Gå til innhold

Laptop 12.1", god garanti/serviceordn, 1080p-kompatibel. Max ca 10K

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på utkikk etter en relativt liten og lett (bedrifts-laptop) med god prosessor.

Kriteriene er

- Lang garanti (3-5år) og rask service. Ulykkesforsikring og ønskelig.

- 2/4GB installert med mulighet til utvidelse.

- Harddisk størrelse er ubetydelig. Vil bruke egen SSD.

- 12.1~13.3" skjerm. Ikke større.

- HDMI utgang med lyd.

Bruksområde:

- Skole (Matlab, Maple, Octave og andre tyngre grafiske modelleringsprogram i matematikk etc.)

- Avspilling glatt av 1080p film.

- Minst 6 timer batteritid.

Ønsker:

- Har lånt en Acer Travelmate 6392 med god erfaring og sikter meg inn på en slik/lignende notebook.

Endret av m0g1e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett, med de krava du stiller så snakker vi jo ikke om 3000kr i innkjøp. Det er nok mere realistisk med 6-8000kr for en sånn pakke.

At du bør opp på 13" er nok også en greie, Dell har en snasen serie kalt Vostro du burde kikke nærmere på. Veldig gode maskiner som kan leveres med i3 cpu og god intel grafikk.

Lenke til kommentar

Uansett, med de krava du stiller så snakker vi jo ikke om 3000kr i innkjøp. Det er nok mere realistisk med 6-8000kr for en sånn pakke.

At du bør opp på 13" er nok også en greie, Dell har en snasen serie kalt Vostro du burde kikke nærmere på. Veldig gode maskiner som kan leveres med i3 cpu og god intel grafikk.

Aiai.. litt seint av meg nå men.

Gikk for en Acer Aspire 3935 13.3" med P7450/4GB DDR3/250GB 1.8""/GMA 4500MHD + Acer Advantage 3 år idiotsikring for knus og knas. Totalt på 5903,- for hele greia inkl frakt mva ++. Ble et par 2k billigere da dette var bedriftstilbud, men fikk det på privat. Kjempefornøyd sånn sett, bare at i3 eller i5 hadde jo fristet noe voldsomt kontra P7450 som er snart gammel.

Alternativet som kom ble en Vostro 3300 NB med tilsvarende specs til Aspiren, men med NVIDIA® Geforce™ 310M, 512MB Graphics og I5-520M (2.4GHz) og 500GB disk. Totalpris med 3 års idiotsikring her ble 9718,-. (med helgerabbatt) Det eneste er om prisen hadde forsvart ytelsen. For øvrig godt mulig at Dell har raskere service, uten at jeg er kjent med denne. Detaljene rundt "accidental damage" på Dell er jeg også usikker rundt, om denne er heldekkende eller ikke.

@vidarkri - har du noen erfaringer med noen tilsvarende serier eller service hos dell? Har selv jobbet på lokalt Acer-verksted tidligere og kjenner til mye av maskinene og tiden det tar osv, noe jeg kan leve med. Jeg fantaserer også om å sette inn egen 1.8"" SSD som sagt, og jeg vet ikke om Dell ville kverket "accidental damage" garantien for at jeg har fiklet selv med PC, og brutt litt garantimerker her og der. Jeg er som sagt litt mer kjent med Acer og tror det går greit hos dem, i tillegg til at jeg kjenner denne modellen en del.

Addon: Godt mulig benytter meg av angrerett om jeg ikke er fornøyd så overbevis meg gjerne :)

Endret av m0g1e
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke utale meg om Dells service pr idag, men kan ikke tenke meg at de har blitt dårligere siden jeg sist jobbet med interndrift.

Hvis man ikke bor på det ytterste nøgne ø så har Dell ekstremt rask respons på service. I Osloområdet yter de bedre respons enn forventet i kontrakten, ofte var ny del på døra iløpet av kun noen få timer.

Å bytte en disk eller minne er regnet som operasjoner man kan utføre selv så å montere en SSD selv skal ikke påvirke garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...