Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren i bilen min hopper når jeg rygger...? :S

NeoZic

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Peugeot 106XR 1993 mod. Når jeg rygger hopper hele motoren, vet noen hva som er galt? Den er helt fin når jeg kjører forover, men som sagt så hopper motoren når jeg rygger. Når jeg slipper clutchen helt ut, og rygger, skjer det ingenting, men det er når jeg rygger med litt clutch...

Noen sier motorfestet, og noen sier clutchen. Jeg vil ikke skifte noe som jeg ikke trenger å skifte...

Mvh NeoZic

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hopper?

Skjer ikke det samme i 1. gir? Både for motoren og clutchen er 1. gir og revers det samme (med gjerne en liten forskjell i utveksling).

Edit: Kom til å tenke på at girkassen og motoren er jo selvsagt èn enhet, så motorfestene vil da vri seg andre veien i revers.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Det er ikke ille før motoren slår i panseret :)

Enkel og greit : Finn en kar som kan hjelpe deg. Åpne panseret. På med brekket. Bilen i revers. Rykk i clutchpedalen så du får frem "hoppet" mens en står og ser ned i motorommet.

Ellers vet jeg om et hav av ting som kan lage ufine lyder på de bilene der, men jeg vil tippe det er et motorfeste. Da pleier det også og røske godt i girspaken når motoren "hopper".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...