Gravizt Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Post alle dine paradoxer her. For de som ikke vet så er et paradox et utsagn som motsier seg selv, eller et spørsmål som ikke kan besvares grunnet logiske problemer. Her er mine bidrag: -Hva gjør du hvis jeg ber deg om ikke å gjøre som jeg sier? -Hva skjer hvis Pinocio sier "Nå vokser nesa mi"? 1. Linje 2 lyver. 2. Linje 1 snakker sant. Hva er dine bidrag? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Tenkte jeg skulle prøve meg. Men så smelta hjernen min før jeg rakk å tenke ut noe glupt. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Dersom Gud finnes, kan han skape en stein så stor at han ikke kan løfte den selv? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Dette utsagnet er en løgn. Enda en: Forestill deg en demon som liker å leke med lamper. Ved midnatt skrur demonen lampen av. Et halvt minutt etterpå skrur demonen lampen på. 15 sekunder etterpå, av. 7,5 sek etterpå, på. Slik fortsetter han med prosessen og skrur lampen av og på, tidsintervallet halveres hver gang. Så kommer paradokset: Etter ett minutt, er lampen av eller på? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Viss du er din egen bestefar, MÅ du reise tilbake i tid og pule bestemora di, ellers ville faren din og du aldri bli født, men når du blir født har du ikke enda reist tilbake i tid, så hvordan ble faren din født, når du ikke har værdt der enda å gjort bestemora di gravid. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Gunfreak: Du har jo allerede vært der, men fremtidens du har vært i fortiden så slikleis ble far din født Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hva om fremtiden ikke finnes enda, fremtidens deg, finnes ikke og kan ikke dra tilbake i tid. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Dersom Gud finnes, kan han skape en stein så stor at han ikke kan løfte den selv? Dersom Gud faktisk finnes og er allmektig, så vil han både kunne skape en stein så stor at han ikke kan løfte den og faktisk kunne klare å løfte den. Det å være allmektig er et begrep hinsides menneskets fatteevne. Endret 27. april 2010 av Abnegation Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Pasienten er fast overbevist om at han har vrangforestillinger, men er det har han ikke. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Paradokser på Wikipedia: Hilberts hotell Soritesparadokset Buridans esel Maxwells demon Schrödingers katt Tvillingparadokset Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Evig eies kun det tapte... Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Man har jo den berømte pila. Man fyrer en pil mot et mål. For å komme til målet sitt må pila først komme halvveis. Fra dette punktet må den også komme til et punkt som er midt i mellom dette punktet og målet. Og fra dette punktet igjen til neste halvmål. Pila kommer aldri fram. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Bollerbrus: Pila kommer da frem? Eller... tenker meg om, delmålet er alltid til stede. Da kommer den ikke frem, stakkar Mitt bidrag: Hvem kom først, høna eller egget? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Mitt bidrag: Hvem kom først, høna eller egget? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hva skjer om Chuck Norris slår seg selv i ansiktet? Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 -Hva skjer hvis Pinocio sier "Nå vokser nesa mi"? Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Dette utsagnet er en løgn. Enda en: Forestill deg en demon som liker å leke med lamper. Ved midnatt skrur demonen lampen av. Et halvt minutt etterpå skrur demonen lampen på. 15 sekunder etterpå, av. 7,5 sek etterpå, på. Slik fortsetter han med prosessen og skrur lampen av og på, tidsintervallet halveres hver gang. Så kommer paradokset: Etter ett minutt, er lampen av eller på? Vel, demonen kommer jo aldri til ett minutt sånn som han holder på med halveringen sin. Så da får vi aldri vite om lampen er på eller av. 2 Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Dette utsagnet er en løgn. Enda en: Forestill deg en demon som liker å leke med lamper. Ved midnatt skrur demonen lampen av. Et halvt minutt etterpå skrur demonen lampen på. 15 sekunder etterpå, av. 7,5 sek etterpå, på. Slik fortsetter han med prosessen og skrur lampen av og på, tidsintervallet halveres hver gang. Så kommer paradokset: Etter ett minutt, er lampen av eller på? Vel, demonen kommer jo aldri til ett minutt sånn som han holder på med halveringen sin. Så da får vi aldri vite om lampen er på eller av. Selvfølgelig kommer vi til ett minutt. Tiden stopper ikke på grunn av infitesimaler. Nytt paradoks: Hvis jeg sier at jeg ikke vet noe, så vet jeg jo at jeg ikke vet noe, som er å vite noe. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Forestill deg en demon som liker å leke med lamper. Ved midnatt skrur demonen lampen av. Et halvt minutt etterpå skrur demonen lampen på. 15 sekunder etterpå, av. 7,5 sek etterpå, på. Slik fortsetter han med prosessen og skrur lampen av og på, tidsintervallet halveres hver gang. Så kommer paradokset: Etter ett minutt, er lampen av eller på? Det er ikke et paradoks. Du kan regne dette ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå