avatar_mc.y = stage.stageHeight-5; } if( avatar_mc.x < 5 ) { avatar_mc.x = 10; } if( avatar_mc.x > stage.stageWidth ) { avatar_mc.x = stage.stageWidth -5; } } // Event-handler for nedtrykk av tast: function tastNed(e:KeyboardEvent):void { avatar_mc.play(); avatar_mc.venstrefot_mc.gotoAndPlay(1); avatar_mc.hoyrefot_mc.gotoAndPlay(1); switch( e.keyCode ) { case Keyboard.UP: opp = true; break; case Keyboard.DOWN: ned = true; break; case Keyboard.LEFT: venstre = true; break; case Keyboard.RIGHT: hoyre = true; break; } } // Event-handler for at tast slippes igjen: function tastOpp(e:KeyboardEvent):void { avatar_mc.gotoAndStop(1); avatar_mc.venstrefot_mc.gotoAndStop(30); avatar_mc.hoyrefot_mc.gotoAndStop(30); switch( e.keyCode ) { case Keyboard.UP: opp = false; break; case Keyboard.DOWN: ned = false; break; case Keyboard.LEFT: venstre = false; break; case Keyboard.RIGHT: hoyre = false; break; } } Når jeg kjører koden skal flashen skifte scene når den treffer døren, og når dette skjer skiftes det frame. Men feilmeldingen kommer dermed opp etter det er utført. Det har tydeligvis noe å gjøre med koden øverst: stop(); avatar_mc.gotoAndStop(1); avatar_mc.venstrefot_mc.gotoAndStop(1); avatar_mc.hoyrefot_mc.gotoAndStop(1); stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, hitTest); function hitTest(event:Event) { if(avatar_mc.hitTestObject(rect1)){ nextFrame(); } } Hva er feil?? Endret 27. april 2010 av Mezzer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå